Kategoriler


SON YORUMLAR
atomparcacigi
Güzel ve bilgilendiren makaleler var çok beğendim. Ama yeni yazsanız daha iyi olur.
skynetademir@gmail.com
Her türlü C#, C++ ödevi yapılır.skynetademir@gmail.com
spiderman
tatar ramazan ODTÜ ve Sakarya mezunları süper ama İTÜ mezunlarını kapıdan içeri almıyorlar diyorsun ben de tam tersini biliyorum İTÜ mezunları mezun olmadan iş buluyor havada kapıyorlar OdTÜ ve sakarya mezunları iş arıyorlar sektörü bilmesek ?
Ömer karikutal
Php,mvc asp.net, c # ödevleriniz uygun fiyata yapılır. karikutalomer@gmail.com
Ercan Sezdi
Donanimsal ödevlerinizi de yapabilirim. Raspberry pi, Ardiuno, Msp430 donanimsal programlama yapabilirim. Programlama dilleri C++, Python, Assembly olabilir. Zorluk derecesine gore mobil uygulama da yazabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Ercan Sezdi
Elektrik elektronik mühendisliği okuyorum. Pyhon ve C++ ödevleri yapabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Senior Dotnet Developer
Merhaba arkadaslar, Yazilan yorumlari bikmadan usanmadan okudum. Ssagdan soldan duyacaklariniz yerine gercek hayat hikayesinden baslayayim. Elk elktrnk muhendisi olarak 7 yilda 2.2 ortalama Uldag unv den mezun oldum. Sene 2010. Askere gidip geldim.1 sene de bos bos kahvede okey oynayarak gecirdim :)) is aradimmi? Hayir. Nasilsa yillarca calisacagiz diyerek keyfime daha cok zaman ayirdim. Hafif bir giristen sonra hizli bir giris olsun. Aldigim maaslari yazayim heyecanli olsun:) 1. Firma :1250- 6 ay (asgari ucret:900) 2. Firma : 2500-10 ay 3. Firma : 3000-1 yil 4. Firma : 4000-10 ay 5. Firma : 6000- 18 ay 6.Firma : 9000+ istanbul ?? henuz baslamadim :) Bu kadar detayi verdim ki biraz motive olun. 7 yilda farkli muhendislikten gelen biri buraya gelebilirse calisan herkes icin bu sans var. Bu firmalardan son 3 tanesi hergun duydugunuz yerler. 2 kez de 2 farkli yerde terfi aldim. Herkesin girmeye can attigi iyi maas veren yerler. Cok da gozunuzde buyutmeyin. He soylemeyi unuttum java diil .net developer olarak calisiyorum. Bu maaslar ile cok javaciyi geciyorum. Piyasayi baya iyi tanidim.Maas skalalarini vs. Size tavsiyem her duydugunuza inanmayin. Yok pahasina calismayin, fazla da ucmayin hersey dozunda guzel. Kisacik bir detay daha. 2012 de istanbula ilk geldigimde 3 haftada 21 yer ile gorusmustum. Gecen ay 2 haftada 20 yer ile gorustum. Piyasa 2012 den beri acik. Torpilsiz sadece calisarak buralara geldim.Ise giremiosaniz cv nize bakan yoksa oturup dusunmekte fayda var. Birsryleri eksik yapiorsunuz belki de. Not ::::::: Gecenin 2sinde tum bunlari yazdim ki birilerinr faydam olsun. Ne yazikki her kafadan bi ses cikiyor guzelim Turkiyemde. Bilenler atanlar tutanlar bol bol. 70 den fazla yer ile gorustum buyuk kucuk. 50 tanesinden olumsuz donus yada hic donus olmamistir. Sonucta buralara gelebildim. Gelecek bilisimde. Motivasyonunuz hic kirilmasin. Kalin saglicakla.
Memet
Katılım ödevim var yardıma ihtiyacım var yardımcı olabilecek var mı
Halil
Tatar Ramazan
Bizim Sakarya üniversitesinden iyi yerlere gelen bir sürü adam var. Hatta ödevleri yapmayan tembel bilinen biri katılım bankasına girdi şimdi de Avustralyada programcılık yapıyor. Kurumsal firmalarda her üniversiteden eleman vardır zaten. Mesela Ford Otosan. Çok da para vermez hepsi. Memur maaşına çalışırsın. General Elektrik gibi yerler yüksek maaş verebilir. Ama oralara girmek zordur. İşi de zordur. Ben 2010 yılında KPDS İngilizceden 89 almıştım. Süper bilişim uzmanıyım. İyi öğretim almak, Üniversitede bol proje yapmak kişiyi 1-0 öne geçirir. Veya ortalamada yüksek puanlı, öğretimi iyi olan üniversite mezunları daha başarılı olabilir. İtirazım yok. Ama istisnalar da her zaman mevcuttur. Kocaelinin birincisi elbette yıldızın sonuncusundan daha başarılı olacaktır.
No One
