Kategoriler


SON YORUMLAR
Tatar Ramazan
Bizim Sakarya üniversitesinden iyi yerlere gelen bir sürü adam var. Hatta ödevleri yapmayan tembel bilinen biri katılım bankasına girdi şimdi de Avustralyada programcılık yapıyor. Kurumsal firmalarda her üniversiteden eleman vardır zaten. Mesela Ford Otosan. Çok da para vermez hepsi. Memur maaşına çalışırsın. General Elektrik gibi yerler yüksek maaş verebilir. Ama oralara girmek zordur. İşi de zordur. Ben 2010 yılında KPDS İngilizceden 89 almıştım. Süper bilişim uzmanıyım. İyi öğretim almak, Üniversitede bol proje yapmak kişiyi 1-0 öne geçirir. Veya ortalamada yüksek puanlı, öğretimi iyi olan üniversite mezunları daha başarılı olabilir. İtirazım yok. Ama istisnalar da her zaman mevcuttur. Kocaelinin birincisi elbette yıldızın sonuncusundan daha başarılı olacaktır.
No One
Tatar, sen neye atarlanıyorsun? Boş işler dediğin bütün hayatını etkileyecek kariyer planın ve senin bütün hayatın. Herkes her yere gelemez, kimse kimseyi kandırmasın, en öncelikle de kendini kandırmasın. Verdiğin örnekler istatistik orsnında yüzde kaç acaba? Mesela anadolu okulundan mezun kaç kişi iyi şirketlerde çalışıyor, büyük çoğunluk iş bulamıyor kendi tanıdıklarım var, ben üzerine diyorumki iyi okuldakiler de her yerde istediği gibi bulamıyor, sen burada montajcılık yaparken amerikalısı avrupalısı senin kullandığın teknolojileri üretiyor, senin yaptığın mühendislik mi montajcılık mı şimdi? Tr de en iyi şirketlerde çalışan farklı 10 üzeründe onlarca kişiye sor bakalım neyin dizaynını neyin teknolojisini üretmişler? Söylediğin bakan ingilterede yaşıyorsa sterlin olarak maaş alır 70bin tl diyerek manipule etme 6 ya böl, 11 bin sterlin de, tr de veriyorlarsa kim kime o kadar parayı veeiyor kaç tane bölüm birincisi o parayı alıyor saçmalama lütfen. Ben diyorumki birincil hedef herşeyini kariyere odaklama veya tamamen boşa salma, herkes bir şekilde yaşıyor hayatını zaten ancak neyi istiyorsa ona çabalasın ama bazı şeyler olmuyorsa da hayatını mutsuz geçirme. Sen mesela bırak dünya işlerini ahiretini yaşa diyorsun, milyonluk girişimcilik yapsan ve işlerin tıkırında gitseydi ve birçok hayalini gerçekleştirseydin şu anda beyler şunu şunu yapın hayat çok güzel diyecektin, şimdi gelmiş hayat boş diyorsun, komik. Benim yazdıklarımdan herkes ne demek istediğimi anlamıştır zaten, bazı şeyleri görmek için 40 yaşına gelmeye gerek yok, çok fazla araştırıp çok fazla kişiye sorarsan ve işin içinde bizzat bulunursan görüyorsun zaten ki yazdıklarım çok az şey olmasına rağmen anlaşışır özet bilgiler, seversin kullanırsın, sevmezsin saygı duyar ve okumazsın bu kadar basit.
ali
amk bilgisayar mühendsiliği nerden seçtim seni mis gibi kolay bölümler varken çekilir dert değil...... tavsiye etmiyorum kardeşim.
Tatar Ramazan
No One bırak boş işleri başlarım kariyerine de üniversitesine de! Dünyada bir halt olmadığını anlayın işte. Ahirete yatırım önemli. Herkes bir şekilde yükseliyor ilerde zaten. ODTÜ mezununun 26 yaşında geldiği noktaya Sakarya mezunu 33 yaşında geliyor. Ortalamada ne kadar çalıştıysan hayat sana o kadar verir. Mesele Karadeniz Teknik Maliye bitiren biri vardı. 29 yaşında vergi denetmeni oldu. Ankara Siyasal bitirseydi 22 yaşında işe girerdi. Eski bakan Mehmet Şimşek bölüm birincisi oldu. İngilterede 70 bin lira maaş alıyordu. Her şey ve herkes derece derece.
