Kategoriler


SON YORUMLAR
atomparcacigi
Güzel ve bilgilendiren makaleler var çok beğendim. Ama yeni yazsanız daha iyi olur.
skynetademir@gmail.com
Her türlü C#, C++ ödevi yapılır.skynetademir@gmail.com
spiderman
tatar ramazan ODTÜ ve Sakarya mezunları süper ama İTÜ mezunlarını kapıdan içeri almıyorlar diyorsun ben de tam tersini biliyorum İTÜ mezunları mezun olmadan iş buluyor havada kapıyorlar OdTÜ ve sakarya mezunları iş arıyorlar sektörü bilmesek ?
Ömer karikutal
Php,mvc asp.net, c # ödevleriniz uygun fiyata yapılır. karikutalomer@gmail.com
Ercan Sezdi
Donanimsal ödevlerinizi de yapabilirim. Raspberry pi, Ardiuno, Msp430 donanimsal programlama yapabilirim. Programlama dilleri C++, Python, Assembly olabilir. Zorluk derecesine gore mobil uygulama da yazabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Ercan Sezdi
Elektrik elektronik mühendisliği okuyorum. Pyhon ve C++ ödevleri yapabilirim. Iletisim: ercansezdi007@gmail.com
Senior Dotnet Developer
Merhaba arkadaslar, Yazilan yorumlari bikmadan usanmadan okudum. Ssagdan soldan duyacaklariniz yerine gercek hayat hikayesinden baslayayim. Elk elktrnk muhendisi olarak 7 yilda 2.2 ortalama Uldag unv den mezun oldum. Sene 2010. Askere gidip geldim.1 sene de bos bos kahvede okey oynayarak gecirdim :)) is aradimmi? Hayir. Nasilsa yillarca calisacagiz diyerek keyfime daha cok zaman ayirdim. Hafif bir giristen sonra hizli bir giris olsun. Aldigim maaslari yazayim heyecanli olsun:) 1. Firma :1250- 6 ay (asgari ucret:900) 2. Firma : 2500-10 ay 3. Firma : 3000-1 yil 4. Firma : 4000-10 ay 5. Firma : 6000- 18 ay 6.Firma : 9000+ istanbul ?? henuz baslamadim :) Bu kadar detayi verdim ki biraz motive olun. 7 yilda farkli muhendislikten gelen biri buraya gelebilirse calisan herkes icin bu sans var. Bu firmalardan son 3 tanesi hergun duydugunuz yerler. 2 kez de 2 farkli yerde terfi aldim. Herkesin girmeye can attigi iyi maas veren yerler. Cok da gozunuzde buyutmeyin. He soylemeyi unuttum java diil .net developer olarak calisiyorum. Bu maaslar ile cok javaciyi geciyorum. Piyasayi baya iyi tanidim.Maas skalalarini vs. Size tavsiyem her duydugunuza inanmayin. Yok pahasina calismayin, fazla da ucmayin hersey dozunda guzel. Kisacik bir detay daha. 2012 de istanbula ilk geldigimde 3 haftada 21 yer ile gorusmustum. Gecen ay 2 haftada 20 yer ile gorustum. Piyasa 2012 den beri acik. Torpilsiz sadece calisarak buralara geldim.Ise giremiosaniz cv nize bakan yoksa oturup dusunmekte fayda var. Birsryleri eksik yapiorsunuz belki de. Not ::::::: Gecenin 2sinde tum bunlari yazdim ki birilerinr faydam olsun. Ne yazikki her kafadan bi ses cikiyor guzelim Turkiyemde. Bilenler atanlar tutanlar bol bol. 70 den fazla yer ile gorustum buyuk kucuk. 50 tanesinden olumsuz donus yada hic donus olmamistir. Sonucta buralara gelebildim. Gelecek bilisimde. Motivasyonunuz hic kirilmasin. Kalin saglicakla.
Memet
Katılım ödevim var yardıma ihtiyacım var yardımcı olabilecek var mı
Halil
Tatar Ramazan