Tatar, sen neye atarlanıyorsun? Boş işler dediğin bütün hayatını etkileyecek kariyer planın ve senin bütün hayatın. Herkes her yere gelemez, kimse kimseyi kandırmasın, en öncelikle de kendini kandırmasın. Verdiğin örnekler istatistik orsnında yüzde kaç acaba? Mesela anadolu okulundan mezun kaç kişi iyi şirketlerde çalışıyor, büyük çoğunluk iş bulamıyor kendi tanıdıklarım var, ben üzerine diyorumki iyi okuldakiler de her yerde istediği gibi bulamıyor, sen burada montajcılık yaparken amerikalısı avrupalısı senin kullandığın teknolojileri üretiyor, senin yaptığın mühendislik mi montajcılık mı şimdi? Tr de en iyi şirketlerde çalışan farklı 10 üzeründe onlarca kişiye sor bakalım neyin dizaynını neyin teknolojisini üretmişler? Söylediğin bakan ingilterede yaşıyorsa sterlin olarak maaş alır 70bin tl diyerek manipule etme 6 ya böl, 11 bin sterlin de, tr de veriyorlarsa kim kime o kadar parayı veeiyor kaç tane bölüm birincisi o parayı alıyor saçmalama lütfen. Ben diyorumki birincil hedef herşeyini kariyere odaklama veya tamamen boşa salma, herkes bir şekilde yaşıyor hayatını zaten ancak neyi istiyorsa ona çabalasın ama bazı şeyler olmuyorsa da hayatını mutsuz geçirme. Sen mesela bırak dünya işlerini ahiretini yaşa diyorsun, milyonluk girişimcilik yapsan ve işlerin tıkırında gitseydi ve birçok hayalini gerçekleştirseydin şu anda beyler şunu şunu yapın hayat çok güzel diyecektin, şimdi gelmiş hayat boş diyorsun, komik. Benim yazdıklarımdan herkes ne demek istediğimi anlamıştır zaten, bazı şeyleri görmek için 40 yaşına gelmeye gerek yok, çok fazla araştırıp çok fazla kişiye sorarsan ve işin içinde bizzat bulunursan görüyorsun zaten ki yazdıklarım çok az şey olmasına rağmen anlaşışır özet bilgiler, seversin kullanırsın, sevmezsin saygı duyar ve okumazsın bu kadar basit.
ali
amk bilgisayar mühendsiliği nerden seçtim seni mis gibi kolay bölümler varken çekilir dert değil...... tavsiye etmiyorum kardeşim.
Tatar Ramazan
No One bırak boş işleri başlarım kariyerine de üniversitesine de! Dünyada bir halt olmadığını anlayın işte. Ahirete yatırım önemli. Herkes bir şekilde yükseliyor ilerde zaten. ODTÜ mezununun 26 yaşında geldiği noktaya Sakarya mezunu 33 yaşında geliyor. Ortalamada ne kadar çalıştıysan hayat sana o kadar verir. Mesele Karadeniz Teknik Maliye bitiren biri vardı. 29 yaşında vergi denetmeni oldu. Ankara Siyasal bitirseydi 22 yaşında işe girerdi. Eski bakan Mehmet Şimşek bölüm birincisi oldu. İngilterede 70 bin lira maaş alıyordu. Her şey ve herkes derece derece.
No One
Yeni mezun olarak birkaç küçük şey yazmak istiyorum, kariyer net veya linkedin deki iş ilanlarına bakarsanız, özellikle yeni mezun olanlar için bile min 2 yıl deneyim ve birçok programlama dilleri vs isterler. 5 kişi işe alınacaktır, 500 kişi başvurur. Her yere gereksiz sayıda birçok üniversite açıldı, avrupanın en kaliteli üniversiteleri ingiltere ve almanyada bile max 50 civarı, bizde ise 150-200 arasında bunun siyasi bazı sebepleri var. Mesela siz her il e üniversite açarsanız, tüm ailelerin çocukları üniversite mezunu olacaktır, çocuk ve aile pskolojikmen rahatlar. Esnaf ise öğrencilerden ciddi gelir elde edecektir. Sorun ise bizim gibi ülkelerde bilim veya teknoloji geri plandadır ve iş istihdamı azdır, mesela 100 kişi işe alınacaktır ancak açılan birçok üniversite ile 1000 kişi mezun olur ve kalan 900 kişi işe giremez, bu sayı her yıl daha da artar ve işsizlik artar, insanlar da artık üniversite mezunu olma fark yapmıyor master yapayım, part time çalışayım der, zaten birçoğu çok kalitesiz eğitim alır ve giriş maaşları 1500-3000 arasında olur yılları işsizlik veya düşük maaşla geçirir. Kişi de sorunu kendisinde sanır, halbuki tüm suç sistemin böyle olmasını sağlayanlar, anca siz yıllar sonra para ve zaman kaybınızı anlarsınız, veya anlasanız bile elinizden çok fazla birşey gelmez. Peki şirketler insanları neye göre seçer, kendini geliştir denilen tavsiye ne kadar doğru? Arz-talep dengesini iyi analiz etmelisiniz, mesela şu anda çok fazla mezun var, ekonomik kriz dolayısı ile iyi okuldan mezunlar bile zannettiğiniz gibi hemen iş bulamıyor. Ya top 5 okul dan 3+gpa ile mezun olacaksınız, ya da torpiliniz olacak. Ben top 5 okuldan mezunum ve okulun zorluğundan dolayı mezun olan herkesin onlarca projesi, jaca, c, c++, python, matlab gibi dilleri, birçok farklı ideleri, oop, mvc, design pstterns, ve çok farklı çeşitte algoritma çeşitleri görmelerine ve ingilizce seviyesinin çok iyi olmalarına rağmen (toefl a girenelerin çoğu 80-100 arası) ve alese girenlerin çoğu 80-95 arası aldığını düşünürseniz, yine de işe girerken sizi beğenmezler, benim gördüğüm kadarıyla şirketlerin insan seçerken yaptıkarı sıralama şu şekilde, 1- okul ismi (boun, koç, itü, odtü, bilkent top 5, ytü, sabancı, tobb, hacettepe vs gibi ikincil seviye okullar, diğerleri daha geri planda, her şirketin kendince filtreleme sistemi var ve bazı okul mezunlarını asla almazlar) 2- gpa ortalama (kurumsal veya büyük şirketler savunma, telekom, banka vs hepsi önem verir, master yapmak istiyorsanız birinci kriterdir, küçük teknokent şirketlerinden de soran çok oluyor ben ve arkadaşlarıma staj için bile) 3- ingilizce (iyi okulların çoğunun ingilizce seviyesi upper dır, ingilizceniz yoksa bilgisayarcı sayılmazsınız) 4- yaptığınız projeler, staj, part time, iş deneyimi (bazı şirketler ilanlarda iyi yerde staj yapmış olma koşulu koyar, iş yaptığınız sektörde staj yapmanızı beklerler vs, 2017 den beri birçok şirket kurumsal ve normal hemen hemen hepsinde artık staj yapmak bile zordur, ya gpa 3+ olacak, ya da torpiliniz, top5 okuldaki ben ve birçok arkadaşım staj bulmada zorlandı, top5 te değilseniz part time veya normal iş tecrübesi sizi direk öne atar, iyi okuldakilerin çoğu derslerinde projeler çok ve zordur, o yüzden diğer okuldakilerin aradaki açığı iş tecrübesi ve hobby projelerle kapatması lazım) 5-referans (okuldaki hocanız veya staj, iş yerindeki mühendisin işe girerken size olumlu referans olması, şu anda yeni mezunlardan 2-3 tane referans istiyor birçok şirket 6-diğerleri, aklıma gelmeyen diğer işler, sosyal sorumluluk, klüp, sertifika, yarışma vs bunlara önem veren ik cı veya şirketler olabiliyor cv nin kenarında durması işe yarayabilir 0- torpil, çevreden veya akraba aile tanıdık ile torpiliniz var ise diğer herşeyden etkili hale gelip herkesin önüne geçebilirsiniz, batıda iş liyakat veya işi en iyi yapana verilir. Doğu toplumlarında ise iş güvenilir kişi ile yapılır, o yüzden tanıdıkları işe alırlar, şirket gizliliği ve güvenliği bazı şirketler için çok sıkıntılı olabiliyor vs, bu kozu olan çok fazla insan var piyasada, o yüzden siz bunlardan birisi değilseniz yukarıdaki beş maddenin hepsini yükseltmeye bakın. İyi okul hiçbirşey mi, veya herşey mi? Top5 ten gpa 2.0 - 2.5 arasında mezun olursanız biraz zor günler sizi bekliyor, master yapamazsınız, paranız yoksa yurt dışına gidemezsiniz, çok ağır ders ve projeler yaptınız ama okulu zor bitirdiniz ve dışarıdaki şirketler size çok önem vermeyebilir, iş bulurken ve bulduktan sonra da min 1 yıl falan zorluk çekersiniz, ilk başlarda iyi kurumsaldan başlamak zordur İyi okul mezunu Gpa 2.5-3.0 arası, savunmaya girmek zorlar, onun dışında bazı kurumsallara ilk başta giremezsiniz ama bazılarına girebilirsiniz, master içinde şartlar biraz zorlar İyi okul mezunu 3gpa+ ile master veya iş bulmak daha kolaydır ancak okuldaki zorluklardan sonra hiçbir zaman tatmin olamayabilirsin, çünkü hayat üniversitede zor projelerle uğraşırken kurduğun hayaller gibi değilmiş onu işe girince öğreniyorsun Diğer okullardan mezunlar, okulda gezip tozduysanız çok güzel, en güzel yıllarınız o yıllardı, zor okuldakiler kadar çalışmadınız ve gençliğiniz full çalışmayla geçmediyse iş hayatı ilk birkaç yıl zorlar, sonrasında kurumsal şirketlerin bazılarında hatta çoğunda devam edebilirsiniz belki (2-3 yıl sonra girenler var oran olarak bilmiyorum, bazı şirketlere çok zor) Yaş 28-30 üstü ise, srtık iş bulmak yeni mezun kadar zordur, çünkü maaş beklentisi fazla ancak şirketler siz ne kadar kaiteli olursanız olun sizden daha ucuza çalışacak birisini bulabiliyor, maaş zamları veya artışı düşük, tl nin alım gücü her seferinde düşüyor, kaygılar çocuk varsa dahada fazla Yurt dışına mastera gitsenizde, phd yapsanızda yaş ilerliyor, 30 una yaklaştığında hala öğrenci gibi takılmak zorunda olmak, avrupada 2-3-4 bin euro ya yaşamak, hangi ara evleneceksin, ev veya araba alacaksın, geri.dönecek misin, hayatın boyunca atomu mu parçalayacaksın? Tr dekiler en azından atom parçalamıyor Sonuçta top5 okuldan yeni mezun, tr de yine top şirketlerin birinde ben ve çoğu arkadaşım 3.5-4.5k ya başladık, savunmadakiler 5k üstü, ancak tavsiye verecek olursam, tünelin ucu bmbk bir yere çıkıyor. Hayatınızı doya doya yaşayın, çok zengin olmadığınız sürece para o kadar önemli değil, ben daha 22-25 yaşındayım (tam yaşım belli olmasın diye) ve umutsuzum bazı şeyler için, hayatınızı ev veya araba almaya mı harcamak istiyorsunuz, büyük şehirde zar zor yaşamaya mı? Öğrenciyken anlamanız pek mümkün değil kapitalist sistemin içine girip para kazanmaya başlayınca, insanların nasıl davrandıklarını çok daha net anlıyorsunuz, okuyun, gezin, eğlenin, anı yaşayın. Ne çok çalışın, ne de çok tembellik edin, herşeyi dozunda yaşayın. Daha çoook şey yazardım da boşver

