Kategoriler


SON YORUMLAR
atomparcacigi
Güzel ve bilgilendiren makaleler var çok beğendim. Ama yeni yazsanız daha iyi olur.
skynetademir@gmail.com
Her türlü C#, C++ ödevi yapılır.skynetademir@gmail.com
spiderman
tatar ramazan ODTÜ ve Sakarya mezunları süper ama İTÜ mezunlarını kapıdan içeri almıyorlar diyorsun ben de tam tersini biliyorum İTÜ mezunları mezun olmadan iş buluyor havada kapıyorlar OdTÜ ve sakarya mezunları iş arıyorlar sektörü bilmesek ?
Ömer karikutal
Php,mvc asp.net, c # ödevleriniz uygun fiyata yapılır. karikutalomer@gmail.com
Ercan Sezdi
Donanimsal ödevlerinizi de yapabilirim. Raspberry pi, Ardiuno, Msp430 donanimsal programlama yapabilirim. Programlama dilleri C++, Python, Assembly olabilir. Zorluk derecesine gore mobil uygulama da yazabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Ercan Sezdi
Elektrik elektronik mühendisliği okuyorum. Pyhon ve C++ ödevleri yapabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Senior Dotnet Developer
Merhaba arkadaslar, Yazilan yorumlari bikmadan usanmadan okudum. Ssagdan soldan duyacaklariniz yerine gercek hayat hikayesinden baslayayim. Elk elktrnk muhendisi olarak 7 yilda 2.2 ortalama Uldag unv den mezun oldum. Sene 2010. Askere gidip geldim.1 sene de bos bos kahvede okey oynayarak gecirdim :)) is aradimmi? Hayir. Nasilsa yillarca calisacagiz diyerek keyfime daha cok zaman ayirdim. Hafif bir giristen sonra hizli bir giris olsun. Aldigim maaslari yazayim heyecanli olsun:) 1. Firma :1250- 6 ay (asgari ucret:900) 2. Firma : 2500-10 ay 3. Firma : 3000-1 yil 4. Firma : 4000-10 ay 5. Firma : 6000- 18 ay 6.Firma : 9000+ istanbul ?? henuz baslamadim :) Bu kadar detayi verdim ki biraz motive olun. 7 yilda farkli muhendislikten gelen biri buraya gelebilirse calisan herkes icin bu sans var. Bu firmalardan son 3 tanesi hergun duydugunuz yerler. 2 kez de 2 farkli yerde terfi aldim. Herkesin girmeye can attigi iyi maas veren yerler. Cok da gozunuzde buyutmeyin. He soylemeyi unuttum java diil .net developer olarak calisiyorum. Bu maaslar ile cok javaciyi geciyorum. Piyasayi baya iyi tanidim.Maas skalalarini vs. Size tavsiyem her duydugunuza inanmayin. Yok pahasina calismayin, fazla da ucmayin hersey dozunda guzel. Kisacik bir detay daha. 2012 de istanbula ilk geldigimde 3 haftada 21 yer ile gorusmustum. Gecen ay 2 haftada 20 yer ile gorustum. Piyasa 2012 den beri acik. Torpilsiz sadece calisarak buralara geldim.Ise giremiosaniz cv nize bakan yoksa oturup dusunmekte fayda var. Birsryleri eksik yapiorsunuz belki de. Not ::::::: Gecenin 2sinde tum bunlari yazdim ki birilerinr faydam olsun. Ne yazikki her kafadan bi ses cikiyor guzelim Turkiyemde. Bilenler atanlar tutanlar bol bol. 70 den fazla yer ile gorustum buyuk kucuk. 50 tanesinden olumsuz donus yada hic donus olmamistir. Sonucta buralara gelebildim. Gelecek bilisimde. Motivasyonunuz hic kirilmasin. Kalin saglicakla.
Memet
Katılım ödevim var yardıma ihtiyacım var yardımcı olabilecek var mı
Halil
Tatar Ramazan
Bizim Sakarya üniversitesinden iyi yerlere gelen bir sürü adam var. Hatta ödevleri yapmayan tembel bilinen biri katılım bankasına girdi şimdi de Avustralyada programcılık yapıyor. Kurumsal firmalarda her üniversiteden eleman vardır zaten. Mesela Ford Otosan. Çok da para vermez hepsi. Memur maaşına çalışırsın. General Elektrik gibi yerler yüksek maaş verebilir. Ama oralara girmek zordur. İşi de zordur. Ben 2010 yılında KPDS İngilizceden 89 almıştım. Süper bilişim uzmanıyım. İyi öğretim almak, Üniversitede bol proje yapmak kişiyi 1-0 öne geçirir. Veya ortalamada yüksek puanlı, öğretimi iyi olan üniversite mezunları daha başarılı olabilir. İtirazım yok. Ama istisnalar da her zaman mevcuttur. Kocaelinin birincisi elbette yıldızın sonuncusundan daha başarılı olacaktır.
No One