No One
Yeni mezun olarak birkaç küçük şey yazmak istiyorum, kariyer net veya linkedin deki iş ilanlarına bakarsanız, özellikle yeni mezun olanlar için bile min 2 yıl deneyim ve birçok programlama dilleri vs isterler. 5 kişi işe alınacaktır, 500 kişi başvurur. Her yere gereksiz sayıda birçok üniversite açıldı, avrupanın en kaliteli üniversiteleri ingiltere ve almanyada bile max 50 civarı, bizde ise 150-200 arasında bunun siyasi bazı sebepleri var. Mesela siz her il e üniversite açarsanız, tüm ailelerin çocukları üniversite mezunu olacaktır, çocuk ve aile pskolojikmen rahatlar. Esnaf ise öğrencilerden ciddi gelir elde edecektir. Sorun ise bizim gibi ülkelerde bilim veya teknoloji geri plandadır ve iş istihdamı azdır, mesela 100 kişi işe alınacaktır ancak açılan birçok üniversite ile 1000 kişi mezun olur ve kalan 900 kişi işe giremez, bu sayı her yıl daha da artar ve işsizlik artar, insanlar da artık üniversite mezunu olma fark yapmıyor master yapayım, part time çalışayım der, zaten birçoğu çok kalitesiz eğitim alır ve giriş maaşları 1500-3000 arasında olur yılları işsizlik veya düşük maaşla geçirir. Kişi de sorunu kendisinde sanır, halbuki tüm suç sistemin böyle olmasını sağlayanlar, anca siz yıllar sonra para ve zaman kaybınızı anlarsınız, veya anlasanız bile elinizden çok fazla birşey gelmez. Peki şirketler insanları neye göre seçer, kendini geliştir denilen tavsiye ne kadar doğru? Arz-talep dengesini iyi analiz etmelisiniz, mesela şu anda çok fazla mezun var, ekonomik kriz dolayısı ile iyi okuldan mezunlar bile zannettiğiniz gibi hemen iş bulamıyor. Ya top 5 okul dan 3+gpa ile mezun olacaksınız, ya da torpiliniz olacak. Ben top 5 okuldan mezunum ve okulun zorluğundan dolayı mezun olan herkesin onlarca projesi, jaca, c, c++, python, matlab gibi dilleri, birçok farklı ideleri, oop, mvc, design pstterns, ve çok farklı çeşitte algoritma çeşitleri görmelerine ve ingilizce seviyesinin çok iyi olmalarına rağmen (toefl a girenelerin çoğu 80-100 arası) ve alese girenlerin çoğu 80-95 arası aldığını düşünürseniz, yine de işe girerken sizi beğenmezler, benim gördüğüm kadarıyla şirketlerin insan seçerken yaptıkarı sıralama şu şekilde, 1- okul ismi (boun, koç, itü, odtü, bilkent top 5, ytü, sabancı, tobb, hacettepe vs gibi ikincil seviye okullar, diğerleri daha geri planda, her şirketin kendince filtreleme sistemi var ve bazı okul mezunlarını asla almazlar) 2- gpa ortalama (kurumsal veya büyük şirketler savunma, telekom, banka vs hepsi önem verir, master yapmak istiyorsanız birinci kriterdir, küçük teknokent şirketlerinden de soran çok oluyor ben ve arkadaşlarıma staj için bile) 3- ingilizce (iyi okulların çoğunun ingilizce seviyesi upper dır, ingilizceniz yoksa bilgisayarcı sayılmazsınız) 4- yaptığınız projeler, staj, part time, iş deneyimi (bazı şirketler ilanlarda iyi yerde staj yapmış olma koşulu koyar, iş yaptığınız sektörde staj yapmanızı beklerler vs, 2017 den beri birçok şirket kurumsal ve normal hemen hemen hepsinde artık staj yapmak bile zordur, ya gpa 3+ olacak, ya