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Askerlik ve Bilgisayar Mühendisliği
Dünyanın En İyi 500 üniversitesi 2007 Sıralaması Açıklandı
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
Yeni mezun bilgisayar mühendisleri için 10 büyük günah!
Neden yazılım uzmanı olamayacağınızın 10 kanıtı?
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
Bilgisayar mühendisliğinde okuyan öğrencilere tavsiyeler
Windows Workflow Foundation Conditions
Ado.Net 2.0 - Connection Pooling' in Önemi
6 adımda Patlak Mühendis olma rehberi
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Ado.Net 2.0 - Connection Pooling' in Önemi
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Bilgisayar Mühendisi olacaklara üniversite seçme rehberi?
Sıralamanız Ne?
Bilgisayar Mühendisi olacaklara üniversite seçme rehberi?

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Askerlik ve Bilgisayar Mühendisliği

Uzun zamandır siteye yazı ekleyemiyordum. Askerden döneli kısa bir zaman oluyor. Askere oldukça geç gittim. Aslında kısa dönem askerliğe başladığım ilk ay bu yazıyı yazacaktım. Sonra acele etmemeyi seçtim, belki fikirlerim sonradan olgunlaşır askerliği daha farklı değerlendirebilirim diye düşündüm... Stockholm Sendromu yaşar mıyım, askerdeki komutanlara sevgi duyabilir miyim diye bekledim. Ancak bu günlerde ülkemizde sıkça konuşulan Tektip Askerlik konuşuldukça bu konuyu yazma ihtiyacı hissettim....

Bilgisayar mühendisleri askerde göreceli olarak çok rahat ediyorlar. Ben kısa dönem asker olarak internet kafe sorumlusu oldum ve kışla içinde erler için yapılmış internet kafe'de para toplama ve sıra takibi gibi işler yapıyordum. Tüm gün internetteydim sivilde olmadığı kadar yabancı dizileri internetten izledim. Tabi bunlar yanında komutanların bilgisayarlarını tamir, format, virüs temizleme gibi işler yaptım. Hemen hemen tüm komutanların bilgisayarlarını tamir ettim, bir çoğunun evine bile gidip tamir yaptım. Askerde yazılımdan ne kadar anladığınızın önemi yok, eğer windows kurmaktan format atmaktan ve buna benzer teknik işlerden anlıyorsanız el üstünde tutuluyorsunuz. Askerliğini yapanların bildiği gibi komutan ile alt üst olaylarını rahatlıkla aşabiliyorsunuz. Ben zaten sivil hayatta da oldukça yardımsever biri olduğumdan insnaların bilgisayarlarını tamir etmekten gocunmadım ve severek yaptım. Gerçi benim yaşlı olmam ya da kişisel özelliğim de komuta zincirini kırmamda etkili olmuştur ama bir çok yaşlı insana bile nasıl kötü davranıldığını görseydiniz durumun önemini anlardınız. Özellikle kişisel işlerini yaptıran hiç bir komutana komutan diye hitap etmedim... Bazıları bu duruma kızdı ama birşey de yapamadılar... 

Muhtemelen siz de bilgisayar bilginize göre el üstünde tutulacaksınız. Yardımcı olmaktan çekinmeyin, en azından askerliğiniz boş geçmemiş olur...

Gelelim askerlik günlerimize...
Kısa dönemler olarak 3 haftada acemilik eğitimini tamamladık. ama 3 hafta diyorsam 3 yıl gibi geliyor bilin... (Birde 3 ay acemilik yapanları düşünün.) Askerde temel kural boş boş beklemek ve kimse size niye beklediğinizi asla söylemiyor. Birkaç komutan (Astsubay, Uzaman) mutlaka kısa dönemlere gıcık ve çok kıskanıyorlar, her fırsatta kısa dönemlere zulmetmek için fırsat kolluyorlar... Bu açıdan her zaman hakkınızı armaktan korkmayın. Cezalandırılacaksınız diye de korkmayın, efendi efendi üst kademelere bu zalim komutanları şikayet ederseniz süt dökmüş kediye dönüyorlar... 