Bizim Sakarya üniversitesinden iyi yerlere gelen bir sürü adam var. Hatta ödevleri yapmayan tembel bilinen biri katılım bankasına girdi şimdi de Avustralyada programcılık yapıyor. Kurumsal firmalarda her üniversiteden eleman vardır zaten. Mesela Ford Otosan. Çok da para vermez hepsi. Memur maaşına çalışırsın. General Elektrik gibi yerler yüksek maaş verebilir. Ama oralara girmek zordur. İşi de zordur. Ben 2010 yılında KPDS İngilizceden 89 almıştım. Süper bilişim uzmanıyım. İyi öğretim almak, Üniversitede bol proje yapmak kişiyi 1-0 öne geçirir. Veya ortalamada yüksek puanlı, öğretimi iyi olan üniversite mezunları daha başarılı olabilir. İtirazım yok. Ama istisnalar da her zaman mevcuttur. Kocaelinin birincisi elbette yıldızın sonuncusundan daha başarılı olacaktır.
No One
Tatar, sen neye atarlanıyorsun? Boş işler dediğin bütün hayatını etkileyecek kariyer planın ve senin bütün hayatın. Herkes her yere gelemez, kimse kimseyi kandırmasın, en öncelikle de kendini kandırmasın. Verdiğin örnekler istatistik orsnında yüzde kaç acaba? Mesela anadolu okulundan mezun kaç kişi iyi şirketlerde çalışıyor, büyük çoğunluk iş bulamıyor kendi tanıdıklarım var, ben üzerine diyorumki iyi okuldakiler de her yerde istediği gibi bulamıyor, sen burada montajcılık yaparken amerikalısı avrupalısı senin kullandığın teknolojileri üretiyor, senin yaptığın mühendislik mi montajcılık mı şimdi? Tr de en iyi şirketlerde çalışan farklı 10 üzeründe onlarca kişiye sor bakalım neyin dizaynını neyin teknolojisini üretmişler? Söylediğin bakan ingilterede yaşıyorsa sterlin olarak maaş alır 70bin tl diyerek manipule etme 6 ya böl, 11 bin sterlin de, tr de veriyorlarsa kim kime o kadar parayı veeiyor kaç tane bölüm birincisi o parayı alıyor saçmalama lütfen. Ben diyorumki birincil hedef herşeyini kariyere odaklama veya tamamen boşa salma, herkes bir şekilde yaşıyor hayatını zaten ancak neyi istiyorsa ona çabalasın ama bazı şeyler olmuyorsa da hayatını mutsuz geçirme. Sen mesela bırak dünya işlerini ahiretini yaşa diyorsun, milyonluk girişimcilik yapsan ve işlerin tıkırında gitseydi ve birçok hayalini gerçekleştirseydin şu anda beyler şunu şunu yapın hayat çok güzel diyecektin, şimdi gelmiş hayat boş diyorsun, komik. Benim yazdıklarımdan herkes ne demek istediğimi anlamıştır zaten, bazı şeyleri görmek için 40 yaşına gelmeye gerek yok, çok fazla araştırıp çok fazla kişiye sorarsan ve işin içinde bizzat bulunursan görüyorsun zaten ki yazdıklarım çok az şey olmasına rağmen anlaşışır özet bilgiler, seversin kullanırsın, sevmezsin saygı duyar ve okumazsın bu kadar basit.
ali
amk bilgisayar mühendsiliği nerden seçtim seni mis gibi kolay bölümler varken çekilir dert değil...... tavsiye etmiyorum kardeşim.
Tatar Ramazan
No One bırak boş işleri başlarım kariyerine de üniversitesine de! Dünyada bir halt olmadığını anlayın işte. Ahirete yatırım önemli. Herkes bir şekilde yükseliyor ilerde zaten. ODTÜ mezununun 26 yaşında geldiği noktaya Sakarya mezunu 33 yaşında geliyor. Ortalamada ne kadar çalıştıysan hayat sana o kadar verir. Mesele Karadeniz Teknik Maliye bitiren biri vardı. 29 yaşında vergi denetmeni oldu. Ankara Siyasal bitirseydi 22 yaşında işe girerdi. Eski bakan Mehmet Şimşek bölüm birincisi oldu. İngilterede 70 bin lira maaş alıyordu. Her şey ve herkes derece derece.
No One