da torpiliniz, top5 okuldaki ben ve birçok arkadaşım staj bulmada zorlandı, top5 te değilseniz part time veya normal iş tecrübesi sizi direk öne atar, iyi okuldakilerin çoğu derslerinde projeler çok ve zordur, o yüzden diğer okuldakilerin aradaki açığı iş tecrübesi ve hobby projelerle kapatması lazım) 5-referans (okuldaki hocanız veya staj, iş yerindeki mühendisin işe girerken size olumlu referans olması, şu anda yeni mezunlardan 2-3 tane referans istiyor birçok şirket 6-diğerleri, aklıma gelmeyen diğer işler, sosyal sorumluluk, klüp, sertifika, yarışma vs bunlara önem veren ik cı veya şirketler olabiliyor cv nin kenarında durması işe yarayabilir 0- torpil, çevreden veya akraba aile tanıdık ile torpiliniz var ise diğer herşeyden etkili hale gelip herkesin önüne geçebilirsiniz, batıda iş liyakat veya işi en iyi yapana verilir. Doğu toplumlarında ise iş güvenilir kişi ile yapılır, o yüzden tanıdıkları işe alırlar, şirket gizliliği ve güvenliği bazı şirketler için çok sıkıntılı olabiliyor vs, bu kozu olan çok fazla insan var piyasada, o yüzden siz bunlardan birisi değilseniz yukarıdaki beş maddenin hepsini yükseltmeye bakın. İyi okul hiçbirşey mi, veya herşey mi? Top5 ten gpa 2.0 - 2.5 arasında mezun olursanız biraz zor günler sizi bekliyor, master yapamazsınız, paranız yoksa yurt dışına gidemezsiniz, çok ağır ders ve projeler yaptınız ama okulu zor bitirdiniz ve dışarıdaki şirketler size çok önem vermeyebilir, iş bulurken ve bulduktan sonra da min 1 yıl falan zorluk çekersiniz, ilk başlarda iyi kurumsaldan başlamak zordur İyi okul mezunu Gpa 2.5-3.0 arası, savunmaya girmek zorlar, onun dışında bazı kurumsallara ilk başta giremezsiniz ama bazılarına girebilirsiniz, master içinde şartlar biraz zorlar İyi okul mezunu 3gpa+ ile master veya iş bulmak daha kolaydır ancak okuldaki zorluklardan sonra hiçbir zaman tatmin olamayabilirsin, çünkü hayat üniversitede zor projelerle uğraşırken kurduğun hayaller gibi değilmiş onu işe girince öğreniyorsun Diğer okullardan mezunlar, okulda gezip tozduysanız çok güzel, en güzel yıllarınız o yıllardı, zor okuldakiler kadar çalışmadınız ve gençliğiniz full çalışmayla geçmediyse iş hayatı ilk birkaç yıl zorlar, sonrasında kurumsal şirketlerin bazılarında hatta çoğunda devam edebilirsiniz belki (2-3 yıl sonra girenler var oran olarak bilmiyorum, bazı şirketlere çok zor) Yaş 28-30 üstü ise, srtık iş bulmak yeni mezun kadar zordur, çünkü maaş beklentisi fazla ancak şirketler siz ne kadar kaiteli olursanız olun sizden daha ucuza çalışacak birisini bulabiliyor, maaş zamları veya artışı düşük, tl nin alım gücü her seferinde düşüyor, kaygılar çocuk varsa dahada fazla Yurt dışına mastera gitsenizde, phd yapsanızda yaş ilerliyor, 30 una yaklaştığında hala öğrenci gibi takılmak zorunda olmak, avrupada 2-3-4 bin euro ya yaşamak, hangi ara evleneceksin, ev veya araba alacaksın, geri.dönecek misin, hayatın boyunca atomu mu parçalayacaksın? Tr dekiler en azından atom parçalamıyor Sonuçta top5 okuldan yeni mezun, tr de yine top şirketlerin birinde ben ve çoğu arkadaşım 3.5-4.5k ya başladık, savunmadakiler 5k üstü, ancak tavsiye verecek olursam, tünelin ucu bmbk bir yere çıkıyor. Hayatınızı doya doya