Kategoriler


SON YORUMLAR
Memet
Katılım ödevim var yardıma ihtiyacım var yardımcı olabilecek var mı
Halil
Tatar Ramazan
Bizim Sakarya üniversitesinden iyi yerlere gelen bir sürü adam var. Hatta ödevleri yapmayan tembel bilinen biri katılım bankasına girdi şimdi de Avustralyada programcılık yapıyor. Kurumsal firmalarda her üniversiteden eleman vardır zaten. Mesela Ford Otosan. Çok da para vermez hepsi. Memur maaşına çalışırsın. General Elektrik gibi yerler yüksek maaş verebilir. Ama oralara girmek zordur. İşi de zordur. Ben 2010 yılında KPDS İngilizceden 89 almıştım. Süper bilişim uzmanıyım. İyi öğretim almak, Üniversitede bol proje yapmak kişiyi 1-0 öne geçirir. Veya ortalamada yüksek puanlı, öğretimi iyi olan üniversite mezunları daha başarılı olabilir. İtirazım yok. Ama istisnalar da her zaman mevcuttur. Kocaelinin birincisi elbette yıldızın sonuncusundan daha başarılı olacaktır.
No One
Tatar, sen neye atarlanıyorsun? Boş işler dediğin bütün hayatını etkileyecek kariyer planın ve senin bütün hayatın. Herkes her yere gelemez, kimse kimseyi kandırmasın, en öncelikle de kendini kandırmasın. Verdiğin örnekler istatistik orsnında yüzde kaç acaba? Mesela anadolu okulundan mezun kaç kişi iyi şirketlerde çalışıyor, büyük çoğunluk iş bulamıyor kendi tanıdıklarım var, ben üzerine diyorumki iyi okuldakiler de her yerde istediği gibi bulamıyor, sen burada montajcılık yaparken amerikalısı avrupalısı senin kullandığın teknolojileri üretiyor, senin yaptığın mühendislik mi montajcılık mı şimdi? Tr de en iyi şirketlerde çalışan farklı 10 üzeründe onlarca kişiye sor bakalım neyin dizaynını neyin teknolojisini üretmişler? Söylediğin bakan ingilterede yaşıyorsa sterlin olarak maaş alır 70bin tl diyerek manipule etme 6 ya böl, 11 bin sterlin de, tr de veriyorlarsa kim kime o kadar parayı veeiyor kaç tane bölüm birincisi o parayı alıyor saçmalama lütfen. Ben diyorumki birincil hedef herşeyini kariyere odaklama veya tamamen boşa salma, herkes bir şekilde yaşıyor hayatını zaten ancak neyi istiyorsa ona çabalasın ama bazı şeyler olmuyorsa da hayatını mutsuz geçirme. Sen mesela bırak dünya işlerini ahiretini yaşa diyorsun, milyonluk girişimcilik yapsan ve işlerin tıkırında gitseydi ve birçok hayalini gerçekleştirseydin şu anda beyler şunu şunu yapın hayat çok güzel diyecektin, şimdi gelmiş hayat boş diyorsun, komik. Benim yazdıklarımdan herkes ne demek istediğimi anlamıştır zaten, bazı şeyleri görmek için 40 yaşına gelmeye gerek yok, çok fazla araştırıp çok fazla kişiye sorarsan ve işin içinde bizzat bulunursan görüyorsun zaten ki yazdıklarım çok az şey olmasına rağmen anlaşışır özet bilgiler, seversin kullanırsın, sevmezsin saygı duyar ve okumazsın bu kadar basit.
ali
amk bilgisayar mühendsiliği nerden seçtim seni mis gibi kolay bölümler varken çekilir dert değil...... tavsiye etmiyorum kardeşim.
Tatar Ramazan
No One bırak boş işleri başlarım kariyerine de üniversitesine de! Dünyada bir halt olmadığını anlayın işte. Ahirete yatırım önemli. Herkes bir şekilde yükseliyor ilerde zaten. ODTÜ mezununun 26 yaşında geldiği noktaya Sakarya mezunu 33 yaşında geliyor. Ortalamada ne kadar çalıştıysan hayat sana o kadar verir. Mesele Karadeniz Teknik Maliye bitiren biri vardı. 29 yaşında vergi denetmeni oldu. Ankara Siyasal bitirseydi 22 yaşında işe girerdi. Eski bakan Mehmet Şimşek bölüm birincisi oldu. İngilterede 70 bin lira maaş alıyordu. Her şey ve herkes derece derece.
