Kategoriler


SON YORUMLAR
Ömer Faruk
Öncelikle güzel bir yazı olmuş.Benim küçüklüğümden beri B.M.ne ilgim vardı babamda olmak istemiş ama olamamış daha 9. Sınıftayım ve hala aklıma gelen ve istediğim tek meslek BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
yazilim mühendisi
Java, C/C++, python, perl vs ve bilgisayar müh. derslerinizin ödevleri garantili yapılır, geçen sene olduğu gibi yazilimcialper@gmail.com , yazilimcialper@gmail.com
TATAR RAMAZAN MALI
Beyler bayanlar. Simdi size tatar ramazan mali ornek veriyor ya bende vereyim dedim. Top 5 10 isterse son 5 ne okul olursa olsun derslerinizi onemseyip ingilizcenizi kasın. Bunlar hayati seyler. Torpil referans vs vs varsa is bulmanjz kolaylasir amaaa normal olarakta bulabilirsiniz işten cok ne vr. Tabikide odtu itu mezunu glistirmis kendini bazilari 3.5 2.5 k maasla baslarken siz 1.5 2 baslayabilirsiniz ama bu bir sorun olmamali sizin icin takmayin. 2 3 yil tecrubeden sonra okudugunuz okulun ismi felan önemli olmayacak. Polonyada 3. Yillik okumus bir ablam simdi istanbulda sektore girdi baslangic maasi 2.5 bakin tam olarak muhendis bile degil. Bu tatar ramazan icindeki seyelri kusuyor . Kendi karsilastigi olaylari. Ayrica sakarya unisindenim bende. Ramazan mali ver ismini cismini hocalara sorduralim.
buşra
Hocam hazirlik derslerini soyler misiniz?
can
bilgisayar mühendisliğine dgs ile geçiş yapıcam puanım gtü-gazi-kocaeli.ne yetiyor ama gebze teknik %100 ile 5 yıl okutuyor,gazininde teknoloji fakültesine puanım yetiyor (mühendislik fakültesinden farkı ne bilmiyorum),kocaelininde her dersten geçme notu 65. sizce hangisini seçmeliyim neden?(ingilizcem çok iyi degil ve 2 senedir dgs çalıştıgım için çogu programı unuttum)
K4RN4L
İleride en iyi bilgisayar mühendisi olacağım. yapacaklarımın haddi hesabı olmayacak sadece biraz hırs ve azim
Rabia
Gerçekten faydalı bir yazı olmuş öncelikle teşekkürler:) gerçekten bilgisayar mühendisliği hayalim hele ki Googleda çalışmak elimden geleni yapicam burdan da söz veriyorum SAYGILARIMLA:))
Öğrenmeye Aç, Bir Misafir!
Abi seni daha (12.08.2018) yeni keşfettim. Ben aslında bilgisayar mühendisliğini 2 dala ayrılıdığını biliyordum, hani şöyle 1- Yazılım Mühendisliği 2- Donanım Mühendisliği (PC parçası yapmak gibi şeyler) biliyorum, saçma geliyor ama bildiğimi sanıyordum ta ki; bu siteyi bulana kadar! Meğer bilgisayar mühendisliği zaten yazılımla ilgileniyormuş.. Abi bu arada 10. Sınıfım, İngilizce seviyem gayet iyi daha da geliştirmeye çalışıcam... Hayalim B.M olmaktı, İnşallah olurum bu arada sayfanın kalitesini biraz daha geliştirebilirsin. Ya hani çok sade duruyor.... ;) Selamlar!!
Tatar Ramazan
Türkkep .net mi java mı istiyorsun. Onu yaz önce. Ben devlette rahatım her çıkan teknolojiyi öğrenenem. Rahat bırakın beni. Bir ton niteliğimiz var MVC bilmiyoruz diye boş teneke muamelesi görüyoruz. Bilişim sektörü köle arıyor. 90lı yıllarda bir tane desktop geliştirme dili, bir tane veritabanı bilirdin tamam. Şimdi 10 tane teknoloji bilecen. Yok yaa! Kılı kırk yaracaklar, tipimizi beğenmeyecekler. Sizinle mi uğraşcaz be! Üniversiteyi uzatan, baraja takılan adamları işe alırlar. Ben bölümün en çalışkanlardandım. Bize afra tafra yaptılar. YDS ye hazırlanıyorum. Günde 1500 kelimeyi tekrar ediyorum. Aşırı çalışmaktan sinir sistemim iflas etti.
İsmail Bayram
Benim için çok faydalı oldu teşekkürler :)
Çağrı
Çok güzel makale olmuş. Ellerinize sağlık. Bir sorum olacak Ankara.da üniversite okumak iyi bir tercih mi? şuan ki maddi durumum İstanbula gelmek için yetersiz bilgili biri cevaplarsa sevinirim
Türkkep
E-Dönüşüm sürecinde Özel Entegratör (E-Fatura, E-Defter, E-Arşiv Fatura, E-İmza, E-Saklama, E-Tebligat, E-Mutabakat, E-Bordro, E-Yazışma gibi) olarak faaliyet gösteren, kurumsal ve bireysel müşterilerimize ülke genelinde yaygın olarak çözüm ve servis sağlayan kurumumuzun, bilgi teknolojileri ekibine Yazılım Geliştirme Mühendisi arıyoruz. İlgilenenlerin cv lerini esra.dakak@turkkep.com.tr adresine göndermeleri rica olunur.
proje destek
arduino ile sulama sistemi tasarımı. kontrolü uzaktan arayüz ile yapılacak. İlgilenen olursa lady.scientist.71@gmail.com
Pluto Loans
Merhaba, Herkesin proje, iş, konut, konsolidasyon vb. Için daha fazla paraya ihtiyaç duyduğu yılın bu zamanı. Şu anda% 3.lük düşük bir oranla 24 saat kredi veriyoruz, ilgilenen müşterilerimiz lütfen bize ulaşın e-posta adresi: plutocreditfinancier@gmail.com Telefon: +442033221063

