Kategoriler


SON YORUMLAR
Tatar Ramazan
Bilgisayar mühendisliğinden şikayet etmeyeyim diyorum ama bütün veriler beni haklı çıkarıyor. Aşağıda yazdık okuyun: Yazılım uzmanı pozisyonu için; 1-) Kariyernette 2000-3000 TL arası maaş veren 100 ilan var. 2-) 3000-6000 arası maş veren 100 ilan 3-) 6000 ve üzeri veren sadece 5 ilan var Bu mu iyi para kazandıran meslek?! Memurluğu iyi ki bırakmamışım. Bir de adamın canını çıkarıyorlar. Her çıkan teknolojiyi öğrenmeni bekliyorlar. İstanbulda kiralar 2000.den başlıyor. 6000 TL bile yüksek maaş falan değil. 2008.de mezun oldum. O zaman da aynı paralar veriliyordu. Zaman geçtikçe aday sayısı artıp rekabet kızıştıkça maaşlar düşüyor, vasatlaşıyor. 2010 yılında 5000 TL kazanan grafikerler duyuyordum. Mesleğimiz yerlerde sürünüyor. Memur olmak ta zorlaşınca uyanık iş veren size iyi para verir mi sanıyorsunuz? Nasıl olsa kaçamazsınız Devlet.e...KPSS zor artık.