No One
Yeni mezun olarak birkaç küçük şey yazmak istiyorum, kariyer net veya linkedin deki iş ilanlarına bakarsanız, özellikle yeni mezun olanlar için bile min 2 yıl deneyim ve birçok programlama dilleri vs isterler. 5 kişi işe alınacaktır, 500 kişi başvurur. Her yere gereksiz sayıda birçok üniversite açıldı, avrupanın en kaliteli üniversiteleri ingiltere ve almanyada bile max 50 civarı, bizde ise 150-200 arasında bunun siyasi bazı sebepleri var. Mesela siz her il e üniversite açarsanız, tüm ailelerin çocukları üniversite mezunu olacaktır, çocuk ve aile pskolojikmen rahatlar. Esnaf ise öğrencilerden ciddi gelir elde edecektir. Sorun ise bizim gibi ülkelerde bilim veya teknoloji geri plandadır ve iş istihdamı azdır, mesela 100 kişi işe alınacaktır ancak açılan birçok üniversite ile 1000 kişi mezun olur ve kalan 900 kişi işe giremez, bu sayı her yıl daha da artar ve işsizlik artar, insanlar da artık üniversite mezunu olma fark yapmıyor master yapayım, part time çalışayım der, zaten birçoğu çok kalitesiz eğitim alır ve giriş maaşları 1500-3000 arasında olur yılları işsizlik veya düşük maaşla geçirir. Kişi de sorunu kendisinde sanır, halbuki tüm suç sistemin böyle olmasını sağlayanlar, anca siz yıllar sonra para ve zaman kaybınızı anlarsınız, veya anlasanız bile elinizden çok fazla birşey gelmez. Peki şirketler insanları neye göre seçer, kendini geliştir denilen tavsiye ne kadar doğru? Arz-talep dengesini iyi analiz etmelisiniz, mesela şu anda çok fazla mezun var, ekonomik kriz dolayısı ile iyi okuldan mezunlar bile zannettiğiniz gibi hemen iş bulamıyor. Ya top 5 okul dan 3+gpa ile mezun olacaksınız, ya da torpiliniz olacak. Ben top 5 okuldan mezunum ve okulun zorluğundan dolayı mezun olan herkesin onlarca projesi, jaca, c, c++, python, matlab gibi dilleri, birçok farklı ideleri, oop, mvc, design pstterns, ve çok farklı çeşitte algoritma çeşitleri görmelerine ve ingilizce seviyesinin çok iyi olmalarına rağmen (toefl a girenelerin çoğu 80-100 arası) ve alese girenlerin çoğu 80-95 arası aldığını düşünürseniz, yine de işe girerken sizi beğenmezler, benim gördüğüm kadarıyla şirketlerin insan seçerken yaptıkarı sıralama şu şekilde, 1- okul ismi (boun, koç, itü, odtü, bilkent top 5, ytü, sabancı, tobb, hacettepe vs gibi ikincil seviye okullar, diğerleri daha geri planda, her şirketin kendince filtreleme sistemi var ve bazı okul mezunlarını asla almazlar) 2- gpa ortalama (kurumsal veya büyük şirketler savunma, telekom, banka vs hepsi önem verir, master yapmak istiyorsanız birinci kriterdir, küçük teknokent şirketlerinden de soran çok oluyor ben ve arkadaşlarıma staj için bile) 3- ingilizce (iyi okulların çoğunun ingilizce seviyesi upper dır, ingilizceniz yoksa bilgisayarcı sayılmazsınız) 4- yaptığınız projeler, staj, part time, iş deneyimi (bazı şirketler ilanlarda iyi yerde staj yapmış olma koşulu koyar, iş yaptığınız sektörde staj yapmanızı beklerler vs, 2017 den beri birçok şirket