Tatar, sen neye atarlanıyorsun? Boş işler dediğin bütün hayatını etkileyecek kariyer planın ve senin bütün hayatın. Herkes her yere gelemez, kimse kimseyi kandırmasın, en öncelikle de kendini kandırmasın. Verdiğin örnekler istatistik orsnında yüzde kaç acaba? Mesela anadolu okulundan mezun kaç kişi iyi şirketlerde çalışıyor, büyük çoğunluk iş bulamıyor kendi tanıdıklarım var, ben üzerine diyorumki iyi okuldakiler de her yerde istediği gibi bulamıyor, sen burada montajcılık yaparken amerikalısı avrupalısı senin kullandığın teknolojileri üretiyor, senin yaptığın mühendislik mi montajcılık mı şimdi? Tr de en iyi şirketlerde çalışan farklı 10 üzeründe onlarca kişiye sor bakalım neyin dizaynını neyin teknolojisini üretmişler? Söylediğin bakan ingilterede yaşıyorsa sterlin olarak maaş alır 70bin tl diyerek manipule etme 6 ya böl, 11 bin sterlin de, tr de veriyorlarsa kim kime o kadar parayı veeiyor kaç tane bölüm birincisi o parayı alıyor saçmalama lütfen. Ben diyorumki birincil hedef herşeyini kariyere odaklama veya tamamen boşa salma, herkes bir şekilde yaşıyor hayatını zaten ancak neyi istiyorsa ona çabalasın ama bazı şeyler olmuyorsa da hayatını mutsuz geçirme. Sen mesela bırak dünya işlerini ahiretini yaşa diyorsun, milyonluk girişimcilik yapsan ve işlerin tıkırında gitseydi ve birçok hayalini gerçekleştirseydin şu anda beyler şunu şunu yapın hayat çok güzel diyecektin, şimdi gelmiş hayat boş diyorsun, komik. Benim yazdıklarımdan herkes ne demek istediğimi anlamıştır zaten, bazı şeyleri görmek için 40 yaşına gelmeye gerek yok, çok fazla araştırıp çok fazla kişiye sorarsan ve işin içinde bizzat bulunursan görüyorsun zaten ki yazdıklarım çok az şey olmasına rağmen anlaşışır özet bilgiler, seversin kullanırsın, sevmezsin saygı duyar ve okumazsın bu kadar basit.
ali
amk bilgisayar mühendsiliği nerden seçtim seni mis gibi kolay bölümler varken çekilir dert değil...... tavsiye etmiyorum kardeşim.
Tatar Ramazan
No One bırak boş işleri başlarım kariyerine de üniversitesine de! Dünyada bir halt olmadığını anlayın işte. Ahirete yatırım önemli. Herkes bir şekilde yükseliyor ilerde zaten. ODTÜ mezununun 26 yaşında geldiği noktaya Sakarya mezunu 33 yaşında geliyor. Ortalamada ne kadar çalıştıysan hayat sana o kadar verir. Mesele Karadeniz Teknik Maliye bitiren biri vardı. 29 yaşında vergi denetmeni oldu. Ankara Siyasal bitirseydi 22 yaşında işe girerdi. Eski bakan Mehmet Şimşek bölüm birincisi oldu. İngilterede 70 bin lira maaş alıyordu. Her şey ve herkes derece derece.
No One
Yeni mezun olarak birkaç küçük şey yazmak istiyorum, kariyer net veya linkedin deki iş ilanlarına bakarsanız, özellikle yeni mezun olanlar için bile min 2 yıl deneyim ve birçok programlama dilleri vs isterler. 5 kişi işe alınacaktır, 500 kişi başvurur. Her yere gereksiz sayıda birçok üniversite açıldı, avrupanın en kaliteli üniversiteleri ingiltere ve almanyada bile max 50 civarı, bizde ise 150-200 arasında bunun siyasi bazı sebepleri var. Mesela siz her il e üniversite açarsanız, tüm ailelerin çocukları üniversite mezunu olacaktır, çocuk ve aile pskolojikmen rahatlar. Esnaf ise öğrencilerden ciddi gelir elde edecektir. Sorun ise bizim gibi ülkelerde bilim veya teknoloji geri plandadır ve iş istihdamı azdır, mesela 100 kişi işe alınacaktır ancak açılan birçok üniversite ile 1000 kişi mezun olur ve kalan 900 kişi işe giremez, bu sayı her yıl daha da artar ve işsizlik artar, insanlar da artık üniversite mezunu olma fark yapmıyor master yapayım, part time çalışayım der, zaten birçoğu çok kalitesiz eğitim alır ve giriş maaşları 1500-3000 arasında olur yılları işsizlik veya düşük maaşla geçirir. Kişi de sorunu kendisinde sanır, halbuki tüm suç sistemin böyle olmasını sağlayanlar, anca siz yıllar sonra para ve zaman kaybınızı anlarsınız, veya anlasanız bile elinizden çok fazla birşey gelmez. Peki şirketler insanları neye göre seçer, kendini geliştir denilen tavsiye ne kadar doğru? Arz-talep dengesini iyi analiz etmelisiniz, mesela şu anda çok fazla mezun var, ekonomik kriz dolayısı ile iyi okuldan mezunlar bile zannettiğiniz gibi hemen iş bulamıyor. Ya top 5 okul dan 3+gpa ile mezun olacaksınız, ya da torpiliniz olacak. Ben top 5 okuldan mezunum ve okulun zorluğundan dolayı mezun olan herkesin onlarca projesi, jaca, c, c++, python, matlab gibi dilleri, birçok farklı ideleri, oop, mvc, design pstterns, ve çok farklı çeşitte algoritma çeşitleri görmelerine ve ingilizce seviyesinin çok iyi olmalarına rağmen (toefl a girenelerin çoğu 80-100 arası) ve alese girenlerin çoğu 80-95 arası aldığını düşünürseniz, yine de işe girerken sizi beğenmezler, benim gördüğüm kadarıyla şirketlerin insan seçerken yaptıkarı sıralama şu şekilde, 1- okul ismi (boun, koç, itü, odtü, bilkent top 5, ytü, sabancı, tobb, hacettepe vs gibi ikincil seviye okullar, diğerleri daha geri planda, her şirketin kendince filtreleme sistemi var ve bazı okul mezunlarını asla almazlar) 2- gpa ortalama (kurumsal veya büyük şirketler savunma, telekom, banka vs hepsi önem verir, master yapmak istiyorsanız birinci kriterdir, küçük teknokent şirketlerinden de soran çok oluyor ben ve arkadaşlarıma staj için bile) 3- ingilizce (iyi okulların çoğunun ingilizce seviyesi upper dır, ingilizceniz yoksa bilgisayarcı sayılmazsınız) 4- yaptığınız projeler, staj, part time, iş deneyimi (bazı şirketler ilanlarda iyi yerde staj yapmış olma koşulu koyar, iş yaptığınız sektörde staj yapmanızı beklerler vs, 2017 den beri birçok şirket kurumsal ve normal hemen hemen hepsinde artık staj yapmak bile zordur, ya gpa 3+ olacak, ya da torpiliniz, top5 okuldaki ben ve birçok arkadaşım staj bulmada zorlandı, top5 te değilseniz part time veya normal iş tecrübesi sizi direk öne atar, iyi okuldakilerin çoğu derslerinde projeler çok ve zordur, o yüzden diğer okuldakilerin aradaki açığı iş tecrübesi ve hobby projelerle kapatması lazım) 5-referans (okuldaki hocanız veya staj, iş yerindeki mühendisin işe girerken size olumlu referans olması, şu anda yeni mezunlardan 2-3 tane referans istiyor birçok şirket 6-diğerleri, aklıma gelmeyen diğer işler, sosyal sorumluluk, klüp, sertifika, yarışma vs bunlara önem veren ik cı veya şirketler olabiliyor cv nin kenarında durması işe yarayabilir 0- torpil, çevreden veya akraba aile tanıdık ile torpiliniz var ise diğer herşeyden etkili hale gelip herkesin önüne geçebilirsiniz, batıda iş liyakat veya işi en iyi yapana verilir. Doğu toplumlarında ise iş güvenilir kişi ile yapılır, o yüzden tanıdıkları işe alırlar, şirket gizliliği ve güvenliği bazı şirketler için çok sıkıntılı olabiliyor vs, bu kozu olan çok fazla insan var piyasada, o yüzden siz bunlardan birisi değilseniz yukarıdaki beş maddenin hepsini yükseltmeye bakın. İyi okul hiçbirşey mi, veya herşey mi? Top5 ten gpa 2.0 - 2.5 arasında mezun olursanız biraz zor günler sizi bekliyor, master yapamazsınız, paranız yoksa yurt dışına gidemezsiniz, çok ağır ders ve projeler yaptınız ama okulu zor bitirdiniz ve dışarıdaki şirketler size çok önem vermeyebilir, iş bulurken ve bulduktan sonra da min 1 yıl falan zorluk çekersiniz, ilk başlarda iyi kurumsaldan başlamak zordur İyi okul mezunu Gpa 2.5-3.0 arası, savunmaya girmek zorlar, onun dışında bazı kurumsallara ilk başta giremezsiniz ama bazılarına girebilirsiniz, master içinde şartlar biraz zorlar İyi okul mezunu 3gpa+ ile master veya iş bulmak daha kolaydır ancak okuldaki zorluklardan sonra hiçbir zaman tatmin olamayabilirsin, çünkü hayat üniversitede zor projelerle uğraşırken kurduğun hayaller gibi değilmiş onu işe girince öğreniyorsun Diğer okullardan mezunlar, okulda gezip tozduysanız çok güzel, en güzel yıllarınız o yıllardı, zor okuldakiler kadar çalışmadınız ve gençliğiniz full çalışmayla geçmediyse iş hayatı ilk birkaç yıl zorlar, sonrasında kurumsal şirketlerin bazılarında hatta çoğunda devam edebilirsiniz belki (2-3 yıl sonra girenler var oran olarak bilmiyorum, bazı şirketlere çok zor) Yaş 28-30 üstü ise, srtık iş bulmak yeni mezun kadar zordur, çünkü maaş beklentisi fazla ancak şirketler siz ne kadar kaiteli olursanız olun sizden daha ucuza çalışacak birisini bulabiliyor, maaş zamları veya artışı düşük, tl nin alım gücü her seferinde düşüyor, kaygılar çocuk varsa dahada fazla Yurt dışına mastera gitsenizde, phd yapsanızda yaş ilerliyor, 30 una yaklaştığında hala öğrenci gibi takılmak zorunda olmak, avrupada 2-3-4 bin euro ya yaşamak, hangi ara evleneceksin, ev veya araba alacaksın, geri.dönecek misin, hayatın boyunca atomu mu parçalayacaksın? Tr dekiler en azından atom parçalamıyor Sonuçta top5 okuldan yeni mezun, tr de yine top şirketlerin birinde ben ve çoğu arkadaşım 3.5-4.5k ya başladık, savunmadakiler 5k üstü, ancak tavsiye verecek olursam, tünelin ucu bmbk bir yere çıkıyor. Hayatınızı doya doya yaşayın, çok zengin olmadığınız sürece para o kadar önemli değil, ben daha 22-25 yaşındayım (tam yaşım belli olmasın diye) ve umutsuzum bazı şeyler için, hayatınızı ev veya araba almaya mı harcamak istiyorsunuz, büyük şehirde zar zor yaşamaya mı? Öğrenciyken anlamanız pek mümkün değil kapitalist sistemin içine girip para kazanmaya başlayınca, insanların nasıl davrandıklarını çok daha net anlıyorsunuz, okuyun, gezin, eğlenin, anı yaşayın. Ne çok çalışın, ne de çok tembellik edin, herşeyi dozunda yaşayın. Daha çoook şey yazardım da boşver