Yeni mezun olarak birkaç küçük şey yazmak istiyorum, kariyer net veya linkedin deki iş ilanlarına bakarsanız, özellikle yeni mezun olanlar için bile min 2 yıl deneyim ve birçok programlama dilleri vs isterler. 5 kişi işe alınacaktır, 500 kişi başvurur. Her yere gereksiz sayıda birçok üniversite açıldı, avrupanın en kaliteli üniversiteleri ingiltere ve almanyada bile max 50 civarı, bizde ise 150-200 arasında bunun siyasi bazı sebepleri var. Mesela siz her il e üniversite açarsanız, tüm ailelerin çocukları üniversite mezunu olacaktır, çocuk ve aile pskolojikmen rahatlar. Esnaf ise öğrencilerden ciddi gelir elde edecektir. Sorun ise bizim gibi ülkelerde bilim veya teknoloji geri plandadır ve iş istihdamı azdır, mesela 100 kişi işe alınacaktır ancak açılan birçok üniversite ile 1000 kişi mezun olur ve kalan 900 kişi işe giremez, bu sayı her yıl daha da artar ve işsizlik artar, insanlar da artık üniversite mezunu olma fark yapmıyor master yapayım, part time çalışayım der, zaten birçoğu çok kalitesiz eğitim alır ve giriş maaşları 1500-3000 arasında olur yılları işsizlik veya düşük maaşla geçirir. Kişi de sorunu kendisinde sanır, halbuki tüm suç sistemin böyle olmasını sağlayanlar, anca siz yıllar sonra para ve zaman kaybınızı anlarsınız, veya anlasanız bile elinizden çok fazla birşey gelmez. Peki şirketler insanları neye göre seçer, kendini geliştir denilen tavsiye ne kadar doğru? Arz-talep dengesini iyi analiz etmelisiniz, mesela şu anda çok fazla mezun var, ekonomik kriz dolayısı ile iyi okuldan mezunlar bile zannettiğiniz gibi hemen iş bulamıyor. Ya top 5 okul dan 3+gpa ile mezun olacaksınız, ya da torpiliniz olacak. Ben top 5 okuldan mezunum ve okulun zorluğundan dolayı mezun olan herkesin onlarca projesi, jaca, c, c++, python, matlab gibi dilleri, birçok farklı ideleri, oop, mvc, design pstterns, ve çok farklı çeşitte algoritma çeşitleri görmelerine ve ingilizce seviyesinin çok iyi olmalarına rağmen (toefl a girenelerin çoğu 80-100 arası) ve alese girenlerin çoğu 80-95 arası aldığını düşünürseniz, yine de işe girerken sizi beğenmezler, benim gördüğüm kadarıyla şirketlerin insan seçerken yaptıkarı sıralama şu şekilde, 1- okul ismi (boun, koç, itü, odtü, bilkent top 5, ytü, sabancı, tobb, hacettepe vs gibi ikincil seviye okullar, diğerleri daha geri planda, her şirketin kendince filtreleme sistemi var ve bazı okul mezunlarını asla almazlar) 2- gpa ortalama (kurumsal veya büyük şirketler savunma, telekom, banka vs hepsi önem verir, master yapmak istiyorsanız birinci kriterdir, küçük teknokent şirketlerinden de soran çok oluyor ben ve arkadaşlarıma staj için bile) 3- ingilizce (iyi okulların çoğunun ingilizce seviyesi upper dır, ingilizceniz yoksa bilgisayarcı sayılmazsınız) 4- yaptığınız projeler, staj, part time, iş deneyimi (bazı şirketler ilanlarda iyi yerde staj yapmış olma koşulu koyar, iş yaptığınız sektörde staj yapmanızı beklerler vs, 2017 den beri birçok şirket kurumsal ve normal hemen hemen hepsinde artık staj yapmak bile zordur, ya gpa 3+ olacak, ya da torpiliniz, top5 okuldaki ben ve birçok arkadaşım staj bulmada zorlandı, top5 te değilseniz part time veya normal iş tecrübesi sizi direk öne atar, iyi okuldakilerin çoğu derslerinde projeler çok ve zordur, o yüzden diğer okuldakilerin aradaki açığı iş tecrübesi ve hobby projelerle kapatması lazım) 5-referans (okuldaki hocanız veya staj, iş yerindeki mühendisin işe girerken size olumlu referans olması, şu anda yeni mezunlardan 2-3 tane referans istiyor birçok şirket 