Kategoriler


SON YORUMLAR
Tatar Ramazan
Bilgisayar mühendisliğinden şikayet etmeyeyim diyorum ama bütün veriler beni haklı çıkarıyor. Aşağıda yazdık okuyun: Yazılım uzmanı pozisyonu için; 1-) Kariyernette 2000-3000 TL arası maaş veren 100 ilan var. 2-) 3000-6000 arası maş veren 100 ilan 3-) 6000 ve üzeri veren sadece 5 ilan var Bu mu iyi para kazandıran meslek?! Memurluğu iyi ki bırakmamışım. Bir de adamın canını çıkarıyorlar. Her çıkan teknolojiyi öğrenmeni bekliyorlar. İstanbulda kiralar 2000.den başlıyor. 6000 TL bile yüksek maaş falan değil. 2008.de mezun oldum. O zaman da aynı paralar veriliyordu. Zaman geçtikçe aday sayısı artıp rekabet kızıştıkça maaşlar düşüyor, vasatlaşıyor. 2010 yılında 5000 TL kazanan grafikerler duyuyordum. Mesleğimiz yerlerde sürünüyor. Memur olmak ta zorlaşınca uyanık iş veren size iyi para verir mi sanıyorsunuz? Nasıl olsa kaçamazsınız Devlet.e...KPSS zor artık.