kurumsal ve normal hemen hemen hepsinde artık staj yapmak bile zordur, ya gpa 3+ olacak, ya da torpiliniz, top5 okuldaki ben ve birçok arkadaşım staj bulmada zorlandı, top5 te değilseniz part time veya normal iş tecrübesi sizi direk öne atar, iyi okuldakilerin çoğu derslerinde projeler çok ve zordur, o yüzden diğer okuldakilerin aradaki açığı iş tecrübesi ve hobby projelerle kapatması lazım) 5-referans (okuldaki hocanız veya staj, iş yerindeki mühendisin işe girerken size olumlu referans olması, şu anda yeni mezunlardan 2-3 tane referans istiyor birçok şirket 6-diğerleri, aklıma gelmeyen diğer işler, sosyal sorumluluk, klüp, sertifika, yarışma vs bunlara önem veren ik cı veya şirketler olabiliyor cv nin kenarında durması işe yarayabilir 0- torpil, çevreden veya akraba aile tanıdık ile torpiliniz var ise diğer herşeyden etkili hale gelip herkesin önüne geçebilirsiniz, batıda iş liyakat veya işi en iyi yapana verilir. Doğu toplumlarında ise iş güvenilir kişi ile yapılır, o yüzden tanıdıkları işe alırlar, şirket gizliliği ve güvenliği bazı şirketler için çok sıkıntılı olabiliyor vs, bu kozu olan çok fazla insan var piyasada, o yüzden siz bunlardan birisi değilseniz yukarıdaki beş maddenin hepsini yükseltmeye bakın. İyi okul hiçbirşey mi, veya herşey mi? Top5 ten gpa 2.0 - 2.5 arasında mezun olursanız biraz zor günler sizi bekliyor, master yapamazsınız, paranız yoksa yurt dışına gidemezsiniz, çok ağır ders ve projeler yaptınız ama okulu zor bitirdiniz ve dışarıdaki şirketler size çok önem vermeyebilir, iş bulurken ve bulduktan sonra da min 1 yıl falan zorluk çekersiniz, ilk başlarda iyi kurumsaldan başlamak zordur İyi okul mezunu Gpa 2.5-3.0 arası, savunmaya girmek zorlar, onun dışında bazı kurumsallara ilk başta giremezsiniz ama bazılarına girebilirsiniz, master içinde şartlar biraz zorlar İyi okul mezunu 3gpa+ ile master veya iş bulmak daha kolaydır ancak okuldaki zorluklardan sonra hiçbir zaman tatmin olamayabilirsin, çünkü hayat üniversitede zor projelerle uğraşırken kurduğun hayaller gibi değilmiş onu işe girince öğreniyorsun Diğer okullardan mezunlar, okulda gezip tozduysanız çok güzel, en güzel yıllarınız o yıllardı, zor okuldakiler kadar çalışmadınız ve gençliğiniz full çalışmayla geçmediyse iş hayatı ilk birkaç yıl zorlar, sonrasında kurumsal şirketlerin bazılarında hatta çoğunda devam edebilirsiniz belki (2-3 yıl sonra girenler var oran olarak bilmiyorum, bazı şirketlere çok zor) Yaş 28-30 üstü ise, srtık iş bulmak yeni mezun kadar zordur, çünkü maaş beklentisi fazla ancak şirketler siz ne kadar kaiteli olursanız olun sizden daha ucuza çalışacak birisini bulabiliyor, maaş zamları veya artışı düşük, tl nin alım gücü her seferinde düşüyor, kaygılar çocuk varsa dahada fazla Yurt dışına mastera gitsenizde, phd yapsanızda yaş ilerliyor, 30 una yaklaştığında hala öğrenci gibi takılmak zorunda olmak, avrupada 2-3-4 bin euro ya yaşamak, hangi ara evleneceksin, ev veya araba alacaksın, geri.dönecek misin, hayatın boyunca atomu mu parçalayacaksın? Tr dekiler en azından atom parçalamıyor Sonuçta top5 okuldan yeni mezun, tr de yine top şirketlerin birinde ben ve çoğu arkadaşım 3.5-4.5k ya başladık, savunmadakiler 