yaşayın, çok zengin olmadığınız sürece para o kadar önemli değil, ben daha 22-25 yaşındayım (tam yaşım belli olmasın diye) ve umutsuzum bazı şeyler için, hayatınızı ev veya araba almaya mı harcamak istiyorsunuz, büyük şehirde zar zor yaşamaya mı? Öğrenciyken anlamanız pek mümkün değil kapitalist sistemin içine girip para kazanmaya başlayınca, insanların nasıl davrandıklarını çok daha net anlıyorsunuz, okuyun, gezin, eğlenin, anı yaşayın. Ne çok çalışın, ne de çok tembellik edin, herşeyi dozunda yaşayın. Daha çoook şey yazardım da boşver
Tatar Ramazan
Adam ÖSS ilk 3000 e girdi İTÜ mezunu doğru dürüst bir yere giremedi. ilk işini 26 yaşında buldu. O da kıytırık bir firma. Ekmek arslanın kuyruğuna indi. Siz ne bekliyorsunuz? Firmalar kollarını açtılar sizi bekliyorlar. :) :) :)
yazilimci
Java, C/C++, python ve bilgisayar müh. derslerinizin ödevleri garantili yapılır, yazilimcialper@gmail.com
Onder
Java web uygulama da eczane otomasyonu yapılacak Aslında otomasyonu c# DA yaptım. Tasarim tamam dil yazilacak. Veritabanı olarak sqlserver olacak 2 hafta içinde bitmeli Fiyat nedir konder06@hotmail.com
Tatar Ramazan
Eskiden teknoloji geriydi. Sabah soğukta kalkılırdı. Doğalgaz yoktu.İnternet yoktu. Şimdi her şey var. Gençler açısından başarısız olma hakkı yok. Kursa gidip pratik bilgi almak faydalı olabilir ama elzem değildir. Çalışkan değilsen kurs sana yarar sağlamaz. Dershaneye 600 kişi gider. Yüksek puanlı üniversite kazanan 20 kişi çıkar. Üniversite mezunları için de benzer durum söz konusu. 3000 mezun varsa 300-500 tanesi çok iyidir. Endişeye gerek yok. Bu ülke insanı çok çalışmaz zaten. İyilerin arasına girmek zor değildir. Elektronik Devreleri dersinde hoca bir soru çözmüştü ve ders biterken bu sorunun çözümü neydi diye bakanlar dersi geçer demişti. Yani işine önem verenler, umursayanlar başarılı olur. Dersten sınıfın %50 si kalıyormuş. Ben de sınıftan çıkmadan önce defterden çözümüne bakmıştım ve dersi AA ile geçtim. Matematikten kalmaktan korkardım. Türev, integralden 100 aldım. Birkaç şeye bakarak başarılı olup olmayacağınızı anlayabilirsiniz. Biraz endişe olacak. Çok rahatlar başaramaz. Ahiret için de aynı kural geçerlidir. Korku ile ümit arasında olun.
Tatar Ramazan
Bilişim kadar güzel meslek mi var. Her yerinden meslek, uzmanlık fışkırıyor. Ofis programları mı dersin, .NET, Oracle, Java mı dersin, sistem-network mü dersin, Grafikerlik mi dersin, Çizim programları mı dersin...Gıcır gıcır renkli teknolojiler..Yaptığın ürünü iç piyasaya satamazsan yurtdışına satarsın..Gençler için yığınla iş ve uzmanlık alanı. Oturun çalışın işte..Hem para hem keyif...java2s.com diye site var..Bütün teknolojilerin bütün konularıyla ilgili A dan Z ye örnek koymuş adamlar. Bizim öğrenciliğimizde yoktu...Oturun çalışın bahane üretmeyin. Yeniden görüşüciiz...
Yazilimci Alper
Java, C/C++, python ve bilgisayar müh. derslerinizin ödevleri garantili yapılır, yazilimcialper@gmail.com
Ece Maria
Yazılım Mühendisi ne iş yapar? Yazılım mühendisleri sadece bilgisayar programlarımı yoksa mobil programlarınıdamı yapar. İkisini de yapar mı?
From Tatar to Bozo
bozo, ilim öğrenmek istiyorsan bizi (yazılarımızı) takip et.
sidadilan
çok thanx ;)