yeşekkür ederiz beğendim
Dilara
Merhaba, ben bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim yabancı dilimde var ama sitelerden okuduğum yorumlardan dolayı gelecek kaygısı yaşıyorum,nasıl bir yol izlemem gerek lütfen yorumlarınızla bana yardımcı olur musunuz?
sultan b.
makaleniz gerçekten yardımcı ve aydınlatıcı fakat örnekler verirken sürekli .abi, adam. vs özneler kullanmanız beni rahatsız etti. bilgisayar mühendisi olmak isteyen bir kadın olarak açıkçası bu durum beni biraz umutsuzluğa sürüklemedi de değil.
irfan
https://www.udemy.com/linux-and-bash-shell-scripting-from-beginner-to-intermediate/learn/v4/overview
Tatar Ramazan
İlerde düzelecek inşaallahu Teala her şey. Herkes hakkını eninde sonunda alır. Son gülen iyi güler. Başlangıçta bütün mühendisler aynı alır ama kendini geliştiren ilerleyen dönemlerde farkı açar.
tatar ramazan-a
tatar ramazan ağlamayı bırak. kendi şirketini kurma vaktin gelmiş. devletten ayrıl. işveren ol artık. herkesi eleştirmeyi bırak. eleştirilmeyecek bir şirket kur.
bir zamanlar anadoluda
zamanında iyi sürünmüş, iyi aşağılanmış ve itlerin çakalların arasında yaşamış, onlarla savaşmış itliği çakallığı halen öğrenen birisi olarak tavsiyeler: 1- kendini geliştirmek tam bir saçmalıktır (Google vb. mülakatlara falan girmek gibi durumlar hariç) 2- herşey çevrenle başlar çevrenle biter, iş bulma da karı da kız da çevrene bakar. başta suratıma bile bakmayan kızlar, popülerlğimi (milletçe akıllı, çalışkan, başarılı, zengin, cool diye nitelenmek gibi) görünce köpeğim oldu selam dahi vermiyorum yine rahat vermiyorlar. 3- nasıl populer oldum? çalışarak mı? en az çalışanlardandım. 4- algıyı yöneteceksiniz. kendinizi satmayı bileceksiniz. reklamınızı yapacaksınız. kendini satamazsanız ne kız gelir ne iş verirler. 5- o beğenmediğin 3 birimlik erkek veya işe giren eleman, potansiyeli 1 ise 3 gösterir sen 10 ken bişr gösteremezsen, ne karı gelir ne birşey. yarın karın da sygı duymaz gözünün önünde başkasıyla sikişir.
Tatar Ramazan
Site sahibine 2008 de mail atmıştım danışmıştım. O günden beri siteyi takip ederim. Ateşli yazıları kendimi geliştirmemde etkili olmuştur. İstanbul üniversitesi iyi eğitim veriyor diye yorum yazan da bendim. Çok uyanığımdır. Zekam keskindir. Keşke üniversitem de biraz yol gösterseydi. Dersler, kitaplar belli sen niye hocalardan rehberlik bekledin diyecek olursanız: Tamam da bir sürü programlama dili var. Hangisinden başlayacağım, ne bileyim? C dilini öğrenin sonra C# veya java dan devam edersiniz diyebilirlerdi. Bunu bile yapamadılar. Bölüm başkanı da değişmişti. İyi şeyler yapayım derken daha kötü batırdı. Nesne tabanlı programlama dersinde for döngüsü gördük C sharpta. En azından takip programı yaptırdı bize işte. ADO.NET, SQL Server öğrendik. Ama sınıf nesne tabanlı programlamayı bir türlü sökemedi. Çünkü C dilinde struct konusunu öğrenmeyince sınıfları da özümsemek zor oldu. Debelendik durduk. İTÜ, Yıldız Teknik, İstanbul gibi üniversitelerin farkı burda. Bu kadar basit! C, C++ dilini iyi veriyor adamlar. Yahu C dilinin konularını tahtaya yazsaydı araştırma görevlisi bana yeterdi bile. Mıy mıy mıy yapıp durdular 4 sene boyunca. Ben ilk yarıyıl tatilinde (5 haftaydı) evde İntegraldan 200 soru çözüp vize finalden 100-100 almış adamım. Görün işte ben bile geri kalıyorsam programcılıkta öğretimde sorun var demek ki. Site sahibine kalsa üniversite önemli değil. Tabi kendisi İstanbul üniversitesinde iyi eğitim aldı. Kötü öğretimi, ilgisizliği tatmadı.
Tatar Ramazan
Eve şanssızdım her açıdan bundan sonra mutlu olur muyum bilmiyorum. Biz imanlıyız umudumuzu kesmeyiz. Yazdıklarımda doğruluk payı da var ama. Meslek ve sektörde bir sürü sıkıntı var. Sektör yöneticileri ve Üniv. hocaları niye bir araya gelip sorunları çözemiyor. Bilişim sektörü daha verimli büyük olabilirdi. Yazılım çağı diyorsak bu işe bir el atmalıyız. Mesleğimden şikayet ederim ama aynı zamanda ateşli gayretli adamımdır. Üniversitede gene hasta takip programı, satranç oyunu, E-Ticaret sitesi ve irili ufaklı 30 tane program yapmıştım. Çok boş mezun olmadım. Sınıfın ineklerindendim. Marmara bölgesinde 92 den sonra kurulan bir üniversitede okudum. Hocalar ilgisiz ve bilgisizdi. Sınıfın % 70 i C dilini öğrenemeden mezun oldu. Şunu şöyle yapın demekten aciz adamları hoca diye başımıza niye koyuyorlar? Sistemde de saçmalık var. Derslerin çoğu işe yaramıyor. Lise 1 den itibaren programlama çalışsaydım şimdi çok farklı olurdu. Boş yere zaman kaybı okumak. İnsanlara da zulmetmeyin gayrı. Bilim adamı olmak isteyen üniversitede kalsın. Bana Java, .NET, Oracle lazım kardeşim. Okumayanların eşi, arabası var. Ben sürünüp duruyorum. Memur maaşıyla bi şey yapamıyorsun ki. 2 ay önce 5000 tl oldu işte. Harita mühendisine de veriyorlar o kadar zaten. Benim sadece SQL bilgim onları ezmeye yeter.
HARUN AYDIN
YAZI BENİ DE ETKİLEDİ.BENDE BİLGİSAYAR ALANINDA İLERLEMEK İSTİYORUM.İLGİM DE VAR AMA YETERLİ BİLGİM YOK.BU YAZIDA ANLADIM Kİ GEREK DE YOKMUŞ İYİ BİR OKULDAYIM İYİ BİR ÜNİVERSİTE DE KAZANMAK İÇİN ELİMDEN GELENİ YAPICAM. BU YAZI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsınız.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsın ızgara.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
eskidevir-yenidevir
sizin şanssızlığınız olmuş. işler yolunda gitmemiş diye anlıyorum.