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Sıralamanız Ne?
Yazılım Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği arasındaki farklar
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Url Rewriting with ASP.NET
Yazılım Ekibi Büyüklüğü
YAZILIM BÜYÜKLÜK TAHMİNİ
Online Java Dersleri - Polimorfizm
Windows Workflow Foundation Conditions
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Dünya Genelinde İnsanları Üç gruba Ayırıyorlar
Bilgisayar mühendisliği öldü?
Niye bu kadar çok programlama dili var?
DOKTOR GİBİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK
İSTANBULU SEÇİN!
Kredi Kartı Numarası Doğrulama- Lhun algoritması
Linux altında MSN Messenger Kullanımı - pidgin
Beryl Projesi - Grafiksel işlemleri neden ekran kartı varken işlemci yüklensin ki?
Akıllı İstemci & Web Uygulamaları
İnternet kullanımında Avrupa birincisiyiz!
SQL SERVER 2005 'DE FILLFACTOR KAVRAMI

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Sıralamanız Ne?

Üniversiteler artık 5000den fazla mezun vermeye başladı. Biz bu sayıyı 6000 olarak varsayalım.

Eğer statik Web sitesi yapmayı biliyorsanız 1000 kişiyi elersiniz. Eğer Database kullanmayı biliyorsanız ve bu web sitesini database kullanarak geliştirdiyseniz, kullanıcı girişi, admin yönetimi vs.. yazdıysanız 1500 kişiyi daha elersiniz. Eğer bunun üzerine Desktop programlar da yazabiliyorsanız 1500 kişi daha elersiniz. yani geriye 2000 kişi kaldı. Eğer ingilizceniz iyi ise 500 kişi daha elersiniz. Thread, Socket, Web Service gibi kavramları da biliyorsanız 500 kişi daha elersiniz.