6-diğerleri, aklıma gelmeyen diğer işler, sosyal sorumluluk, klüp, sertifika, yarışma vs bunlara önem veren ik cı veya şirketler olabiliyor cv nin kenarında durması işe yarayabilir 0- torpil, çevreden veya akraba aile tanıdık ile torpiliniz var ise diğer herşeyden etkili hale gelip herkesin önüne geçebilirsiniz, batıda iş liyakat veya işi en iyi yapana verilir. Doğu toplumlarında ise iş güvenilir kişi ile yapılır, o yüzden tanıdıkları işe alırlar, şirket gizliliği ve güvenliği bazı şirketler için çok sıkıntılı olabiliyor vs, bu kozu olan çok fazla insan var piyasada, o yüzden siz bunlardan birisi değilseniz yukarıdaki beş maddenin hepsini yükseltmeye bakın. İyi okul hiçbirşey mi, veya herşey mi? Top5 ten gpa 2.0 - 2.5 arasında mezun olursanız biraz zor günler sizi bekliyor, master yapamazsınız, paranız yoksa yurt dışına gidemezsiniz, çok ağır ders ve projeler yaptınız ama okulu zor bitirdiniz ve dışarıdaki şirketler size çok önem vermeyebilir, iş bulurken ve bulduktan sonra da min 1 yıl falan zorluk çekersiniz, ilk başlarda iyi kurumsaldan başlamak zordur İyi okul mezunu Gpa 2.5-3.0 arası, savunmaya girmek zorlar, onun dışında bazı kurumsallara ilk başta giremezsiniz ama bazılarına girebilirsiniz, master içinde şartlar biraz zorlar İyi okul mezunu 3gpa+ ile master veya iş bulmak daha kolaydır ancak okuldaki zorluklardan sonra hiçbir zaman tatmin olamayabilirsin, çünkü hayat üniversitede zor projelerle uğraşırken kurduğun hayaller gibi değilmiş onu işe girince öğreniyorsun Diğer okullardan mezunlar, okulda gezip tozduysanız çok güzel, en güzel yıllarınız o yıllardı, zor okuldakiler kadar çalışmadınız ve gençliğiniz full çalışmayla geçmediyse iş hayatı ilk birkaç yıl zorlar, sonrasında kurumsal şirketlerin bazılarında hatta çoğunda devam edebilirsiniz belki (2-3 yıl sonra girenler var oran olarak bilmiyorum, bazı şirketlere çok zor) Yaş 28-30 üstü ise, srtık iş bulmak yeni mezun kadar zordur, çünkü maaş beklentisi fazla ancak şirketler siz ne kadar kaiteli olursanız olun sizden daha ucuza çalışacak birisini bulabiliyor, maaş zamları veya artışı düşük, tl nin alım gücü her seferinde düşüyor, kaygılar çocuk varsa dahada fazla Yurt dışına mastera gitsenizde, phd yapsanızda yaş ilerliyor, 30 una yaklaştığında hala öğrenci gibi takılmak zorunda olmak, avrupada 2-3-4 bin euro ya yaşamak, hangi ara evleneceksin, ev veya araba alacaksın, geri.dönecek misin, hayatın boyunca atomu mu parçalayacaksın? Tr dekiler en azından atom parçalamıyor Sonuçta top5 okuldan yeni mezun, tr de yine top şirketlerin birinde ben ve çoğu arkadaşım 3.5-4.5k ya başladık, savunmadakiler 5k üstü, ancak tavsiye verecek olursam, tünelin ucu bmbk bir yere çıkıyor. Hayatınızı doya doya yaşayın, çok zengin olmadığınız sürece para o kadar önemli değil, ben daha 22-25 yaşındayım (tam yaşım belli olmasın diye) ve umutsuzum bazı şeyler için, hayatınızı ev veya araba almaya mı harcamak istiyorsunuz, büyük şehirde zar zor yaşamaya mı? Öğrenciyken anlamanız pek mümkün değil kapitalist sistemin içine girip para kazanmaya başlayınca, insanların nasıl davrandıklarını çok daha net anlıyorsunuz, okuyun, gezin, eğlenin, anı yaşayın. Ne çok çalışın, ne de çok tembellik edin, herşeyi dozunda yaşayın. Daha çoook şey yazardım da boşver