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Kim neyi niye seçer? Java mı c# mı? Oracle vs SqlServer?
Kim neyi niye seçer? Java mı c# mı? Oracle vs SqlServer?
ViewState’in Sunucuda Saklanması
Çok okunan blog yazmanın 10 sırrı
Çok okunan blog yazmanın 10 sırrı
Çok okunan blog yazmanın 10 sırrı
İş bulmak üzerine
Online Java Dersleri - Polimorfizm
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
2016 ekonomik krizi
Dünya ile Rekabet Edecek Zehir Gibi Bir Bilgisayar Şirketi Kurmak
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
İSTANBULU SEÇİN!
Türkiye'de Bilgisayar Mühendisliğinin Durumu? Bilg. Mühendisliğinin bugünü ve geleceği
İş bulmak üzerine
Bilgisayar mühendisliği öldü?
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Kim neyi niye seçer? Java mı c# mı? Oracle vs SqlServer?

Bilgisayar mühendisliğini yeni kazanmış bir çok öğrenci, 2. 3. hatta 4. sınıf öğrencileri hangi alana kayacaklarını bilemiyorlar. Hangi yazılım dilini öğrenmesi gerektiğini ya da hangi database'i öğrenmesi gerektiğini bilmiyor ve bocalıyorlar. Hatta internet ile ilgili yazılım dili mi yoksa desktop uygulamaları ile ilgili yazılım dillerini mi öğrenmeleri gerektiği konularında çok sıkıntı yaşıyorlar. 

Malesef üniversitedeki hocalar her nekadar MIT vs. gibi amerikan üniveristlerin bile mezun olsalar bu konularda öğrencilere pek yardımcı olamıyorlar. Bunların sebeplerini sıralamak gerekirse:

1. Hocaların bu konulardaki becerisizlikleri genellikle isteksizliklerinden kaynaklanıyor. Yani öğrencileri yönlendirmekten korkuyorlar. Tabuları yıkamıyorlar ve müfredat dışına çıkamıyorlar. Müfredatlar genelde çok kolay değişmiyor, ancak devrimci hocaların devreye girmesiyle dersin içeriği öğrecilere birşeyler vermeye başlıyor. 

2. Hocaların öğrencilere fazla yardımcı olamamalarının diğer bir sebebi sektöre çok uzak olmaları. Sektöre yakın hocalar da ancak yakın oldukları firmalardaki çevreden çok fazla etkilenip sanki bu duydukları şeyleri kesin kural kabul etmeye başlıyorlar... Örneğin Java ve C++ gibi şeyleri tabu kabul ediyorlar... 