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçoğlu Röportajı
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisliğini yeni kazandım, neler yapmalıyım?
Dünya ile Rekabet Edecek Zehir Gibi Bir Bilgisayar Şirketi Kurmak
İnternet kullanımında Avrupa birincisiyiz!
Kasperski'nin kaçırılan oğlu serbest bırakıldı
Linux altında MSN Messenger Kullanımı - pidgin
Bilgisayar Mühendisliğini yeni kazandım, neler yapmalıyım?
Kurumsal firmalarda iş yaşamı
Dünya ile Rekabet Edecek Zehir Gibi Bir Bilgisayar Şirketi Kurmak
Bir bilgisayar mühendisinin bilmesi gereken en temel teknolojiler
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ GEREKSİZ BİR MESLEKTİR !!!
Çok okunan blog yazmanın 10 sırrı
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçoğlu Röportajı

Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçoğlu, iş hayatına yeni başlayacak olanlara bir an önce deneyim kazanmalarını önerdi. Staj yaparken paraya bakmamalarını ve kazandıkları deneyime odaklanmalarını isteyen Kılıçoğlu ile istihdam piyasasını, en çok hangi sektörlere alım yapıldığını, önümüzdeki dönemin şanslı sektörlerini ve yeni işe başlayacak olanlara tavsiyelerini konuştuk .


 Sektörün en büyüğü kim?

Hacim olarak baktığınızda biziz. insankaynakları.com'la birleştikten sonra özgeçmiş sayımız 10 milyonu aştı. Bu çok ciddi bir sayı...

- 10 milyon ayrı kişinin mi özgeçmişi var elinizde?

Yok hayır tekil değil. Bir kişinin birden fazla özgeçmişi olabiliyor. O yüzden 10 milyon bireysel üye demiyorum 10 milyon özgeçmiş diyorum.

- Bir kişinin ortalama kaç özgeçmişi var?

Genelde bir kişinin İngilizce-Türkçe veya bir sektöre göre hazırlanmış CV'si oluyor. Bizim genel ortalamamız 1.3. insankaynakları.com'la birleştikten sonra 1.5 civarına yükseldi.
 
- Pazardaki hakim firmalar kim?

Pazarda aslında iki ana oyuncu var. Birincisi biz, ikincisi de kariyer.net. Bir de secretcv.com var ama onların kulvarı biraz daha farklı, daha küçük ölçekliler...

- Pazara hakim şirket sayısının bu kadar az olması normal mi?

Bu sayı az değil. Çünkü dünyada da hemen hemen böyle. Çok kolay bir iş değil bu... Pazarda faaliyet gösteren firma sayısı çok ama iş yapamıyorlar.

- Siz her sektörle çalışıyor musunuz?
 
Tabii ki her ölçekte şirkete ve her sektöre açığız. Mavi yaka eleman alan da var genel müdür alan da var. Her türlü pozisyon ve her türlü sektör şu anda bizden yararlanabiliyor.

İnsanlar ne yazık ki hâla internete özellikle üst düzey uzman seviyesinin kullandığı bir araç gözüyle bakıyorlar ama yavaş yavaş kırıyoruz bunu.

- Öne çıkan bir sektör var mı? 

Mühendislikte iyiyiz, finansta iyiyiz, bilişimde iyiyiz... Ama bizim bilinçli olarak odaklandığımız bir sektör yok çünkü Türkiye pazarı o kadar olgun değil. Fakat oraya doğru gidecek, bizim de ona hazırlıklı olmamız lazım. Alt segmentlerde uzmanlaşma kaçınılmaz diye düşünüyorum.

Mesela bir müşterimiz sadece sağlık sektöründe danışmanlık hizmeti veriyor, orası için seçme yerleştirme danışmanlığı yapıyor. Zaman içerisinde bunların sayısı artacaktır.