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Sıralamanız Ne?
Bilgisayar Mühendisliğini yeni kazandım, neler yapmalıyım?
Sıralamanız Ne?
Sıralamanız Ne?
Sıralamanız Ne?
Online Java Dersleri - Polimorfizm
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
YAZILIM BÜYÜKLÜK TAHMİNİ
Transact-SQL - T-SQL - SQL NEDİR?
İş bulmak üzerine
STORED PROCEDURE'LERE NİÇİN İHTİYAÇ DUYARIZ?
Kredi Kartı Numarası Doğrulama- Lhun algoritması
Steve Jobs ve Türkiye...
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Facebook'un yatırımcısı Türk girişimciler arıyor!
Çok okunan blog yazmanın 10 sırrı
Daha iyi kod için 12 adım - Joel Spolsky
YAZILIM BÜYÜKLÜK TAHMİNİ
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
JSP - MySQL Türkçe Dil Desteği

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Sıralamanız Ne?

Üniversiteler artık 5000den fazla mezun vermeye başladı. Biz bu sayıyı 6000 olarak varsayalım.

Eğer statik Web sitesi yapmayı biliyorsanız 1000 kişiyi elersiniz. Eğer Database kullanmayı biliyorsanız ve bu web sitesini database kullanarak geliştirdiyseniz, kullanıcı girişi, admin yönetimi vs.. yazdıysanız 1500 kişiyi daha elersiniz. Eğer bunun üzerine Desktop programlar da yazabiliyorsanız 1500 kişi daha elersiniz. yani geriye 2000 kişi kaldı. Eğer ingilizceniz iyi ise 500 kişi daha elersiniz. Thread, Socket, Web Service gibi kavramları da biliyorsanız 500 kişi daha elersiniz.

Geriye kalır 1000 kişi. Eğer ikinci bir programlama dili biliyorsanız 500 kişi daha elersiniz. Geriye kaldı 500 kişi. Bu 500 kişinin yarısı zaten stajlar sırasında otomatik olarak iş bulacaktır. Geriye kalan 250 kişinin en fazla 200 kişisi istanbulda iş arayacaktır. 200 kişinin de ancak dörtte biri uygun bir iş olduğunda ondan haberdar olabilecektir. Geriye kalan 25 kişi de başvurduğu her işe kabul edilecektir.

Diyeceksiniz ki iş bulmak bu kadar kolay mı, evet kendinizi geliştirirseniz bu kadar kolaydır.

Eğer halen ben yukarıdaki formüle göre son 25 kişi içine girdim ama iş bulamadım diyorsanız, ya hazırladığınız CV'de bir sorun vardır, yada görüşmelerde kendinizi iyi ifade edemiyorsunuzdur. Son 25 içine girdiyseniz iş bulamadıysanız bana cv gönderin sizi hemen işe alacam.

Bu formül o kadar doğru ve iddialı bir formüldür son 500 kişi içine giren bile hemen iş bulabilir. Bırakın son 500ü biz şirket olarak bile son bine kalmış insanlara ulaşamıyoruz. Gerisini siz düşünün. Bu yüzden yazılarımızı okuyan insanların kendini geliştirme oranları ve iş bulma oranları çok yüksek. Bazen bilgisayarmuhendisleri.com sitemizden haberi olmayan öğrencilere rastlıyorum. Hadi sadece bizim siteden haberdar olmasınlar, başka hiç bir siteden haberdar değiller. Boş boş günlerini geçiriyorlar, kendilerini geliştirmek için hiç birşey yapmıyorlar. Üçüncü sınıfa geçmiş ama staj yapmamış öğrencilere halen rastlıyorum. Stajın öneminden bile haberleri yok. üçüncü sınıfa geçmişler ama programlama ya da yazılıma giriş bile yapmamışlar. Sanki boş bir rüyadalar patlak mühendis olmak için ellerinden geleni yapıyorlar... illa programlama dersinin gelmesini bekliyorlar birşeyler öğrenmek için... Ama nafile bekleyiş, atı alan üsküdarı geçiyor. Çalışmayan geride kalıyor. Benim üniversitem kötü demek yerine biraz çalışın arkadaşlar. Yan gelip yatmayın....