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
İş bulmak üzerine
Para ile ödev yapmak üzerine
İSTANBULU SEÇİN!
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Şehir dışında okumak
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bill Gates Emekli Oldu
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
En büyük sıkıntı
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Patlaklar ordusuna katılacaklara 12 altın öğüt.
Amerika tartışıyor. Programlama dersleri ne zaman başlamalı?
En büyük sıkıntı
Gül'den gençlere öğütler: Boşa zaman geçirmeyin
Soru sormayı bilmek?
Database programlama...
İSTANBUL İSTANBUL İSTANBUL
DAYINIZ YOK MU?
Transact-SQL - T-SQL - SQL NEDİR?
Patlak Mühendis olma ihtimaliniz ne?

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

İş bulmak üzerine

Sevgili okuyucular, çoğunlukla gelen maillerde bahsedilen konulardan biri de iş bulma meselesi. Bir çok kişi iş bulamadığından bahsediyor. İşsizlik oranı en az bilgisayar mühendisliği alanında da olsa yeni özellikle yeni mezunlar arasında da işsiz sayısı oldukça fazla. İş sahibi patronlara sorsanız türkiyede işsizlik olmaması gerekiyor. Gerçekten de iş yaptığımız hemen her firma hemen her konuda eleman arayışında.. Sürekli bana şu konuda bir tanıdığın var mı iş arayışında olan diyorlar. Ve malesef çoğunlukla yok diyorum. Bazen insaları yönlendirsem de o kadar insan tanımıyorum malesef. Patronların genellikle benden yardım istemelerinin sebebi yaptığımız işlerden memnuniyet duymaları ve bizim önereceğimiz kişilerin de iyi çıkacağına olan inançlarından kaynaklanıyor. Bazen insanlar bu yönlendirme işine TORPİL adını verseler de aslında bu doğru değil. Yani birisi aracılığıyla işe girmek torpil sayılmaz. Torpil daha çok yeteneği ve kapasitesi olmadığı halde, yani haketmediği halde bir işe yerleştirilen insan hakkında kullanılan bir tabir. Özellikle bilgisayar mühendisliği alanında torpile yer yok. Bu durum oldukça sevindirici bir durum, herkes hakkettiği işe girebiliyor. Bir çok meslekte torpil olabilirken bilgisayarda torpil olması imkansız. Şöyle ki:

1. Örneğin torpil ile bir yazılım işine giren kişi eğer yeteneksizse zaten işi yapamayacak ve kendini daha ilk günden belli edecektir. Yani bir insanın program yazıp yazamadığı daha ilk günden belli olur. Bu durumda torpille işe girmek yazılımcılar için imkansızdır.

2. Diyelim ki torpille bir yazılımcı alındı ve sizin üstünüze kondu. Beğenmezseniz başka bir iş bulmanı oldukça kolay ve işten ayrılabilirsiniz. Tabiki böyle birşeyi firmalar istemeyeceği için torpille bir yazılımcıyı kimse işe almayacaktır.

3. Diyelim ki torpille işe giren biraz birşeyler biliyor.. Bu durumda da torpille işe giren uzun vadede gelişen teknolojiye uyum sağlayamayacak ve yine şirkette başarısız olacaktır. Yani birisi torpille işe girse bile bu diğer yazılımcıları etkilemeyecektir.

Gördüğünüz gibi yazılım alanında torpile yer yok. Torpille işe birinini alan bir patron intihar etmiş demektir. Hiç bir patron kendi ayağına kurşun sıkmayacağı için torpile yer yoktur sektörümüzde...

Ancak, sektörümüzdeki en önemli şeylerden biri tavsiyedir. Patronlar kendi güvendikleri çalışanlarına ve tanıdığı diğer kişilerden her zaman yardım isterler. Güvenilen çalışkan birinin tavsiye ettiği kişiler genelde iyi çıkar. Çünkü kimse patlak birisini patrona önermek istemez. Çünkü patlak birisini öneren kişinin güvenirliliği kaybolur... Diğer sebep de hiç kimse arkadaşı ya da akrabası da olsa patlak bir yazılımcı ile çalışmak istemez. Bu yüzden genelde patlak bir arkadaşınız iş ararken ona kendi şirketinizdeki pozisyondan bahsetmezsiniz bahsetseniz de patrona onun için kefil olmazsınız.