GÜNDE 12 BİN İLAN

- İlan ve özgeçmiş sayıları yıllar içerisinde nasıl yükseldi?

Yenibiris 2005'ten bu yana ayrı bir anonim şirket olarak hizmet veriyor. O zamandan bugüne kadar da açıkcası çok çok ciddi boyutlarda katlanarak gitti. İlk zamanlar günlük ilan sayısı 120 iken krizden önce 12 binleri bulmuştuk.

- Şimdi?

Şu anda krize rağmen 5 bine yakın ilan var yayında.

- Özgeçmiş sayısı?

1 milyon 250 binlerden yola çıktık, insankaynakları.com birleşmesinden önce 7 milyon 350 adete ulaştık.

Ama bizim için burada önemli olan özgeçmişlerin güncel tutulması. 10 milyon tane özgeçmişiniz olur ama bunlar çöp de olabilir. Biz güncel kalmak için sürekli adaylarla çalışma yapıyoruz.

- Piyasada hafif bir iyileşme yaşanıyor. Bununla birlikte sizdeki ilanlarda arttı mı?

Kayda değer bir artış var diyemem ama ilan sayısındaki iniş kesildi. O da önemli...

DÜŞÜŞ DURDU, BU ÖNEMLİ...

- Bir anda mı kesilmişti ilanlar?
 
Neredeyse bir anda diyebilirim. Ekim kasım aralık aralıktan sonra iyice bir düşüş hissettik. Ocak-şubat-marta kadar düşüş devam etti. Nisan-mayısta ise düşüş durdu artık. Hatta mayısta biraz yükselme var.

Yalnız krizde fiyata odaklılık çok arttı. Mesela büyük ölçekli müşteriler daha çok yıllık abone olup özgeçmiş bankasını kullanıyorlar veya sınırsız sayıda ilan yayınlıyorlardı. Ama krizde önceki yılların yıllık aboneleri ilan paketi satın almaya başladı. 'Şimdilik biz bir 5 ilan alalım da bakalım ihtiyacımızı giderelim' noktasındalar.

Ayrıca yine krizde tek ilan müşterilerimiz çok arttı. Bazı bankalar da dahil tek tek ilan alıyorlar. Artık üç kuruşu hesaplıyorlar. Bu kriz hepimize çok fazla fiyat odaklı olmayı öğretti.

FİNANSA İLGİ DEVAM EDİYOR

- En çok hangi sektörlere iş başvurusu geliyor?

Bankacılık ve finans her zaman geçerli ama 2002'den sonra eski ilgi biraz  azalmıştı. Sonra büyüme dönemi ve yeni şube açılışları ile tekrar gençlerin ilgisini çekmeye başladı. Kriz döneminde de baktığınızda yine ilgi devam ediyor.

Her zaman ilgi çeken bir sektör de sağlık. Sektör büyümeye devam ediyor ve çok tercih ediliyor. Ayrıca son yıllarda bilişim sektörüne olan ilgi de giderek artıyor.

- İlginin azaldığı sektörler var mı?

Üretim sektörüne ilgi çok azaldı. Son 5-6 senedir böyle bir trend vardı ama yatırımlar ve üretim sektöründeki yeniliklerin takibi ile beraber o ilgi biraz daha canlanıyor gibi... 

- Yaşanan kriz döneminde ilanı en çok azalan sektörler ne oldu?

Otomotiv en başta geliyor. İnşaat ve taahhüt şirketleri de çok etkilendi. Perakende yine etkilendi ama perakende derken talep çok çok yüksekti. Özellikle alışveriş merkezlerinin art arda açılıyor olması ve mağazacılığın giderek yayılıyor çok büyük bir talep yaratmıştı. Krizde o büyük talep daraldı ama hâla talep var. Krizin en kötü dönemlerinde, en hızlı düşüşü yaşadığımız dönemde bile perakende ilanlarımız vardı. 

- Etkilenmeyenler neler?