Geriye kalır 1000 kişi. Eğer ikinci bir programlama dili biliyorsanız 500 kişi daha elersiniz. Geriye kaldı 500 kişi. Bu 500 kişinin yarısı zaten stajlar sırasında otomatik olarak iş bulacaktır. Geriye kalan 250 kişinin en fazla 200 kişisi istanbulda iş arayacaktır. 200 kişinin de ancak dörtte biri uygun bir iş olduğunda ondan haberdar olabilecektir. Geriye kalan 25 kişi de başvurduğu her işe kabul edilecektir.

Diyeceksiniz ki iş bulmak bu kadar kolay mı, evet kendinizi geliştirirseniz bu kadar kolaydır.

Eğer halen ben yukarıdaki formüle göre son 25 kişi içine girdim ama iş bulamadım diyorsanız, ya hazırladığınız CV'de bir sorun vardır, yada görüşmelerde kendinizi iyi ifade edemiyorsunuzdur. Son 25 içine girdiyseniz iş bulamadıysanız bana cv gönderin sizi hemen işe alacam.

Bu formül o kadar doğru ve iddialı bir formüldür son 500 kişi içine giren bile hemen iş bulabilir. Bırakın son 500ü biz şirket olarak bile son bine kalmış insanlara ulaşamıyoruz. Gerisini siz düşünün. Bu yüzden yazılarımızı okuyan insanların kendini geliştirme oranları ve iş bulma oranları çok yüksek. Bazen bilgisayarmuhendisleri.com sitemizden haberi olmayan öğrencilere rastlıyorum. Hadi sadece bizim siteden haberdar olmasınlar, başka hiç bir siteden haberdar değiller. Boş boş günlerini geçiriyorlar, kendilerini geliştirmek için hiç birşey yapmıyorlar. Üçüncü sınıfa geçmiş ama staj yapmamış öğrencilere halen rastlıyorum. Stajın öneminden bile haberleri yok. üçüncü sınıfa geçmişler ama programlama ya da yazılıma giriş bile yapmamışlar. Sanki boş bir rüyadalar patlak mühendis olmak için ellerinden geleni yapıyorlar... illa programlama dersinin gelmesini bekliyorlar birşeyler öğrenmek için... Ama nafile bekleyiş, atı alan üsküdarı geçiyor. Çalışmayan geride kalıyor. Benim üniversitem kötü demek yerine biraz çalışın arkadaşlar. Yan gelip yatmayın....

Unutmayın kimse kimseye diploması ya da karakaşı kara gözü için para vermez. Para kazandırana para verilir. Eğer şirketinize para kazandıramıyorsanız, katma değer yaratamıyorsanız az para kazanmanız oldukça normal. Bu yüzden iş arayışınızda ben kaç lira istiyorum değil ben kaç para ederim, ben kaç liralık katma değer yaratabilirim diye düşünün.
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

123(26.5.2012 15:24:41)
arkadaşım sen bi bok biliyorsan sende paylaşta bizde bileli(tabi biliyorsan)
%45 %5 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



(30.3.2012 12:59:58)
8 saatte c# orenilmez anca syntaxi orenilir sen bi bok bilmiyorsun ayrica herkes embeded distributed vs yapmaya mecbur degil
%27 %7 %67
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@büyükihtimallesoncevabım(30.3.2012 12:51:05)
aslinda senin dediklerin güzel şeyler, ideal şeyler. ama bazı gerçekler de var.

1. her mezun db bilerek mezun olmuyor.

2. her mezun yeni bir diler 8 saatte adapte olamıyor. bırak adaptasyonu, 8 hafta süre versen hello world yazamıyor.

3. her mezun amerikada iş aramıyor. %99 türkiyede iş arıyor.