3. Genellikle öğrencileri yazılımdan hem korkutuyorlar hem soğutuyorlar. Yazılım çok kolay, ama ingilizce kavramlarla bunları korkunç zor şeylermiş gibi sunuyorlar.  


Okullarda yazılım öğretimleri çok yanlış bir şekilde başlıyor. Zaten bilgisayar mühendisliğinde bölüm dersleri genelde 3. sınıfta başlıyor... 3. sınıf çok geç!!! 3. sınıfa kadar zaten öğrencileri yetrince başı boş bırakıyorsunuz ve korkularının büyümesine sebep oluyorsunuz. Genellikle Java ve C++ derslerinde anlatılan OOP programlama dersleri yanlış tekniklerle anlatılır? ingilizce kitaplardan yanlış çevirilerle yapılan ders sonucunda öğrenciler neredeyse travma geçirirler. OOP içinde geçen Polimorfizm  vs kavramları öyle karmaşık anlatırlar ki... Bu karmaşıklığın en büyük sebeplerinden biri de öğrenciler yeterince programlama mantığını kapmadan onlara daha mükemmel programlama teknikleri anlatılmasıdır. Öğrencilere zor projeler veriyorlar. Zor proje veren hoca yücelir, zor proje veren üniversitenin adı iyiye çıkar mantığı hakim. Ama verilen projeleri öğrenciler çoğu zaman internetten indiri ve anlamadan teslim ederler. Hocalar da ödev başlıklarını aynen yabancı üniversitelerin sitelerinden alırlar. Amerika ve Kanada'da bulunan üniversitlerin verdiği yazılım ödev konularının aynısını hiç bir değişikliğe uğratmadan öğrencilere verirler. Öğretmenlerin çabalama kavramı genelde yabancı üniversitelerin ders içeriklerini kopyalamaktan geçiyor. Yaratıcı ödev verenler bir elin parmaklarını geçmiyor. Öğrenciler öğretmenlerini çok yaratıcı bulabilirler ama internet çağında basit google aramalarında herşey bulunuyor. Hocalar kendilerini yenilemeliler, ödev içeriklerini kendileri oluşturmalılar... Ders içeriğinde anlatılan şeyleri kendileri çalışıp gelmeliler... Gerekiyorsa piyasada çalışan bilgisayar mühendislerini derslerinde konuşmacı olarak getirmeliler. Bu tür şeyler öğrencileri gaza getirir. Üniversitede derse girenler ,atıyorum , C++ dersine giriyorsa önce öğrencilere C ve C++ farkını anlatmalılar. Visual C, Visual C++, Borland C, vs... gibi şeylerin ne anlama geldiğini MFC, VCL gibi kütüphanelerin amaçlarını anlatmalılar. Bunları anlatmadan OOP programlamada bisiklet/araba örneğine geçmemeliler... Database dersi verenler SQL anlatırken piyasadaki tüm databaseler olmasa da 5-6 tanesinin neler olduğunu ve ne zaman ne şekilde seçmeleri gerektiğini anlatmalılar. SQL SERVER, ORACLE, MySQL  gibi şeylerin neler olduğunu en azından bir ders anlatmalılar. Sınıflarda bu tür programların kurulumları anlatılması gerek. yani SELECT, DELETE; INSERT; WHERE GROUP BY anlatmakla database dersi geçiştirilmemeli. Stored Procedure, Fonksiyon anlatılmalı ve bunların Java, C#, ve diğer programlama toolarında kullanımı da anlatılması gerekir. Tamam herşeyi hocalar anlatamaz ama hocalar sınıflarda OOP dersinde bisiklet anlatmayı, database dersinde SQL anlatmayı bırakmalılar. Bunları yaşayan projeler içinde anlatmalılar. Bu anlatımlar sanıldığı gibi uzun şeyler değil. SQL komutları 1 günde öğrenilir/öğretilir... Daha detaylı şeyler anlatılmalı. Ole DB, ODBC anlatılmalı... Database seçimin neye göre yapılacağı öğrencilere anlatılmalı. Bu yazımızı bu konularda öğrencilere ve bu işlerden az anlayanlara biraz yardımcı olmak için yazıyorum... Sitemizin üniversite öğrencilerine yaptığı katkıyı her geçen gün görüyoruz, sizlerden bu konularda çok sayıda email geliyor. Email göndermeye devam edin...

Üniversitelerde Programlama dersleri 1. sınıfta mutlaka yoğun bir şekilde başlamalı. Artık meslek liselerinin bilgisayar bölümlerinden mezun olanlardan bir çoğu malesef bilgisayar mühendisliğinden yeni mezun olmuş kişilerin %70'inden daha fazla şey biliyor. Çünkü okulda korkutulan üniveriste öğrencileri başı boş bırakıldıkları için boş boş mezun oluyorlar. Ancak iyi yerlerde staj yapanlar ve öğrenciyken parttime çalışanlar kendini geliştirebiliyor. Bitirme projesi yaparak malesef kendinizi geliştiremezsiniz. 