İlaç çok fazla etkilenmiyor. Zaten genel olarak en az etkilenen sektör her zaman ilaç oluyor, yine öyle oldu. Çünkü ilacın belirli bir yapısı var ve onu beslemek zorundalar, yeni insanlar almak ve yetiştirmek zorundalar...

- Peki mevcut duruma gelirsek, şu anda en çok hangi sektörün ilanı var?

Aslında açık ara öne çıkan bir sektör yok. En çok ilan yolladığımız sektörler arasında inşaat var, sağlık var, peraken ve finans var ama bunların yüzdeleri hep yüzde 5'in altında. O yüzden 'tamam bu sektör işe alım yapıyor' diyemiyorum. 

- İş alanı olarak hangisi önde?

Satış pozisyonu kriz olsun olmasın her daim en çok eleman alımı yapılan iş alanı. Çünkü doğal olarak hepimiz ürünlerimizi satmaya ihtiyaç duyuyoruz. Aslında biz bu alanı satış ve pazarlama diye tanımlıyoruz ama orada pazarlamadan kastedilen daha çok satışa zemin hazırlayacak bir pazarlama... Türkiye’de böyle bir yanlış anlaşılma hala kırılmış değil. Pazarlama uzmanı dediğimizde insanların aklına satışçı geliyor, nihai satışı yapan kişi geliyor.

Satış pazarlamadan sonra öne çıkan alanlar yönetici sekreterliği, sekreterlik ve ofis yönetimi pozisyonu çok dikkatimizi çekiyor. Yine mali ve idari işler de her daim geçerli. Bunlar kriz olsa da olmasa da her zaman açık iş alanları.

YAZILIMCILARA BÜYÜK FIRSAT VAR

- Size göre hangi sektörler öne çıkacak?

Geniş kitleler ne yazık ki bilişimdeki fırsatın hâla farkında değil. Halbuki bilişim sektörü krizden çok az etkilendi, en zor zamanlarda bile çok iyi maaşlarla adam almaya devam ettiler.

Özellikle yazılımcı ve network uzmanı gibi pozisyonlar çok önemli. Türkiye’de ciddi bir yazılımcı açığı var. Sadece Türkiye için değil yazılım ihracatı açısından da çok önemli bir pazarımız var ama bilişim sektörü ne yazık ki Türkiye’de hak ettiği yerde ve büyüklükte değil. Sektör örgütleri  bu konuda çok çaba gösteriyorlar, güzel gelişmeler de var ama bu kadar çabanın sonucunda hâla istenilen noktadan çok uzağız.

Şu anda harıl harıl yazılımcı yetiştiriyor olsak ancak talebi karşılayabiliriz.

- En kolay onlar mı iş buluyorlar

Evet ama orda da deneyimli olmak çok önemli. Gidip de 'bir sertifika programını bitirdim ben artık oldum' demekle yazılımcı olunmuyor. Aslında bu her sektör için böyle. İşverenler gerçekten deneyimli adamlar arıyorlar, işin başına geçecek arabanın direksiyonuna geçecek şoförler arıyorlar. Bunda da haklılar çünkü rekabet çok yoğun ve kimsenin 'adam yetiştireyim, harcama yapayım, yetişmiş iş gücümü ben kendim sağlayayım' deme lüksü olmuyor.

PARAYA BAKMAYIN, BİR AN ÖNCE ÇALIŞMAYA BAKIN

- Tecrübesiz elemanla deneyimli elemana olan talebin makası giderek açılıyor mu?

Evet giderek açılıyor. Çünkü dediğim gibi, yani rekabetten dolayı, maliyet zaten çok yüksek...

Biz bu anlamda yeni mezunlara ve gençlere sürekli olarak 'deneyim kazanın' diyoruz. Yani lisede başlayın, ortaokulda başlayın, üniversitede bile çok geç kalırsınız. Üniversite ders programınız el veriyorsa birinci sınıfta başlayın, bir yerlerden iş hayatının içine girin... Eş dost tanıdık yanında mı başlarsınız bir sivil toplum örgütünde gönüllü mü başlarsınız öğrenci kulübünde mi başlarsınız bilmiyorum ama bir yerlerden iş hayatına adım atın.