Askere gittiğim ilk gün biz kısa dönemlere yepyeni temiz çarşaf verdiler. Ama yastıkları görseniz mideniz kalkar... Yastıklar simsiyah, sarı bile değil yani... Ben çarşıdan kendi yastığımı aldım, birkaç kısa dönem de çarşıdan satın aldı ya da araya komutan sokup temiz yastık aldılar... Uzun dönemlere yeni çarşaf zaten vermiyorlar... Anneler çocuklarının yattıkları yerleri görseler ya da yemek yedikleri yerleri görseler çocuklarını askere göndermezler.. Biz askerliğimize başladığımız ilk günden itibaren her kademeye şikayetlerimizi ilettik. Sorunlar çözülmese bile bazıları hafifledi. Askerde şikayet etmekten çekinmeyin, üst kademe görünce hemen yemeği tabağı, yastığı şikayet edin, yoksa sizi tertemiz bir yerde yatıyor süper temiz tabaklarda süper yemekler yiyor sanıyorlar... Ankaradaki komutlar darbe planlamakla uğraşacaklarına keşke tek bir askeri bile daha rahat ettirmek için neler yapabiliriz diye çalışsa...

Durum o kadar vahim ki ankaradan büyük bir komutan gelince depolardan temiz yastık kılıfları, çarşafalar çatal tabaklar tuzluklar çıkarılıyor... komutan gidene kadar kalıyor sonra komutan ayrılır ayrılmaz temiz çarşafları tekrar depolara kaldırıyorlar...

Tuvaletlerde sabun yok arkadaşlar, eğitim yapılan yerlerde bile sabun yok. Yani yatakhanelerde olmamasını bir şekilde tolere edebiliriz, kendimiz sabun satın alabiliriz ama eğitim yapılan yerlerde sabun yok ve askerler tuvalete giriyor ama sabun yok!!!! Hadi biz kısa dönemler yanımızda sabun taşıyabiliyoruz ama uzun dönemler yanlarında birşey taşasalar başlarına bela oluyor... Üstelik bir çok askerin maddi durumu sabun almaya elverişli değil...  ASKERİYEDE SABUN YOK SABUN. Paraları golf sahalarına harcayanlar utansın...

Böyle ikiyüzlü birşey olamaz olmamalı ama askeriye burası oluyor işte... Asker kullansın diye alınan temiz çarşaflar askerden saklanıyor... Kimin malını kimden saklıyorsunuz...

Askerlik kısa dönemler için daha kolay ama beni en çok iğrendiren de kısa dönemlere iyi davranmaları, uzun dönem okumamış cocuklara hayvan muamelesi yapmaları oldu... Bana kötü davranılmadı, bana selam vermedin diye bile laf etmediler ama her konuda uzun dönem 18-20 yaşlarında evlerinden köylerinden ilk kez çıkan insanlara hiç bir musahama gösterilmemesi, sürekli ezmeleri midemi bulandırdı... Bu çocuklara, ana kuzularına yapılanlar emir komuta zinciri ile açıklanamaz. Askerde dayak yasak diyorlar ama dayak var ama öyle tokat yok... Genellikle omza sert vuruşlar, şiddetli iteklemelerle askerleri düşürmeler çok oluyor. Askerdeki hiçbir komutan hiçbir uzun dönem askeri umursamıyor. Üstelik bu askerler doğuya gidecek olanlar... Yani içlerinden her yıl mutlaka %1 ya da %2'sinin mutlaka ölmesi... Yani çok kötü davrandıkları bu çocukların bazılarının son günleri ve bunlara davranışları inanılır gibi değil... 

Askerlikte beni en çok etkileyen şeylerden biri de askerlik yapanların fakirlikleri oldu. Askere giden çocuklara niye para toplandığını daha iyi anladım. Ama öyle fakir kişiler varki para toplayacak kimseleri de yok askere gelirken. Size tavsiyem askere giden bir tanıdığınız varsa mutlaka para gönderin. aylik 50 TL bile olsa para gönderin. 50 TL çok büyük para askerde... Devlet askere gidenlere aylık 17 TL maaş veriyor... Kısa dönem gidenler bile maddi sıkıntıdayken 15 ay askerlik yapan garibanları siz düşünün. Askerde aylik 17 TL ile geçinen çok insan gördüm. 17 TL ile ne alabileceğinizi siz düşünün. Askere giden herkese en azından yarım asgari ücret verilmeli. insanları hırsızlığa teşvik etmeyin... Aç bırakmayın askerleri, sigarasız bırakmayın... Çoğu asker terhis olunca eve gidecek yol parasını bile bulamıyor... Malesef eğer maddi gücünüz iyi ise askerde çok rahat edebilirsiniz, bir sigara ikram edin her kapıyı açıyor... Çok şükür maddi durumum iyi olduğu için asker yemeklerinden hemen hemen hiç yememeye çalıştım. Yemeklerin durumuna ayrıntılı girmek bile istemiyorum midem kalkıyor. Ama yemekten fare bile çıkabileceğini unutmayın....

Askeriyenin neresinden tutsanız elinizde kalıyor. Bilgisayar yani exceli süper bildiğimiz varsayıldığından, allahtan excel'i de çok iyi biliyorum ve 10 parmak yazaibiliyorum, 1 hafta boyunca bir albayın yazıcılığını bile yaptım... Albay yolsuzluk araştırması için gelmişti orada duyduklarım yazdıklarıma hiç girmiyorum bile... Maddi yolsuzluklardan ziyada askere insan muamelesi yapılmaması midemi bulandırdı. Yoksa dağa çıkarken askere verilen ton balığını çalan komutanların durumunu ya da askeriyenin sabunlarını çalan komutanları hiç söylemiyorum bile... Bu tür adi hırsızlıklar her yerde olur diyerek kendimi avutma yoluna gidiyorum... Zaten uzun dönemler içinde bile bir hırsızla ya da katille aynı kğuşta yatacağınızı unutmayın, hırsızlık yaptığı ortaya çıksa bile hırsıza birşey olmuyor aynı yerde yatmaya devam ediyorsunuz... Pes diyorum başka birşey demiyorum....