4. her mezun ingilizce bir makaleyi aynı sürede okuyup anlayamıyor.

keşke senin dediğin gibi olsa herşey. keşke herkes her şeyi hemen öğrenebilse. ama herkesin kapasitesi aynı değil malesef. ben yazara katılıyorum. html en kolay öğrenilebilecek şey. hiçbirşey bilmeyenler html.den başlasalar iyi olur. makale bence bm mezunlarının türkiyedeki durumunu ortaya koymuş.
%53 %20 %27
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



büyükihtimallesoncevabım(30.3.2012 01:57:56)
Bir bilgisayar mühendisliği ile ilgili sitede algoritma bilmek gereksiz diyen insanları varlığı beni cidden üzdü. Ne kadar anlatsamda ne kadar açıklasamda kabul etmiyceksiniz. Hatta verdiğim örneğe yalan diyenler olmuş. Kendilerine tavsiem araştırsınlar microsoftun iş görüşmelerinde ne sordugunu. Ve kesinlikle internetten okuduğunuz şeylere inanmayın körü körüne, sizde araştırın doğrulayın veya yalanlayın o bilgiyi. 2.si neden algoritmaya bu kadar takıldık orayıda anlamadım. Anlatmaya çalıştıgım şey algoritma yazabiliosan, istedigin dilde de kodlarsın bunu idi. software architect diye bi meslek var ve bu adamlar kod yazmazlar genelde. Kendimden örnek vereyim proje gereği 8 saat içinde C# öğrendim. Programlama dilleri nasıl çalıştır genel mantık nedir bunları biliyosan istedigin dilde çalışırsın, ki zaten ben java ve C biliyorum ama hayatta perl de kod yazamam demek çok garip ve saçmadır. Veri tabanı işi evet ciddi bi iştir ama daha önce belirttigim gibi her bilgisayar muhendisi bilmelidir zaten. Yukarıdaki makalenin aksine veritabanı bilmek sizi birilerinin önüne geçirmez. Zaten veritabanı bilmeden mezun olmuş ve işgörüşmesine gidiyosanız bu facia bi durumdur, normal dışıdır. Basit bi örnek vereyim; çok çekirdekli işlemciler devraldı dunyayı ve trend artık n tane çekirdeği efektif kullanan applicationlar yazmaya dogru gidiyor. çok Muhtemelen bundan 10 yıl sonra falan, benim yazdıgım kod 5 çekirdeği birden nasıl kullanabilir gibi dertlerimiz olcak ve güzel bi algoritma tasarlayıp onu koda geçirmen gerekicek. İlgilenenlere bir adet makale internette daha 1000 lerce var. http://www.hpcwire.com/hpcwire/2008-03-21/the_impact_of_multi-core_processors_on_application_performance-1.html . Son olarak tekrar yukardaki makalenin aksine işverene sunabildiginiz " Websitesi yaparım, orta seviye ingilizcem var, 2 dil bilirim," den ibaret ise sizi işe almıycak türkiyede yüzlerce firma var. Amerika ve avrupada ise muhtemelen kimse almaz. Makul bi cevap gelmediği sürece son cevabım bu. Ve bonus olarak, Google ve birçok datacenter.ın veri güvenliğini sağlamak için ve yeni sayılabilcek bir zamanda geliştirilen algoritma. http://en.wikipedia.org/wiki/Paxos_%28computer_science%29
%30 %10 %60
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@ALGORITMA(28.3.2012 20:21:40)
ARKADAŞININ İŞ GÖRÜŞMESİNİ ANLATACAĞINA KENDİ TECRÜBELERİNİ DİREKT ANLAT. SUYUNUN SUYUNU ANLATMA... BENİM TANIDIĞIMIN AMCASININ OĞLUNUN TORUNU DİYE BİRİLERİ BİRŞEYLER ANLATIYORSA HEPSİ YALANDIR DOLANDIR. KENDİ TECRÜBENİ ANLAT. ALGORİTMA İLE NELER YAPTN HERKES ÖĞRENSİN
%70 %5 %25
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@algoritma(28.3.2012 20:18:58)
malesef fıstık gibi kodlamayı öğreten okul yok ülkede. yani üniversite mezunlarının çoğu kodlama bilmeden mezun oluyor. programcıları çok büyütme kafanda. birde adam gibi büyük firma dediğin firmalar kimler. google.da database programlayan adam yok mu. hepsi mi algoritma yapiyor!
%0 %14 %86
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma(28.3.2012 12:49:57)
kendin zaten itiraf ediyorsun o ayarda teknoloji bu ulkede yok algo gereksizdir.