Geçen gün İstanbul Teknik Üniversitesi'nde sunum yapıyorum, çocuklar şunu söylediler: "Ama şirketler de deneyimli eleman istiyor, biz iş bulamıyoruz..." Sonra dediler ki, 'işe alanlar da bizi stajyer olarak çalıştırıyorlar, sonra para vermiyorlar..."

Ben de dedim ki, "e bir de para mı istiyorsunuz?" Size deneyim veriyorlar, geleceğinize yatırım yapıyorsunuz. Keşke verseler, evet haklısınız emeğinizin karşılığını almak sizin en doğal hakkınız ama emeğinizin karşılığını para olarak değil deneyim olarak aldığınızı düşünün. Çünkü kimse kimseye bir karşılığı olmadan bir şey öğretmiyor.

Size bir masa veriliyor, sandalye veriliyor, öğle yemeği veriliyor, yol parası veriliyor. Bunları değer olarak düşünün. Şartlar giderek ağırlaşıyor, artık ekmek aslanın ağzında değil midesinde dahi değil. Kuyruğunun ucunda... O kadar rekabet var ki; bu rekabette de çıkıp ya ben her şeye razıyım ben iş öğrenmek istiyorum  diyen ya da ben bu işi biliyorum çekilin bir göstereyim diyen insan kazanıyor.

Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

hakan sevim(27.11.2011 11:12:17)
bence çok acemiler ve yenibir iş sitesi tam balon ve kültür seviyesi düşük
hizmet sıfır isterseniz hafta sonu yada akşam geç saatte arayın bakalım cevap veren olacakmı telefonlara tam devlet dairesi olmul pes pes
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



750 çok bile(7.9.2009 13:45:40)
eğer işe yaramaz biriysen 750 çok bile... 750 milyonu öğrenciler parttime çalışıp alıyor...
%57 %14 %29
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@ard(7.9.2009 09:50:46)
ard arkadaşım sen sasnırım hangi başka piyasadasın.ben de bu işteyim bu sene mezun oldum ,krizin ortasında 3 tane seçebileceğim iş arasından seçimimi yapıp işe başladım . Neyimi seçtim tabii ki parayı değil :))
%50 %33 %17
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Ard(6.9.2009 23:37:01)
Yazılımcıya çok ihtiyaç varmış en kolay onlar iş buluyorlarmış.Evet buluyorlar 750 liraya çalışmaya mecburen razı olunca iş buluyorlar.Bu adamlar ya piyasayı bilmiyor yada tuzu kuru.
%67 %0 %33
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



frkn(24.7.2009 09:17:25)
cansu eğer kararlıysan bil. müh. okumaya en başta kolay gelsin derim çok çalışman lazım tabii en başta istemen lazım ve üni. olursa görüceksin okul peq bişi katmıo kendin çabalaman lazım ama ii bir bil. müh.ine her zmn iş war ve çalışma olanakları da baya iyi
%67 %0 %33
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



cansu(24.7.2009 00:07:36)
merhabalr ben cansu ben 17 yaşındayım szlerden bişey rica etmek istiyorum. ben meslek lisesinde bilgisayar bölümü okuyorum ve ben bilgisayar mühendisi olmak istiyorum.bu konuda bilgi veririseniz çok ama çokkk mutlu olurum...
%62 %0 %38
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Rasim(23.7.2009 11:12:45)
Bncede çoko haklı 1.)Deneyim 2.)Mezun olunan okul 3.)Sertifikalara Bakılıyor...
%40 %0 %60
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ibrhm(13.7.2009 16:42:20)
bu makaleyi bende cok begendim tşk ediyorz..
%20 %0 %80
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



pınar (10.7.2009 03:54:42)
en basta bu ıse konsantre olmak gelıyor bence,ne istedigini bilmek ve ona göre harekete geçmek.evet ben bu makaleyi cok begendım cunki heryerde ve herseyde ilk sorulan deneyim.hatta hayatın iş hayatının temel taşlarından birisi deneyimdir denilebilir.
%33 %67 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum






Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.