İnsanları askerlikten soğutan, askerde aldıkları eğitimler, koşma atlama dersleri değil... Eğitimsiz yetersiz komutanların davranışları, askere değer vermemeleri, umursamamaları, çıkarcılıkları, üç kuruş için taklalar atmaları insanları askerlerden soğutuyor... Askerleri köle gibi hizmetçi gibi kullanmaları insanların zoruna gidiyor... Hem her işi askere yaptırıyorlar hem maaşı kendileri alıyorlar... Çayı asker yapıyor ayaklarına getiriyor, bilgisayara asker giriyor, her tür haberleşmeyi asker yapıyor, askeri asker kaldırıyor, eğitimi bile asker veriyor... bağırıp çağırma işini, hor görme işini komutanlar yapıyor... Zaten tek iyi yaptıkları şey de bu... Olmamalı, böyle olmamalı komutanlar daha kaliteli olmalı, aklı başında komutan yok mu? ankaradan görmüyorlar mı bunları???

Ben askere gitmeden önce askeriyeyi sever, en güvenilir kurum olarak görürdüm. Ama askerlik sonrası görüşlerim tamamen değişti... Bunca yıl gözlerim nasıl kör bir şekilde bakmış halen şaşıyorum... ama askeriyenin durumunu askere giden kimsenin anlatmaması ya da yazmaması da bu durumda etkili diye düşünüyorum. insanlar askerlikleri hakkında hiç kötü şeyleri anlatmıyorlar, sanki tatile gitmiş gibi davranıyorlar.. Bırakın arkadaşlarınızı, abilerimiz kuzenlerimiz bile askeriyede olanları tam anlatmıyorlar... Askeriyenin atmosferini mide bulandırıcı 2 yüzlü yapısını kimse görmek istemiyor... Ama ben göreceğimi gördüm kınalı kuzulara nasıl kötü davranıldığını gördüm... Askeriyenin bir ıslahat ihtyacı olduğunu gördüm. Askeriyede mantık değişmeli, her bir bireye değer verme zamanı geldi. Asker köyden bile gelmiş olsa, ilk defa normal yatakta yatıyor bile olsa o yatağı temiz yapmak zorundayız. Yatakhaneleri küçültmek zorundayız. Öğrenci yurdu gibi olmalı odalar, temiz olmalı konforlu olmalı... Eğitimler karma verilmemeli, bunu hiç bir askeri yetkili görmüyor mu???

Birlikte askerlik yaptığım kısa dönemlerin çoğu arkalarına bile bakmadan haklarını sorumlu herkese haram ederek kaçarcasına çıktılar teskere günü...

Bilg. Mühendislerinin durumunu anlatacaktım yazımda ama yazı buralara kadar geldi işte... Oldukça parçalı şekilde anlatmaya çalıştım, ama yapıcı olmak amacıyla yazdım... Belki birileri okur da utanır...

Askerlik konusunda kimle konuşsam benzer şeyler söylüyor, sadece bilgisayar mühendisi arkadaşlarım değil diğer bölümleri bitirenler de aynı şeyleri yaşamışlar ve ordumuzun aynı şekilde döküldüğünü gördüm. Aşağıda benimle benzer görüşleri paylaşan bir arkadaşın yazdıkları. yıldız içine koyduklarım onun görüşleri...