Unutmayın kimse kimseye diploması ya da karakaşı kara gözü için para vermez. Para kazandırana para verilir. Eğer şirketinize para kazandıramıyorsanız, katma değer yaratamıyorsanız az para kazanmanız oldukça normal. Bu yüzden iş arayışınızda ben kaç lira istiyorum değil ben kaç para ederim, ben kaç liralık katma değer yaratabilirim diye düşünün.
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

123(26.5.2012 15:24:41)
arkadaşım sen bi bok biliyorsan sende paylaşta bizde bileli(tabi biliyorsan)
%45 %5 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(30.3.2012 12:59:58)
8 saatte c# orenilmez anca syntaxi orenilir sen bi bok bilmiyorsun ayrica herkes embeded distributed vs yapmaya mecbur degil
%27 %7 %67
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@büyükihtimallesoncevabım(30.3.2012 12:51:05)
aslinda senin dediklerin güzel şeyler, ideal şeyler. ama bazı gerçekler de var.

1. her mezun db bilerek mezun olmuyor.

2. her mezun yeni bir diler 8 saatte adapte olamıyor. bırak adaptasyonu, 8 hafta süre versen hello world yazamıyor.

3. her mezun amerikada iş aramıyor. %99 türkiyede iş arıyor.

4. her mezun ingilizce bir makaleyi aynı sürede okuyup anlayamıyor.

keşke senin dediğin gibi olsa herşey. keşke herkes her şeyi hemen öğrenebilse. ama herkesin kapasitesi aynı değil malesef. ben yazara katılıyorum. html en kolay öğrenilebilecek şey. hiçbirşey bilmeyenler html.den başlasalar iyi olur. makale bence bm mezunlarının türkiyedeki durumunu ortaya koymuş.
%53 %20 %27
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



büyükihtimallesoncevabım(30.3.2012 01:57:56)
Bir bilgisayar mühendisliği ile ilgili sitede algoritma bilmek gereksiz diyen insanları varlığı beni cidden üzdü. Ne kadar anlatsamda ne kadar açıklasamda kabul etmiyceksiniz. Hatta verdiğim örneğe yalan diyenler olmuş. Kendilerine tavsiem araştırsınlar microsoftun iş görüşmelerinde ne sordugunu. Ve kesinlikle internetten okuduğunuz şeylere inanmayın körü körüne, sizde araştırın doğrulayın veya yalanlayın o bilgiyi. 2.si neden algoritmaya bu kadar takıldık orayıda anlamadım. Anlatmaya çalıştıgım şey algoritma yazabiliosan, istedigin dilde de kodlarsın bunu idi. software architect diye bi meslek var ve bu adamlar kod yazmazlar genelde. Kendimden örnek vereyim proje gereği 8 saat içinde C# öğrendim. Programlama dilleri nasıl çalıştır genel mantık nedir bunları biliyosan istedigin dilde çalışırsın, ki zaten ben java ve C biliyorum ama hayatta perl de kod yazamam demek çok garip ve saçmadır. Veri tabanı işi evet ciddi bi iştir ama daha önce belirttigim gibi her bilgisayar muhendisi bilmelidir zaten. Yukarıdaki makalenin aksine veritabanı bilmek sizi birilerinin önüne geçirmez. Zaten veritabanı bilmeden mezun olmuş ve işgörüşmesine gidiyosanız bu facia bi durumdur, normal dışıdır. Basit bi örnek vereyim; çok çekirdekli işlemciler devraldı dunyayı ve trend artık n tane çekirdeği efektif kullanan applicationlar yazmaya dogru gidiyor. çok Muhtemelen bundan 10 yıl sonra falan, benim yazdıgım kod 5 çekirdeği birden nasıl kullanabilir gibi dertlerimiz olcak ve güzel bi algoritma tasarlayıp onu koda geçirmen gerekicek. İlgilenenlere bir adet makale internette daha 1000 lerce var. http://www.hpcwire.com/hpcwire/2008-03-21/the_impact_of_multi-core_processors_on_application_performance-1.html . Son olarak tekrar yukardaki makalenin aksine işverene sunabildiginiz " Websitesi yaparım, orta seviye ingilizcem var, 2 dil bilirim," den ibaret ise sizi işe almıycak türkiyede yüzlerce firma var. Amerika ve avrupada ise muhtemelen kimse almaz. Makul bi cevap gelmediği sürece son cevabım bu. Ve bonus olarak, Google ve birçok datacenter.ın veri güvenliğini sağlamak için ve yeni sayılabilcek bir zamanda geliştirilen algoritma. http://en.wikipedia.org/wiki/Paxos_%28computer_science%29
%30 %10 %60
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@ALGORITMA(28.3.2012 20:21:40)
ARKADAŞININ İŞ GÖRÜŞMESİNİ ANLATACAĞINA KENDİ TECRÜBELERİNİ DİREKT ANLAT. SUYUNUN SUYUNU ANLATMA... BENİM TANIDIĞIMIN AMCASININ OĞLUNUN TORUNU DİYE BİRİLERİ BİRŞEYLER ANLATIYORSA HEPSİ YALANDIR DOLANDIR. KENDİ TECRÜBENİ ANLAT. ALGORİTMA İLE NELER YAPTN HERKES ÖĞRENSİN
%70 %5 %25
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@algoritma(28.3.2012 20:18:58)
malesef fıstık gibi kodlamayı öğreten okul yok ülkede. yani üniversite mezunlarının çoğu kodlama bilmeden mezun oluyor. programcıları çok büyütme kafanda. birde adam gibi büyük firma dediğin firmalar kimler. google.da database programlayan adam yok mu. hepsi mi algoritma yapiyor!
%0 %14 %86
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma(28.3.2012 12:49:57)
kendin zaten itiraf ediyorsun o ayarda teknoloji bu ulkede yok algo gereksizdir.