5k üstü, ancak tavsiye verecek olursam, tünelin ucu bmbk bir yere çıkıyor. Hayatınızı doya doya yaşayın, çok zengin olmadığınız sürece para o kadar önemli değil, ben daha 22-25 yaşındayım (tam yaşım belli olmasın diye) ve umutsuzum bazı şeyler için, hayatınızı ev veya araba almaya mı harcamak istiyorsunuz, büyük şehirde zar zor yaşamaya mı? Öğrenciyken anlamanız pek mümkün değil kapitalist sistemin içine girip para kazanmaya başlayınca, insanların nasıl davrandıklarını çok daha net anlıyorsunuz, okuyun, gezin, eğlenin, anı yaşayın. Ne çok çalışın, ne de çok tembellik edin, herşeyi dozunda yaşayın. Daha çoook şey yazardım da boşver
Tatar Ramazan
Adam ÖSS ilk 3000 e girdi İTÜ mezunu doğru dürüst bir yere giremedi. ilk işini 26 yaşında buldu. O da kıytırık bir firma. Ekmek arslanın kuyruğuna indi. Siz ne bekliyorsunuz? Firmalar kollarını açtılar sizi bekliyorlar. :) :) :)
yazilimci
Java, C/C++, python ve bilgisayar müh. derslerinizin ödevleri garantili yapılır, yazilimcialper@gmail.com
Onder
Java web uygulama da eczane otomasyonu yapılacak Aslında otomasyonu c# DA yaptım. Tasarim tamam dil yazilacak. Veritabanı olarak sqlserver olacak 2 hafta içinde bitmeli Fiyat nedir konder06@hotmail.com
Tatar Ramazan
Eskiden teknoloji geriydi. Sabah soğukta kalkılırdı. Doğalgaz yoktu.İnternet yoktu. Şimdi her şey var. Gençler açısından başarısız olma hakkı yok. Kursa gidip pratik bilgi almak faydalı olabilir ama elzem değildir. Çalışkan değilsen kurs sana yarar sağlamaz. Dershaneye 600 kişi gider. Yüksek puanlı üniversite kazanan 20 kişi çıkar. Üniversite mezunları için de benzer durum söz konusu. 3000 mezun varsa 300-500 tanesi çok iyidir. Endişeye gerek yok. Bu ülke insanı çok çalışmaz zaten. İyilerin arasına girmek zor değildir. Elektronik Devreleri dersinde hoca bir soru çözmüştü ve ders biterken bu sorunun çözümü neydi diye bakanlar dersi geçer demişti. Yani işine önem verenler, umursayanlar başarılı olur. Dersten sınıfın %50 si kalıyormuş. Ben de sınıftan çıkmadan önce defterden çözümüne bakmıştım ve dersi AA ile geçtim. Matematikten kalmaktan korkardım. Türev, integralden 100 aldım. Birkaç şeye bakarak başarılı olup olmayacağınızı anlayabilirsiniz. Biraz endişe olacak. Çok rahatlar başaramaz. Ahiret için de aynı kural geçerlidir. Korku ile ümit arasında olun.
Tatar Ramazan
Bilişim kadar güzel meslek mi var. Her yerinden meslek, uzmanlık fışkırıyor. Ofis programları mı dersin, .NET, Oracle, Java mı dersin, sistem-network mü dersin, Grafikerlik mi dersin, Çizim programları mı dersin...Gıcır gıcır renkli teknolojiler..Yaptığın ürünü iç piyasaya satamazsan yurtdışına satarsın..Gençler için yığınla iş ve uzmanlık alanı. Oturun çalışın işte..Hem para hem keyif...java2s.com diye site var..Bütün teknolojilerin bütün konularıyla ilgili A dan Z ye örnek koymuş adamlar. Bizim öğrenciliğimizde yoktu...Oturun çalışın bahane üretmeyin. Yeniden görüşüciiz...
Yazilimci Alper
Java, C/C++, python ve bilgisayar müh. derslerinizin ödevleri garantili yapılır, yazilimcialper@gmail.com
Ece Maria
Yazılım Mühendisi ne iş yapar? Yazılım mühendisleri sadece bilgisayar programlarımı yoksa mobil programlarınıdamı yapar. İkisini de yapar mı?