İşin böyle olması çalışanın hakkını almasına sebep oluyor ve sektördeki kaliteyi arttırıyor.

Bu söylediklerim devlet için geçerli değil tabiki... Zaten sitemizi takip edenler bilecektir devletten ziyade özel sektöre yönelik yazılar yazıyorum. Ve şuna inanıyorum ülkeyi kalkındırmada özel sektör önceliklidir. Devlet gerekli kanuni düzenlemeleri yapmalıdır ve tüm yazılımlarını özel sektörden almalıdır. Devlette yazılımcı ancak bakım seviyesinde olabilir. Geliştirici devlette olmamalı. Zaten hiç kimseyi de devlette çalışmaya teşvik etmiyorum. Tabiki devlette çalışanlar da kalifiye olmalıdırlar ancak eli ayağı tutan kişiler yerine özel sebeplerle devlette çalışmak isteyenler devlete girmeli diye düşünüyorum. Bu yüzden arada sırada mail atarak KPSSde bilg. mühendislerine az kontenjan alındığından yakınan kişilere cevap vermiyorum. devlete alınan elemanların KPSS ile alınmaına itirazım yok ancak devlette çalışmak için can atmayın diyorum.

Arkadaşlar eğer kendinizi yetiştirirseniz çok kolay iş bulursunuz. İster yazılımcı olun ister işletme bitirin. Ama kendinizi geliştirin. Bir çok firma eleman arıyor bulamıyor. Eleman alabilmek için kariyer.nete bir sürü para ödüyorlar. Bazı firmalar danışmanlık firmalarına bir tek eleman için 5 bin dolar ödüyor, yani size ulaşabilseler hemen sizi işe alacaklar. Onlar size ulaşamasalar da siz firmalara ulaşmaya çalışın.

Şunu da ilave edeyim, iş arayanlar kendi durumlarının ne olduğunu bilmeden iş arıyorlar. Yani çoğu iş arayan kişi 100 tl bile alamayacakken bin tl iş bulunca iş beğenmiyorlar. Yani herhangi bir staj yapmamış, yabancı dili olmayan birisinin iş bulma şansı yok gibi. Bunu şu yüzden söylüyorum, öğrenci arkadaşlar mutlaka stajlarını yapın ve yabancı dil probleminizi halledin. Herhangi bir programlama dilinde mutlak program yazın. Program yazamayan adam iş bulamaz. Mutlaka Database kullanımını öğrenin. Çoğu iş yoğun database kullanımı gerektirir. Database bilmek programlama dili bilmek gibidir. Yani programlama dili bilmiyorsanız, database bilgini yoksa iş aramayın. Bunun yerine biryerlerde staj yapın daha iyi. En azından evde boş boş oturacağınıza bir işyerinde bedava staj yapmak her zaman daha iyidir. Bedava staj süreniz size kalmış, eğer programlamayı 1 yılda öğrenebiliyorsanız 1 yıl bedava çalışın. 1 yıl hiç bir şey değil. 1 yıl bedava çalışmak bir şey değil. Hemen herkes zaten 1 yıl stajlar süresinde çalışmış oluyor.

Bir de iş ararken 200-300 TL lere takılmayın. 250 tl için iyi bir işi kaçırmayın. para sizin için ilk başta çok daha önemli gibi gelse de bu 250 tl'leri sanki bankaya yatırmış gibi düşünün belki ilerde 250 bin dolar tek kalemde kazanacaksınız. yani ufak düşünmeyin. kendinizi geliştireceğiniz işleri, güzel projeleri kaçırmayın. 250 tl zam alamadınız diye iş bırakmayın, elinizdeki yaptınız işlere odaklanın.

Hedeflerini yüksek tutun. Bazen bana emailler geliyor 2-3 milyara iş bulabilir miyim diye? Hemen hepsine şunu yazıyorum, Hedeflerinizi yüksek tutun, niye 20-30 milyarı hedeflemiyorsunuz, sizi bu kadar kısıtlayan şey ne? Yani hayalgücünüz bu kadar mı dar? Hayatın içindeki sıradan insanlardan mı olmak istiyorsunuz? Bir fark yaratmak için niye çabalamıyorsunuz?