*************************************************************
2006 yılında 25 yaşındayken askere gittim.Üniversite mezunuydum, Mastır yapıyordum,evliydim, kamu sektöründe iki yıllık iş tecrübem vardı.Aile dostlarımız olan bazı askerlerin de etkisi ile bu meslek erbabına saygım da vardı.Kısa dönem yani yaklaşık 6 ay askerlik yaptım. Tezkeremi aldığım gün hiç bir komutanımla vedalaşmadan kışlayı kaçar gibi terkettim. Çünkü vedalaşırsam bana hakkını helal et diyecekler ben de helal olsun demek zorunda kalacaktım. Son iki ayımı cebimde bir yazıyı taşıyarak ve arada bir çıkartıp okuyarak geçirdim. Bir şiir gibi, romantik bir mektup gibi okuyup duruyordum bu kağıdı. Kağıttaki yazıda Yeniçeri Ocağının İlgası anlatılıyordu. Bütün ayrıntılarıyla. Kendi milletini canından bezdiren silahlı teşkilatın yine o millet tarafından nasıl ortadan kaldırıldığını okudukça acaba bir gün yine olur mu diye hayaller kurmaktan da kendimi alamıyordum. 6 aylık sürenin sonunda hiç bir komutanıma saygı duyamadan, sevemeden, bir ağabey gibi bir baba gibi göremeden kışlayı terk ettim. Sadece ben değil benimle birlikte gelen her asker yaşadı bu hissi. Terhisten sonra başka yerlerde başka şehirlerde askerliğini yapmış olanlarla konuştuk uzun uzun. Baktık ki aynı şeyleri hissetmişiz. Benim kanaatim şu ki bugün bu kurumu sorgularken meseleye yanlış yerden yaklaşıyoruz. Askerin posta olması, kuaför olması falan, üzerinde durulacak şeyler değildir. Bunlar normal şeylerdir.500-600 bin adamın hepsinin sabahtan akşama kadar robot gibi eğitim alacak hali yok elbette. Esas mesele başka. Mesele subay ve astsubay sınıfını oluşturan insanların yetişme geleneğinin sıkıntılı olmasından kaynaklanıyor. Şöyle söyleyeyim: Ben bugün 31 yaşındayım ve yıllardaır eğitim, iş, aile hayatı derken birçok sahada birçok insanla karşılaştım. Sevmediğim, husumet duyduğum bir çok insan oldu hayatımda her kes gibi. Ama sevdiğim insanlar da çok oldu. Fakat ne yazık ki bu ülkenin bir evladı olarak kendi ordumda yaptığım hizmetten sonra bir tek subayı bir tek astsubayı insan gibi sevmeyi başaramadım. Ve benim gibi milyonlarca genç bu hissi her yıl her dönem yaşamaya devam ediyor. Bu yüzden asker profesyonel mi olsun zorunlu mu olsun tartışmasından önce neden insani ve ahlaki yönleriyle bizlere örnek olabilecek ve kendilerini severek bağrımıza basabileceğimiz bir asker sınıfının yetiştirilemediğini sorgulamamız gerekiyor. Askerlikten sonra hep dua ettim. Allah bize bir savaş vermesin de şu insanlarla yeniden karşılaşmak zorunda kalmayalım diye. Askerde hep anlatırlardı bize Güneydoğudaki subayların daha babacan, daha insaflı insanlar olduğunu. Sebebi de malum. Çatışma çıktığında askerler kendi komutanlarını vurmasınlar diye. Atış talimi yaparken sıraya dizdiğimiz askerlerle nerelisin ne iş yapıyorsun diye konuşutuğum sırada 24 yaşındaki teğmenin gelip "ne yapıyorsun sen, bunlarla konuşma, ez onları ez!!" diye bana sert bir fırça attığını da unutamıyorum. Disiplinle gayrı insaniliği birbirine karıştıran zihnin en güzel örneği idi bu.24 yaşındaki böyle idi. 44 yaşındaki ise ondan daha beter.Onun yüzüne bile bakamazdın. Bakamadığın için de nefret ederdin. Bunlar duygusal şeyler gibi gelebilir size. Ama unutmayın ki bir düşmanla göğüs göğüse geldiğinizde aklınızı değil duygularınızı kullanırsınız. Bu yüzden bugün ordumuz hazır yeni bir komutan da işin başına geçmişken eğitim sistemini, Kara Harp okullarının eğitim düzenini ve subay-astsubay sınıfının ahlaki ve insani yönlerini öldürmeyecek bir yetişme düzeninin kurulması gerekiyor. Din ile probleminiz varsa ve eskisi gibi Bektaşi falan da olamayacaksanız bari kendinize bir din yada ahlak öğretisi icad edin de ona hürmeten bu millete eziyet etmekten vaz geçin. Yoksa yarın bir savaş çıktığında düşmandan önce kendi milletinizin hedefi olursunuz. Unutmayalım ki tarih tekerrürden ibarettir. Bir halk ordusunu sevmezse nelerin olabileceğini Vaka*i Hayriye olayı bizelere göstermiştir. Yeniden görmemek dileğiyle...
*************************************************************

Kimse duymuyor mu, görmüyor mu yapılanları? Niye önlem alınmıyor, bu yazıklarımızı bir tarafımızdan uydurmuyoruz... Gördüklerimi yazdım. Bir gün inanıyorum ki bizim askerlerimiz de rahat edecek, ama ne zaman? Tek tip çözüm değil, askerlik uzun dönemlere bile kaldırılmalı ve tamamen uzmanlardan kurulu olmalı... Şu anda askere psikolojisi sağlam girenler, psikolojik sorunlu olarak çıkıyor malesef...

işte böyle... askere gidecekseniz erteleyebildiğiniz kadar erteleyin. Askere çeki düzen verilecek günler AB zoruyla da olsa yakın...  


*************************************************************
tek tip ile ilgili bir yorumu da makale içine almak istedim. Güzel bir öneri komutanlar da er olarak askerlik yaparlarsa en azında askeri/mehmetçiği sevmeyi öğrenebilirler belki...

harb okulu mezunlarida 15 ay rutbesiz er olarak vatani gorev yapsin

maas almadan ayni kosullarda harb okulu mezunlarida 15 ay rutbesiz er olarak ......vatani gorevlerini tamamlasinlar ondan sonra rutbe alsinlar........o zaman esitlik saglanmis olur.....vede mimarida muhendiside seve seve 15 ay askerlik yapar


**************************************************************

Sizlerin de görüşlerinizi bekliyorum... Özellikle askerlik yapanlardan...