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Vakıf üniversiteleri
Neden Bilgisayar Mühendisliği?
Vakıf üniversiteleri
Online Java Dersleri - Java NEDİR?
ViewState’in Sunucuda Saklanması
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
Kendini Geliştirmek Ne Demek?
İyi bir yazılımcı olmak için yapılması gerekenler
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
Bilgisayar Mühendsileri için CV hazırlama rehberi - 1
Bilgisayar Mühendsileri için CV hazırlama rehberi - 2
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
ASP.NET ve ASP Session Paylaşımı
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
CSS Dersleri - CSS Nedir
Dünyanın En İyi 500 üniversitesi 2007 Sıralaması Açıklandı
Bilgisayar Mühendisliği ÖSS Taban Puanları 2009
Bilgisayar Mühendisliği ÖSS Taban Puanları 2009
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ GEREKSİZ BİR MESLEKTİR !!!

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Vakıf üniversiteleri

Merhabalar, 
vakıf üniversiteleri merak ediliyor galiba biraz, ben de deneyimlerim ve düşüncelerimi sizinle paylaşmak isterim. 

Ben vakıf üniversitesi mezunuyum, okulu biraz uzatarak bitirdim , ve ortalamam kötünün iyisi. Yeni mezunum ve yaklaşık 2,5 aylık bir iş arama süreci geçirdim. Şuan hepinizin duyduğu bildiği, köklü bir kurumda iş buldum. 

Size söyleyeceğim şey ilk önce üniversitenizin iyi olması lazım. Yapılan anketteki üniversiteler sizin mülakatlara çağırılmanızı sağlayacak üniversiteler. Çağırıldığınız zaman mülakata, ilk sorular, okulunuzu bitirme süreniz, ortalamanız, İngilizce bilgi seviyeniz ile ilgili. Benim gördüğüm İngilizce seviyeleri EŞİT olan iki adaydan, ege üniversitesini 3 küsur ortalama ile uzatmadan bitiren biri, ODTÜ de 2 küsur ortalama ile uzatarak bitirmiş bir bilgisayar mühendisine göre tercih edildiğidir. Buradan şunu anlayın ki eğer üniversiteniz en iyilerden değilse bile bu sizi üzmesin. Olay sizin okurken ne yaptığınızla daha çok ilgili, kimse üniversitesine güvenip yatmasın, açıkta bir çok iyi üniversite mezunu bulunmakta. Bunun haricinde size tavsiyem eğer ki bilgisayar mühendisliği okuyacaksanız mutlaka İngilizce eğitim veren bir kurumu seçmeniz. İngilizce, bir bilgisayar mühendisinin internetteki kaynakları daha iyi kullanması için, araştırma yapması için mutlaka gerekli. İngilizce olmayan bir üniversitede okumak elbette bu kişinin İngilizce bilmediği anlamına gelmez ama İngilizce bilmek demek, bilgisayar mühendisliği İngilizcesini bilmek, teknik terimlerini bilmek anlamına da gelmez. Bu yüzden eğitimi İngilizce almak işveren gözünde bir fark yaratır, dahası üniversite dışında dil öğrenmek gerçekten sizi zorlar, yabancı dil ile üniversite eğitimi sizin uğraşmadan öğrenmenizi sağlar. Takip eden varsa bilecektir ki ITU bu yüzden güç kaybetti ve şuan tamamen İngilizce eğitime geçme aşamasındadır. Ne yazık ki bu dönemde hoca eksikliğinden oldukça sıkıntı yaşayacak gibi gözüküyor. 