OOP Seçimi? Program yazarken her zaman OOP mı yapmak zorundayız?
Hem evet hem hayır. OOP denilen şeyi gözünüde çok büyütmeyin. OOP bir kavramdır ve günümüzde hemen hemen tüm programlama dilleri OOP destekler. Yani java'yı seçerken ya da C++'ı seçerken bu diller OOP 'dır diye SEÇMEMELİYİZ. Seçiyorsak başka kriterler devreye girmelidir. Bilmeyenler tarafından animasyon ve banner programı olarak bilinen FLASH'ın dili olan Action Script bile OOP modelini kullanır. Action Script 3.0 bilenler hemen mail atabilirler, AS3'ün bazı şeyleri OOP metodları farklı diyebilirsiniz. Ama hangi dilin saf OOP olduğunu söyleyebiliriz ki. Daha doğrusu kalıtımsallıklar ya da başka kurallar dilden dile farklılık gösterebilir. Bu yüzden bir öğrenci ya da mezun bilgisayar mühendisi ben OOP biliyorum diye ortalarda dolaşmamalı zaten OOP'yı bilmelidir. Ve hangi tooların OOP desteklediğini de bilmelidir. Çünkü banner programı diye küçümsenen Flash'ın yapabileceklerini bilmeyen bilgisayar mühendisleri bir proje geldiğinde hemen JavaApplet yapalım diye bilirler. Yani bir tool bilmek yetmiyor, öğrenciyken olaibldiğince şey öğrenin, mezun olunca da öğrenmeye devam edin. Yoksa sadece java biliyorsunuz diye Applet yapamaya kalkarsanız projelerin altından kalkamazsınız. Ayrıca Java biliyorsunuz diye Applet yapıp sonra security sınırlamalarına takılabilirsiniz. Burada demek istediğim Falsh ile yapın değil... Hatta flash ile ypılan hemen her şey Javascritp/DHTML ile yapılabiliyor. Eğer Javascirpt'in gücünü bilmezseniz seçimlerinizi yine yanlış yaparsınız. Aynı şekilde Javascript'in sınırlamalarını bilmezseniz yine patlarsınız. Bu yüzden ne kadar çok şeyi detaylı öğrenirseniz o  kadar seçim şansı yapma şansınız artar... 

Konu dağılmadan gelelim en popüler 2 soruya: 

C# mı ? JAVA mı?
Dünyada sadece bu ikisi yok, başka bir sürü şey var. Ama varsayalım sadece ikisi var. Yine saçma bir soru olur çünkü hangi projeyi ne amaçla hangi bütçeye göre yapacağınıza göre bu sorunun cevabı iş hayatınca çok büyük farklılıklar gösterir... Ayrıca soru C# mı Java mı olmamalı yanına bir çok tool da eklenmelidir. Yapacağınız projeye ve çevre faktörlerine göre seçiminiz yapmalaısınız. Bunlar şunlar...

1. Proje ne projesi? 
2. Bütçeniz ne kadar? 
3. Elinizdeki elemanlar hangilerini biliyor?
4. Birilerini etkilemeniz gerekecek mi? 
5. Süre ne kadar?
6...

Proje ne projesi? 
İnternet bankacılığı gibi bir internet uygulaması mı yoksa bir desktop uygulama mı? Genelde bir projeler tek bir tool kullanarak yapılıyor sanabilirsiniz. Ama her zaman öyle olmuyor. Bazen hem masaüstü program yazmanız hem internet uygulamaları yapmanız hem de mobil uygulamalar yapmanız gerekebilir. Buna göre de ihtiyaçlar değişir. Eskiden Java ilk çıktığında çok havalıydı özellikle kurumsal firmalar arasında... Özellikle enterprise uygulamalar geliştirmek için java tercih edilirdi. (niye bilen yok, sadece havalı!, sorsak bir sürü şey anlatırlar ama!!!) Ancak microsoft .NET çıkardıktan sonra özellikle C# çıkardıktan sonra özellikle üniversite öğrencileri arasında popüler oldu daha sonra bu kurumsal firmalara da sıçradı. Özellikle C# ile daha hızlı projeler geliştirebilmek bu etkiyi tetikledi.  Size tavsiyem hem java hem C# öğrenin sanıldığı gibi zor değil. her ikisiyle de projeler yapın. 