Alıntılar için: www.bilgisayarmuhendisleri.com 

Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

Fuat(19.9.2015 12:29:57)
Askerliğimi uzun dönem yaptım. Askerliğimi yaptığım dönemde yüzbaşının şu sözünü hiç unutmuyorum. "Hepiniz kafası çalışmayan birer salaksınız! Kısa dönemler hariç"

Uzun dönemlere yapılan hakaretlerin, aşağılamaların, küfürlerin haddi hesabı yok. Yeni gelmiş uzun dönemleri hilkat garibelerine benzetenden cahilsiniz diye bağırana kadar ne ararsan var. İşin kötü tarafı, uzun dönem askerlerin çoğunun buna ses çıkarmaması. Askerliğimin son demlerinde artık dayanamamıştım ağzından hakaretler fışkıran bölük astsubayının odasına girdim elimdeki nöbet listesini buruşturup kafasına fırlattım, astsubay odadan kaçıp kapıyı üzerime kilitledi ve uzun dönem askerlere salaksınız diyen yüzbaşıyı çağırdı. ben sigara içerken yüzbaşı yanıma geldi aşağılayıcı tavırla gönderin revire deyip beni revire teslim ettirdi. Allahtan revirdeki pskiyatri arkadaş kısa dönem askerdi ve aram iyiydi. Senin psikolojin bozulmuş, sana 10 gün istirahat verecem dedi de durumu öyle kurtardım. Yoksa halim perişandı. Daha sonra bir kaç defa da yüzbaşıyla sorun yaşadım ve hapis cezası aldıktan sonra teskeremi alıp nizamiyeden çıkarken hepizin aq diye küfür ede ede oradan kaçtım.

Şu anda nasıl bilmiyorum ama benim zamanımda komutanlar uzun dönem askeri küçümseyip hakaretler yağdırıyordu.
%89 %0 %11
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



yeninesilislemciniz(26.4.2015 23:16:20)
İnsanlarin dusuncelerine saygi gosterilmeli.haddini astigini dusunseniz bile.azicik quora ,reddit gibi sitelere de takilalim.hep eksi,inci gibi sitelerin yanlis yonlendirmesine maruz kalmayalim.kutsal bilgi kaynagi diye takiliyoruz ama zihinler aslinda bosaliyor.tesekkur ederim okudugunuz icin.
%44 %11 %44
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Mehmet Sami AYDIN(22.12.2014 22:20:10)
Vatani görevini yapan hiç kimseye "sen hırsızsın, sen katilsin" diyemezsin güzel kardeşim. Sen sıcak yatağında uyurken o hırsız ve katil dediğin insanlar -20 derecede nöbet tuttular. Ve ben senin hırsız, katil dediğin insanlara hem insanlığı hem askerliği hem de vatan sevgisini öğretmek için devlet tarafından eğitildim ve görevlendirildim. Devlet bu hizmetlerimin karşılığında bana maaş verdi. Askerlik hizmetimi 5 yıl önce tamamladım. Halen beni arayıp hal hatır soran arkadaşlarım var. Çünkü ben onlara asker gözüyle değil kardeş gözüyle baktım. Çünkü hepsine eşit davrandım. Benim için eşitlik kelimesinin anlamı budur.
%52 %0 %48
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



sedat(29.7.2014 02:32:23)
@imdat iyiki kazanamamışsın bişe bildiğin yok .d
%33 %0 %67
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ERCAN(29.7.2014 02:30:28)
Bİ ARTİST ARTİST KONUŞMAYIN işinize bakın
%30 %0 %70
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@astsubay(4.8.2013 09:01:28)
anladık senden başka seven yok ülkeyi.

her şeyin en iyisini asker bilir devri kapandı artık.
%29 %2 %69
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



astsubay(4.8.2013 01:39:19)
Ben Turk ordusunun serefli bir astsubayiyim ve yillarim güney doguda irakta gecti. Bu arada yukaridaki irkcimidir cemaatci midir yada pkk li bu 3 gruptan birine mensup oldugu apacik olan hainin provakasyonel bir yazisini boyle bir sitede yayinlanlandigi icin bu site yonetimini kiniyorum. Ben kendi cocuklarimdan cok yillarimi bu yaziyi yazan hainler gibi nicelerininde icinde mensubu oldugu kisilere bayramimi tatilimi gecemi gunduzumu vermis bir astsubayim. Ne kadar basit bir yaratiksinki kiskancliktan kisa donemin ustune gelir demissin. Orduda Universite mezunu olmayan astsubay kalmadi ve cogu yuksek lisans yapiyor. Bende bu sitenin bilgisayar muhendislerine hizmet eden paylasim sitesi oldugunu dusunerekten girmistim. Ancak etnik ve ideolojik fikirlerini degisik yollarla yayinlayan veya izin veren bir yermis. Bu arada kendimde astsubay olmamin yaninda bilgisayar muhendisligi 3. Sinif ogrenciisiyim. 2. Universitem oldugunuda belirteyim. Orduda senin gibi usakligini yaptigin vatan hainlerine sadece astsubaylar degil disardada icinde milliyetcilik ruhu barindiran her turk tepkisini vermesini bilir. Sen gibileri cok bu ulkede ama bu siteye yakistiramadim senin gibi hainin bu site araciligi ile provakasyon yapmasina arac olmasi . Yazik gercekten yazik.
%70 %0 %30
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ra(27.7.2013 16:27:29)
Butun hayallerim mahf oldu. Turk askerlerine boyle davraniliyorsa yazıklar olsun.
Bende bilgisayar mühendisim. Fransada okudum buyudum. Ver Türkiyeye donup kisa donem askerliğimi yapmak isterdim. Okuduklarım beni baya soğuttu.
Bunu plastiğin icin teşekkürler. Gözumu açtin.
%35 %0 %65
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ben gittim siz de gidin (2.4.2013 22:00:47)
ben gittim siz de gidin tavsiye ederim
%55 %2 %42
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4   > 5   > 6 

Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.