Devam edersek, iş görüşmelerinde her kurumun farklı bir beklentisi oluyor, kimisi sizin sosyal yönünüze önem gösteriyor, kimi teknik yönünüze. Sosyal yöne girmeyeceğim. Ama teknik olarak en fazla size sorulan sorular, bitirme projeniz ve stajlarınız. 

Üniversite seçerken kaç tane staj yapıldığına da dikkat edilmeli, ve bunun haricinde boş zamanınız olursa çalışın derim. Staj yapacağınız yeri ve ne üzerine staj yapacağınızı da iyi seçin. Staj süresince iyi bir performans gösterirseniz, ve iyi ilişkiler kurarsanız mezuniyet sonrası işiniz hazır olur. Bunu söylüyorum çünkü okul döneminde öğrencilerin en az önemsediği şeylerden biri stajdır, aksine en önemlilerinden biri olması gerekirken. 

Vakıf mı Devlet mi seçmeliyim diye soranlara bu konu gerçekten çok detaylı. Benim burada bütün etkenleri sayma şansım yok ama aklıma gelenleri anlatmaya çalışayım. Ben vakıf üniversitesi mezunu olduğum için size bunun avantajlarını ve dezavantajlarını anlatabilirim, devlet üniversiteleri ile ilgili düşüncelerimin yanlışlığı daha olası. Eğer özel üniversite seçecekseniz, benim tavsiyem mutlaka en iyilerden birini seçin (Koç, Sabancı, Bilkent) . Özel üniversiteler gerekli teknik araç gerece iyi yatırım yapıyorlar ve iyi hocaları bünyelerinde topluyorlar. Eğer ÖSS de iyi bir derece yaptıysanız, çalışkan ve idealist biriyseniz (yani üniversiteye girdikten sonra bu performansınız devam edecek ise) benim tavsiyem özel okul seçmeniz. Ama üniversiteye girdikten sonra tembellik yaparsanız, sizin yaptığınız derecenin özel okulda bir anlamı kalmaz benim fikrim. Yurtdışı olanakları olarak bakarsak bu devlet ya da vakıfa göre değil, daha çok hangi üniversite olduğuna göre değişen bir şey. O yüzden iyi incelenmelidir. Bunun haricinde yukarıdaki üç özel üniversitede öğrencilerin yarıya yakını onur ve destek burslu öğrenciler, geriye kalanlar ise bursuz öğrenciler oluşturuyor. Bu öğrenci profilleri birbirlerine eğitim süresince faydalılar şöyle ki, burssuz okuyan öğrencilerin aileleri güçlü aileler, ve bu kişilerin çocukları ile arkadaş olmak hayat standardınızı ve beklentilerinizi yükseltiyor ve bu çocuklar iş bulmak konusunda zorluk çekmiyorlar ve bu size de yararlı, aynı şekilde burslu öğrenciler Türkiye de ilk 2000 kişi arasına girmiş kişiler, ve bursuz bir öğrenci, bu kişilerle aynı eğitimi alma fırsatı, onlarla arkadaş olma fırsatı elde ediyor. Çalışırken onlara karşı yarışmak zorunda kalıyor ve bu da sizin azminizi etkileyici bir şey. Ben mesela kendi adıma şöyle düşünüyorum, eğer bir devlet okulunda okusaydım, okulum en az 1 yıl daha uzardı, çünkü vakıf üniversitesinde sürekli para verdiğiniz için bu da benim için ayrı bir teşvik oldu. Benim düşündüğüm şey özel üniversite daha fazla hırs yaptırıyor. Ayrıca burslu burssuz kavramları aklınıza takılmasın, burslu burssuz çok anlaşılmıyor. Benim okuduğum dönemde okulun ilk on öğrencisinden dört tanesi burssuz öğrencilerdi. Bir diğer avantaj özel üniversitelerde inanılmaz bir özel ders talebi var, sadece matematik dersini iyi öğrenip zengin olmanız mümkün, aynı şekilde iyi yapamadığınız bir dersten özel ders alıp öğrenmeniz mümkün.
 