Durmak yok çalışmaya devam edin... Hayallerinizi çevrenizdeki memur tipli kişilerin hayatlarıyla sınırlamayın. Unutmayın ki tüm dünyada iş bulabilirsiniz. Milyar dolarlık birisi belki bu yazıyı okuyan aramızdan birisi olacak... Bu niye siz olamayasınız? Sizi tutan ne?
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

Birisi(27.11.2016 22:12:27)
Çok sağolun bi kaç makalenizi daha okudum baya soru işareti kalkti eyvallah
%0 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(01.03.2016 00:55:40)
SİKTİR PİÇ
%20 %10 %70
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(06.01.2016 18:06:11)
Issizim Allahini seven su caresiz bircare issize sadaka niteliginde onerilerinizi esirgemeyin Allah razi olsun Allah ne muradiniz varsa versin Allah sevdiklerinize bagislasin
%60 %20 %20
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



datador(04.01.2016 17:12:32)
Tek taraflı bir yazı olmuş. yadırgadım.

yazılım sektöründe 4 yıllık tecrübesi olan biri olarak gözlemlerime dayanarak söylüyorum ki bilişim firmalarımız rezalet durumda ve üretkenlikten uzak kısır firmalar. Buna sebepse, yeni çalışanlar alırken de baktıkları 2 kriter:
1. Torpil
2. Hangisi daha az maaş ister

Cebindeki parayı firmasından daha çok önemseyen bağnaz yöneticilerin elinde köreliyor sektörümüz. Sizin gibilerse buna çanak tutmaktan başka bir işe yaramıyor.

yoksa, yoksa siz de mi o çapsız patronlardansınız?

O kadar belli ki...
Sektör katilleri.
%90 %0 %10
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(05.11.2015 16:01:53)
işsizim
%50 %50 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(22.09.2015 13:58:54)
dayına benden bir çay bir orolet
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Murathan(19.09.2015 17:15:37)
Bu işlerin içinde olan dayım var,İstanbul.da özel bir şirkette çalışıyor ve bu yazıdakilerin aynısını bana o da söyledi.Kendisinin tanıdığı 10 bin liraya çalışan arkadaşları var.Ben de ilk duyduğumda şaşırdım fakat gerçek bu.
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



yok(19.01.2015 14:23:34)
Kimse kimseyi kandırmasın, Türkiyede yapılan yazılım web sitelerinden ibaret çoğunlukla. Daha çok para kazanayım diyen meslekle alakası olmayan girişimciler ufak yazılım evleri açıp tecrübesiz mühendisleri üç kuruşa gece gündüz çalıştırıyor. Bunu kabul eden Mühendis piyasayı düşürüyor. Kimse kimseyi kandırmasın. Ben gireyim 2 sene tecrübe edineyim başka yere geçerim. Şirketler birbirinden kötü, Eskiden beğenilmeyen memuriyet herkesin hayali olmuş. Ilanlar kamu hedefi olmayan diye çıkıyor :) Okurken bize bölüm çok pohpohlandı, piyasaya atılınca tünelin ucu kötü yere çıktı.
%73 %9 %18
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



yavuz (13.11.2014 15:12:53)
Arkadaşlar ben sistemden yazılıma geçmek için eğitim aldım. Şuan yazılım yapmak kendimi geliştirmek istiyorum ama ne yazıkki sektörde iş bulamıyorum çünkü torpil yok. En son başıma geleni söyleyeyim başvurduğum işte müdürün yeğenini işe aldılar. Hiçbir bilgisi olmamasına rağmen. Kısmetmiş diyemem. Torpilmiş demek lazım. Ülkemizde junior pozisyonunda bile 2 yıllık tecrübe isteniliyor siz hala tartışıyorsunuz. Yazılım şirketleri fiyaskodan başka bir şey değil bunu anlamış oldum.
%88 %0 %13
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4 

Copyright© 2001-2017. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.