ORACLE vs SQL SERVER
Oracle'a ihtiyacı olamayanlara bile Oracle satıyorlar, korku ve ün böyle birşey işte... Çoğu firmaya Express editionlar bile yetebilecekken Oracle ve Sql server diye tutturmanın bir anlamı yok. Ama size tavsiyem SQL server kullanmanız ve öğrenmeniz. Zaten Oracle kullanan büyük firmalar oracle admini istihdam ediyorlar. sıkışırsanız ondan yardım istersiniz ama SQL server bilmiyorum ya da şunu yapamadım derseniz küçük düşme ihtimaliniz var... Ama her iki ile de proje geliştirmiş olmak size daha çok şey katacaktır ve CV yazarken daha güzel duracaktır... Ayrıca Accsess 'i de öğrenmeden geçmeyin. Excel'den veri okumayı database teknikleriyle öğrenin... Excel'i bilmek ilerde bir çok iş yaparken size kolaylık sağlayacaktır.  Çünkü müşterileriniz çoğu bilgiyi excel'de verecekler size...

Yani kısaca hangisini öğreneyim diye sormayın. Hepsini öğrenin girdiğiniz işlerde hangi kullanılıyorsa onu kullanmaya devam edin. 

Bu arada programlama öğrenirken sadece tek bir dala yönelmeyin. Yani sadece internet programcılığını öğrenmeye kalmayın. Bol bol Desktop programları da yapın. Aynı şekilde sadece Desktop programcılık yapmayın internet programcılığı da yapın. Cep telefonunuz için uygulamalar da geliştirin. büyük firmaların yazdığı ürünleri mutlaka iyice incleyin. Photoshop öğrenin, Fireworks, Flash öğrenin. MS Office içinde gelen bir çok uygulama var bunları iyice incleyin. Bu incelemeleri bir bilgisayarcı gözüyle yapın. Butonlar nereye konuyor, yazılar nereye yazılıyor, resimler nereye konuyor bunları gözlemleyin.  Programları bilgisayarcı gözüyle inceleyin. Yani araba fabrikanız olsaydu ve rakip firma yeni bir model çıkarsa hemen içine girip her yerini kapısını penceresini vitesini incelerdiniz muhtemelen. Aynı şekilde önünüze gelen programların herşeyini inceleyin. Ayarların yapıldığı yerleri, menüleri, yerleşim şekilellerini, butonlarını bile inceleyin... Bir web sitesine IE ile giriyorsanız bir de firefox ile girip bakın, ne gibi farklar oluyor. Bir web sitesinin kullanıdğı teknolaojilerin neler olduğunu incleyin, IIS mi kullanıyor Apache mi? aspx ile ypılmış web sitesinin hangi sürüm olduğunu incleyin. Wisual studio ile mi yapılmış web sitesi yoksa başka tolarla mı? bunları mutkala inceleyin...Windows 7 çıkıyor programıclara ne gibi kolaylıklar sunuyor hemen inceleyin, internet Explorer 8 çıktı hemen inceleyin, developerlara sunduğu imkanları araştırın. Araştırın ki geri kalmayın, geri kalmayın ki seçimlerinizi daha doğru kriterlere göre yapın. Teknolojinin nereye yol aldığını görüp ona göre sizde rotanızı belirleyin. 

Konu uzun ama şimdilik bu kadar başka bir yazıda görüşmek üzere... görüşlerinizi sayfaların altındaki yorum köşelerine yazabilirsiniz. ayrıca kariyer@bilgisayarmuhendisleri.com adresine göndermeye devam edebilirsiniz.

Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

@Array.Sort(dizi)(22.1.2011 21:51:59)
ben bu konuda gürkan bey'e katılıyorum. bu şekilde 4 milyarlık dizi vs. hikayelerle bizleri soğutuyorsunuz. üstelik 4 milyarlık veriyi zaten db'de tutarız bildiğim kadarıyla, kendimiz text dosyada tutmayız gerçi ben daha 3. sınıftayım ama bilenler daha iyi açıklayabilir.
%14 %14 %71
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Array.Sort(dizi)(22.1.2011 21:18:45)
Array.Sort(dizi) ha 7 milyar tane veriyi bu komutla dizmenizi isterdim 4 byte integer olsa 28 milyar byte eder 28 gb ram kullananarak 64 bit bir bilgisayarda belki dizerdiniz. Gerçi sizde haklısınız türkiyede o kadar veriyi işleyemeye ihtiyaç duyacak şirket nerede ?
%17 %0 %83
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Gürkan(22.1.2011 12:50:17)
Çok güzel bir yazı olmuş. Üniversite Matematik bölümü öğrencilerine C# eğitimi veriyorum. Durum aynen anlattığınız gibi. Net de çok basitce Array.Sort(dizi) şeklinde yapılabilecek işlemleri derinlere inip saatlerce anlatarak kafalarını bulandırıyorlar. İş gerçek bir projeye geldiğinde çuvallıyorlar. Bende bir öğretmenim ve üniversite hocalarının anlattıkları şeyleri bir kez bile uyguladıklarından şüpheliyim. Yani bir veri tabanı programlama projesi yapmadan veritabanı bilgisi öğretmeye çalışmak öğrenciye yapılan en büyük haksızlıktır.
%56 %11 %33
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Mesut(27.9.2010 02:47:47)
Yazıyı okuduğumda mühendislik kavramının net olarak anlaşılamadığını görüyorum. Dersimizde hocalarımız bize mühendis gibi düşünmekten bahsetmişlerdi. Mühendis olabilme yetisi çok şey bilmekten geçmez, bir sistematiğin nasıl projelendirildiği ile alakalıdır. Bu yüzden onu bilin bunu da bilin diyerek sadece sektörün basit işlerini yaparsınız. Türkiye'de bilimin uygulaması teknoloji olmalıdır ve Türk mühendislerde teknoloji değil bilim öğrenmelidir.Saygılarımla...
%44 %0 %56
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Serkan(27.8.2010 10:17:41)
Özel bir şirkette yazılım mühendisi olarak görev yapmaktayım. Öncelikle yazınız için emeğinize sağlık. Olumlu yönden yazınızı eleştirmek isterim. Şunu belirteyim ben elektronik bölümü meslek lisesi mezunuyum. 14 senedir de bilişim sektöründe çalışmaktayım. Gelelim yazınıza, konuyu işlerken paragraflar arasında ve cümleler arasındaki konu anlatımında çok fazla kopmalar olmuş. Bu nedenle ilgili yazıyı okuyan arkadaşların kafaları karışabilir. Akademik olarak verilen eğitimlerin çok yetersiz olduğunu devamlı gözlemlemekteyim. İlgili yazıyı okuyanların, kararsız ve net olmadığından dolayı ki, her nekadar yazının sonunda bazı netlikler olsada bence bir üniversite öğrencisi için ağır. Ben burada C# mı Java mı Oracle mı SQL Server mı demiyeceğim. Database Management and Development için en önemlisi olan alt yapıları ve çalışma mantıkları hakkında bilgi edinilmesi gerekmekte. Eğer günde 1 milyon transaction lı bir proje yazılacak ise ve maliyet olarakta bir sıkıntı yoksa Database kısmında net olup Oracle denilebilir. Maliyet sıkıntısı var ise SQL Server olur, gibi örneklemeler yaparsan yazında bence daha sağlıklı bir yazı olup nokta atışı yapmış olursun.
%56 %6 %38
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Engin yıldız(27.6.2010 00:52:13)
C# javanın birebir aynısıdır microsoft javanın güçlü ve yöntemini yıkmak için çıkarmıştır ne yazıkkı microsoft sabıkalıdır yazılım dünyasında çok tercıh edilir ama java tekdir bu nedenle java halt etmek için C# çıkarmıştır mssql ise tam bir güvenlik açısındır zayıf ve sinir edicidir görselliği iyidir yapımıda kolaydır ama oracle veritabında tekdir zordur geniştir sınır yoktur amma web tabalarında sorun olabilmektedir bağlantı aşamalarında sık karşılaşırız bu konudada mysql 10 numaradır
%29 %0 %71
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Serpil(5.6.2010 02:02:16)
Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş tebrikler... Ama yine de seçim konusunda işimiz zor belli ki :/
%29 %14 %57
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



fatih(26.12.2009 19:25:44)
Çok saçma bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık. .Netçi arkadaş.
%40 %0 %60
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Mustafa(30.9.2009 14:31:12)
çok kapsamlı bi konu. mühendislik eğitimi özellikle bilgisayar mühendisliği eğitimi tamamen farklı bir alan olarak ele alınmalı.öncelikle tanım yaparak işe başlanmalı. Bilgisayar mühendisi nedir? bu soruya herkes kendi açısından bakınca ortaya karışık birşey çıkıyor. Ve dahası bilgisayar mühendisi nedir sorusunun cevabı yok,içinde çok fazla alanları var. bunun bedeli ülkenin geri kalması oluyor. sonuçta türkiye de mühendis olmak isteyenler aynı zamanda idealleri olan kişiler olmalı diye düşünüyorum çünkü kimsenin umrunda değiller ağlamak yerine bişeyler yapmak zorundalar, kısacası kendi başının çaresine bakmak zorunda. karışık bir yorum oldu farkındayım ama son olarak yazıya döncek olursam güzel şeylerden bahsedilmiş ama biraz bilgisayar mühendisininin tanımı sıkıştırılmış sanki. Çalışmalarınız da başarılar..
%27 %27 %45
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(29.9.2009 18:43:32)
güzel yazmışsınızda benim dersime giren arş grv. daha sql den de oop dende bihaberdi hatta sql serveri bile kullanamamıştı hocada bihaberdi. okulun adını yazmayayım iice ayıb olmasın ama anlayan anladı.
%46 %8 %46
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3 

Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.