Dezavantajlardan aklıma gelenler ise, etrafınızda paralı çok insan oluyor ve ayak uydurmak biraz zor olabilir. Yemekhaneler ve okul çevresindeki yerler daha pahalı. Yurtlar da olanaklar iyi olduğu için insanlar bilgisayar başında geçiriyor ve sosyal olmak biraz daha zor, tabi ki yurt olanakları iyi olan devlet okullarında da bu geçerli. Kısaca bilgisayar mühendisliği ile ilgili veya ilgisiz avantajlar ve dezavantajlar var. Benim size söyleyeceğim ben vakıf üniversitesinde okudum ve pişman olmadım. Bu arada dünyadaki en iyi üniversitelerden çoğu özel üniversiteler. Harvard, Stanford, MIT, Yale, Princeton gibi. 

Bu yazıda belirttiğim şeyler kendi fikirlerim ve gözlemlerim. Objektif olmaya çalıştım elimden geldiğince, ve bilmediğim şeylerle ilgili yorum yapmamaya çalıştım. 

Umarım size faydası olur.

Kerem
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

cem(4.8.2009 11:45:17)
dostum abartıyorsam suratıma tukursunler inan bana abartmıyorum hatta bölümün durumu hala aynı internetten bak butun bolumlere bizimkini bulursun kolayca adını ben yazmayayım.
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



frkn(3.8.2009 14:50:11)
çok abartıosunuz bence durum bukadar vahim değil bn 3. sınıfa geçtmm böle bişiyle karşılaşmadım tabiki okul yeterli değil kendin yırtınmak zorundasın ama bukadar da kötü değil
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



cem(1.8.2009 22:56:43)
feap ve şule dedikleriniz çok doğru ama malesef durum böyle çoğu üniversitede c++ ı geçtim c# ı bilen yok bizde hoca bile yoktu lisans mezunları vardı bilgisayar bitirmemişler çok aramışlar ancak bunlar gelmiş dediler ama inandırıcı bir mazeret değildi.
herkes herşeyi biliyordu ama kimse umursamıyordu istense en azından şirketlerden programcı eğitmen gelirdi ama işlerine gelmiyordu sınavlar hep kağıda olurdu defteri ezberledikmi yeterdi hani şu boşluk doldurma tarzı varya ama sözde c++ , c ve diğer herşeyi göruyorduk.
bitirme ödevine gelince zaten bişey bilmiyorduk hocalarda basit websiteleri ve araştırma tarzı konular verdi onu bile çoğu kişi yapmadı bazıları internetten indirip ben yaptım dedi.
tabi bu saçmalıklarla uğraşırken artan vakitte kendimi geliştirmeye çalıştım şu an bir firmada çalışıyorum 7 tane dil öğrendim ve oracle çalıştım maaşımda turkiye şartlarına göre iyi düzeyde.
arkadaşlarımmı bölüm birincisi (en boş olan) asistan oldu herhalde kıytırık bir yar doç olur ilerde ama kendini kurtarır.
diğerleri malesef bukadar şanslı değillerdi çoğu kafasını vura vura uğraşıp biryerlere girdi bazıları kpss le memur oldu.
bence bu bölümleri ya açmasınlar yada adam gibi eğitim versinler.
istanbuldaki ve ankaradaki üniversitelerinde çoğu bu halde puanına kanmayın o istanbul olduğu için gitmeden bölümdekilere sorun diyeceğim ama kimse bölümüne kötü demez.
%100 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



sule(1.8.2009 22:35:58)
arkadaslar sundan kesınlıkle emınım,bilgisayar mühendisliginde kendini geliştireceksin.okul oylede böylede bitiyor zaten.üniversitede hocanın anlattıklarıyla kalırsan.kusura bakmayın evde otururuzz.yani demeye calıştıgım kendin ögrenmeyi bileceksin ve bence bu daha cok bilgisayar mühendisliginde gecerli dier mühendisliklerde görmuyorum böyle birsey.yani zamanın cogu bilgisayarın basında gecmeli..arastırmacı ve meraklı bir kişilik bu işi iyi bir sekilde göturur zaten.
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