aselsana tai ye gelince abartma onlar zaten butun os kodlasan gene almazlar corrupted bir kurumdur trdeki cogu yer gibin. devlet ihalelerindeki projeleri ortada hepsi bozuk algoritma nerede madem niye 500 kiloluk kamera yapiyorlar 100 yerine
%29 %0 %71
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma (28.3.2012 02:18:50)
algoritma diyince sadece sort algoritmalarını anlıyan insanlar mühendis oluyor bu ülkede. Tekrar ediyorum piyasadaki iş javada çatır çatır kod yazsın ise bu iş için zaten mühendise ihtiyacın yok. Fıstık gibi coder yetiştiren bölümler var bi çok üniversitede. Tekrar ediyorum bilgisayar mühendisi dil bilmesede olur. Zaten sahip oldugu bilgi ile istedigi dili kısa zamanda öğrenir. En azından bütün dünyada bu iş böyle. Hatta gelişmiş ülkelerde öle javada kod yazan yazılım mühendisi falan bulamazsın. Sen bana real time operating systems biliomusun die neden sormuyosun? Yarın bi gün bi embedded programming işine düşersen ne işine yarıycak javadır vektördür ıvır zıvırdır? Veya bi gün oracleda java için library yazmak gibi işe girersen( ki bu kafada olan mühendisleri almazlar zaten) algoritma eksikligini nerden tamamlıycaksın? KIsaca arkadaşlar ufak tefek işler yapan yazılım şirketleri belki sadece websitesi yapmanıza ve 2 dil bilmenize bakar ama adam gibi buyuk ve kurumsal bir şirkete girmek isterseniz( ibm türkiye, TAI, aselsan, Microsoft türkiye vb..) size kimse websitesi falan sormaz. Eğer hala bana karşı çıkan varsa öncelikle "programcı" veya "uygulama programcısı" gibi insanların ve bu tarz bölümlerden mezun olan insanların yukardaki işleri neden bilemeyecegini veya bu bölümlerle bilgisayar mühendisliği bölümünün farkını anlatsın. Son olarak bir arkadaşımın iş görüşmesini anlatayım. Mülakat yapan firma mikrosoft. Ve mülakattaki tek soruları şu oldu adama: " elinde nxn lik bir satranç tahtası var. Ve bu satranç tahtasında bir at var. Bu at birkez uğradıgı kareye birdaha ugramadan butun tahtayı dolanabilirmi? evet veya hayır olarak sonuç dönen bir algoritma yaz." Kısacası adam gibi şirketlerde adam gibi işler yapmak isteyen arkadaşlar varsa gerçek budur.
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma(27.3.2012 14:13:48)
algoritma bilmek ne ya javada zaten list vector falan bunu hallediyor ancak ileri teknoloji gerektiren islerde algoritma gerekir yoksa buble sort kullanmamayi obama bile biliyor
http://www.youtube.com/watch?v=k4RRi_ntQc8
%100 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



tecrübe(27.3.2012 11:16:33)
tamam en çok parayı algoritma bilenler alıyor. hay allam ya, sanki algoritma denilen şey uzay mekiği, zaman makinası... kendini kandırabilirsin ama piyasayı kandıramazsın.
%100 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4   > 5 

Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.