aselsana tai ye gelince abartma onlar zaten butun os kodlasan gene almazlar corrupted bir kurumdur trdeki cogu yer gibin. devlet ihalelerindeki projeleri ortada hepsi bozuk algoritma nerede madem niye 500 kiloluk kamera yapiyorlar 100 yerine
%29 %0 %71
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma (28.3.2012 02:18:50)
algoritma diyince sadece sort algoritmalarını anlıyan insanlar mühendis oluyor bu ülkede. Tekrar ediyorum piyasadaki iş javada çatır çatır kod yazsın ise bu iş için zaten mühendise ihtiyacın yok. Fıstık gibi coder yetiştiren bölümler var bi çok üniversitede. Tekrar ediyorum bilgisayar mühendisi dil bilmesede olur. Zaten sahip oldugu bilgi ile istedigi dili kısa zamanda öğrenir. En azından bütün dünyada bu iş böyle. Hatta gelişmiş ülkelerde öle javada kod yazan yazılım mühendisi falan bulamazsın. Sen bana real time operating systems biliomusun die neden sormuyosun? Yarın bi gün bi embedded programming işine düşersen ne işine yarıycak javadır vektördür ıvır zıvırdır? Veya bi gün oracleda java için library yazmak gibi işe girersen( ki bu kafada olan mühendisleri almazlar zaten) algoritma eksikligini nerden tamamlıycaksın? KIsaca arkadaşlar ufak tefek işler yapan yazılım şirketleri belki sadece websitesi yapmanıza ve 2 dil bilmenize bakar ama adam gibi buyuk ve kurumsal bir şirkete girmek isterseniz( ibm türkiye, TAI, aselsan, Microsoft türkiye vb..) size kimse websitesi falan sormaz. Eğer hala bana karşı çıkan varsa öncelikle "programcı" veya "uygulama programcısı" gibi insanların ve bu tarz bölümlerden mezun olan insanların yukardaki işleri neden bilemeyecegini veya bu bölümlerle bilgisayar mühendisliği bölümünün farkını anlatsın. Son olarak bir arkadaşımın iş görüşmesini anlatayım. Mülakat yapan firma mikrosoft. Ve mülakattaki tek soruları şu oldu adama: " elinde nxn lik bir satranç tahtası var. Ve bu satranç tahtasında bir at var. Bu at birkez uğradıgı kareye birdaha ugramadan butun tahtayı dolanabilirmi? evet veya hayır olarak sonuç dönen bir algoritma yaz." Kısacası adam gibi şirketlerde adam gibi işler yapmak isteyen arkadaşlar varsa gerçek budur.
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



algoritma(27.3.2012 14:13:48)
algoritma bilmek ne ya javada zaten list vector falan bunu hallediyor ancak ileri teknoloji gerektiren islerde algoritma gerekir yoksa buble sort kullanmamayi obama bile biliyor
http://www.youtube.com/watch?v=k4RRi_ntQc8
%100 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



tecrübe(27.3.2012 11:16:33)
tamam en çok parayı algoritma bilenler alıyor. hay allam ya, sanki algoritma denilen şey uzay mekiği, zaman makinası... kendini kandırabilirsin ama piyasayı kandıramazsın.
%100 %0 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4   > 5 

Copyright© 2001-2018. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.