FEAP(1.8.2009 19:31:45)
Ohoo... C++ yok mu !!? Biliyorsunuz Microsoft'un MSDN grubu "C# for Kids" diye kitap bile çıkarmıştı. Bayağı da oldu sanırım 2 yıl kadar. Hem adı mübalağa anlamı içermiyor. "C# çok kolaydır; çocuklar bile anlar" anlamında değil; harbi çocuklar için. Adamlar bacak kadar çocuklara bile class, object , property vs.. ne demek anlatmaya çalışıyorlar. Silverlight'ı olan http://msdn.microsoft.com/en-us/beginner/cc963989.aspx adresinden ulaşabilir. (Video gerçekten sevimli, anlatmak için kılıktan kılığa giriyorlar ama uğraşıyorlar!) Bizde durum buysa yazık.
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



cem(30.7.2009 19:51:15)
valla benim mezun olduğum sınıfta c++ ı bırak basit bir websitesinin html kodu ne işe yarar bunu bilmeyen adamlar var diplomaları hep ezberle aldık hoca tahtaya yazardı bende sınavdan bir iki gun evvel bakardım ortalamam 2.5 ama hiç kasmadım ezberleyenler yuksek not aldı.
şimdi hepsi memurluk peşindeler çünkü hiçbirşeyden anlamıyorlar böyle eğitim olmamalı devlet bunu denetlemeli yazık günah 4 yılımıza.
3 hoca vardı onlarda elektronik muhendisiydi bize anlat dediler kitabı tahtaya yazıyoruz dediler.
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



FEAP(30.7.2009 18:44:17)
Ben bu sene üniversite seçimi yapacağım. İdeallerim var; ve çalışmaya her zaman çok inanmışımdır. O nedenle üniversitede başarısız olacağıma inanmıyorum. 2b oyun yapımına actionscript ile flash'ta başladık birkaç arkadaşla. Daha 7. sınıftaydım. (Orta 2) Lisede (4 yıllık) boş zamanlarımda kendi 3b bilgisayar oyunumu geliştirmeye çalışıyordum. Her yaz tatilinde kendimi geliştiriyordum. Bir tatilde Modelleme; bir tatilde grafik arayüzleri (C++), bir tatilde fizik motorları. Lise3'de deli gibi OGRE ve DirectX9 kodlarını kullanmaya çalıştığımı hatırlıyorum=) (Merak eden olursa: SDK ile)
Yani millet kod sözünü üniversitede duyarken, ben 7.sınıfta basit kodlar yazıyordum. Yani üniversitede başarısız olmam, kendimi hep geliştirme içerisindeyim. Şimdi ÖSS puanım Teknik üniversiteleri tutmuyor ama Ege Üniv. düşünüyorum. İleride alacağım maaş iyi olur mu? Yoksa ikinci kez deneyip teknik üniv. mi gitmeliyim?
%0 %50 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



frkn(29.7.2009 09:48:53)
saçma bir tartışmanın içerisindesiniz
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



frkn(29.7.2009 09:48:47)
saçma bir tartışmanın içerisindesiniz
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



cafer(28.7.2009 23:58:07)
aranızdaki farkı ben anlatayım bilkent mezunu 3000 tl maaş ile kod yazar sütçü imam mezunu 1000 tl ile.
ben turkiyede hiç bir kurum görmedim 0 dan ürün geliştiren yada üstüne ekleyen eklense eklense bir dil paketi eklenir.
hele hele mühendislik fakultesinde web programlama gösteren bölümlere gülüyorum (linux server üzerine apache modul geliştirmek hariç) ve en derin aşağılamalarımı sunuyorum devlet bunları kapamalı, o hoca müsveddelerini işten atmalıdır. mühendislik öğretmeyecek varsa defolsun gitsin. c# ı ilkokul çocukları kapıyor artık ingilizceye gerek dahi yok nette tutorial dolu. birde c# öğretene maaş ödeniyorsa vay halimize.
%75 %0 %25
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4   > 5 

Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.