yeşekkür ederiz beğendim
Dilara
Merhaba, ben bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim yabancı dilimde var ama sitelerden okuduğum yorumlardan dolayı gelecek kaygısı yaşıyorum,nasıl bir yol izlemem gerek lütfen yorumlarınızla bana yardımcı olur musunuz?
sultan b.
makaleniz gerçekten yardımcı ve aydınlatıcı fakat örnekler verirken sürekli .abi, adam. vs özneler kullanmanız beni rahatsız etti. bilgisayar mühendisi olmak isteyen bir kadın olarak açıkçası bu durum beni biraz umutsuzluğa sürüklemedi de değil.
irfan
https://www.udemy.com/linux-and-bash-shell-scripting-from-beginner-to-intermediate/learn/v4/overview
Tatar Ramazan
İlerde düzelecek inşaallahu Teala her şey. Herkes hakkını eninde sonunda alır. Son gülen iyi güler. Başlangıçta bütün mühendisler aynı alır ama kendini geliştiren ilerleyen dönemlerde farkı açar.
tatar ramazan-a
tatar ramazan ağlamayı bırak. kendi şirketini kurma vaktin gelmiş. devletten ayrıl. işveren ol artık. herkesi eleştirmeyi bırak. eleştirilmeyecek bir şirket kur.
bir zamanlar anadoluda
zamanında iyi sürünmüş, iyi aşağılanmış ve itlerin çakalların arasında yaşamış, onlarla savaşmış itliği çakallığı halen öğrenen birisi olarak tavsiyeler: 1- kendini geliştirmek tam bir saçmalıktır (Google vb. mülakatlara falan girmek gibi durumlar hariç) 2- herşey çevrenle başlar çevrenle biter, iş bulma da karı da kız da çevrene bakar. başta suratıma bile bakmayan kızlar, popülerlğimi (milletçe akıllı, çalışkan, başarılı, zengin, cool diye nitelenmek gibi) görünce köpeğim oldu selam dahi vermiyorum yine rahat vermiyorlar. 3- nasıl populer oldum? çalışarak mı? en az çalışanlardandım. 4- algıyı yöneteceksiniz. kendinizi satmayı bileceksiniz. reklamınızı yapacaksınız. kendini satamazsanız ne kız gelir ne iş verirler. 5- o beğenmediğin 3 birimlik erkek veya işe giren eleman, potansiyeli 1 ise 3 gösterir sen 10 ken bişr gösteremezsen, ne karı gelir ne birşey. yarın karın da sygı duymaz gözünün önünde başkasıyla sikişir.
Tatar Ramazan
Site sahibine 2008 de mail atmıştım danışmıştım. O günden beri siteyi takip ederim. Ateşli yazıları kendimi geliştirmemde etkili olmuştur. İstanbul üniversitesi iyi eğitim veriyor diye yorum yazan da bendim. Çok uyanığımdır. Zekam keskindir. Keşke üniversitem de biraz yol gösterseydi. Dersler, kitaplar belli sen niye hocalardan rehberlik bekledin diyecek olursanız: Tamam da bir sürü programlama dili var. Hangisinden başlayacağım, ne bileyim? C dilini öğrenin sonra C# veya java dan devam edersiniz diyebilirlerdi. Bunu bile yapamadılar. Bölüm başkanı da değişmişti. İyi şeyler yapayım derken daha kötü batırdı. Nesne tabanlı programlama dersinde for döngüsü gördük C sharpta. En azından takip programı yaptırdı bize işte. ADO.NET, SQL Server öğrendik. Ama sınıf nesne tabanlı programlamayı bir türlü sökemedi. Çünkü C dilinde struct konusunu öğrenmeyince sınıfları da özümsemek zor oldu. Debelendik durduk. İTÜ, Yıldız Teknik, İstanbul gibi üniversitelerin farkı burda. Bu kadar basit! C, C++ dilini iyi veriyor adamlar. Yahu C dilinin konularını tahtaya yazsaydı araştırma görevlisi bana yeterdi bile. Mıy mıy mıy yapıp durdular 4 sene boyunca. Ben ilk yarıyıl tatilinde (5 haftaydı) evde İntegraldan 200 soru çözüp vize finalden 100-100 almış adamım. Görün işte ben bile geri kalıyorsam programcılıkta öğretimde sorun var demek ki. Site sahibine kalsa üniversite önemli değil. Tabi kendisi İstanbul üniversitesinde iyi eğitim aldı. Kötü öğretimi, ilgisizliği tatmadı.
Tatar Ramazan
Eve şanssızdım her açıdan bundan sonra mutlu olur muyum bilmiyorum. Biz imanlıyız umudumuzu kesmeyiz. Yazdıklarımda doğruluk payı da var ama. Meslek ve sektörde bir sürü sıkıntı var. Sektör yöneticileri ve Üniv. hocaları niye bir araya gelip sorunları çözemiyor. Bilişim sektörü daha verimli büyük olabilirdi. Yazılım çağı diyorsak bu işe bir el atmalıyız. Mesleğimden şikayet ederim ama aynı zamanda ateşli gayretli adamımdır. Üniversitede gene hasta takip programı, satranç oyunu, E-Ticaret sitesi ve irili ufaklı 30 tane program yapmıştım. Çok boş mezun olmadım. Sınıfın ineklerindendim. Marmara bölgesinde 92 den sonra kurulan bir üniversitede okudum. Hocalar ilgisiz ve bilgisizdi. Sınıfın % 70 i C dilini öğrenemeden mezun oldu. Şunu şöyle yapın demekten aciz adamları hoca diye başımıza niye koyuyorlar? Sistemde de saçmalık var. Derslerin çoğu işe yaramıyor. Lise 1 den itibaren programlama çalışsaydım şimdi çok farklı olurdu. Boş yere zaman kaybı okumak. İnsanlara da zulmetmeyin gayrı. Bilim adamı olmak isteyen üniversitede kalsın. Bana Java, .NET, Oracle lazım kardeşim. Okumayanların eşi, arabası var. Ben sürünüp duruyorum. Memur maaşıyla bi şey yapamıyorsun ki. 2 ay önce 5000 tl oldu işte. Harita mühendisine de veriyorlar o kadar zaten. Benim sadece SQL bilgim onları ezmeye yeter.
HARUN AYDIN
YAZI BENİ DE ETKİLEDİ.BENDE BİLGİSAYAR ALANINDA İLERLEMEK İSTİYORUM.İLGİM DE VAR AMA YETERLİ BİLGİM YOK.BU YAZIDA ANLADIM Kİ GEREK DE YOKMUŞ İYİ BİR OKULDAYIM İYİ BİR ÜNİVERSİTE DE KAZANMAK İÇİN ELİMDEN GELENİ YAPICAM. BU YAZI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsınız.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsın ızgara.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
eskidevir-yenidevir
sizin şanssızlığınız olmuş. işler yolunda gitmemiş diye anlıyorum.

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Online Java Dersleri - Polimorfizm
Neden yazılım uzmanı olamayacağınızın 10 kanıtı?
7 adımda patlak mühendisi tanıma rehberi?
Online Java Dersleri - Java NEDİR?
Evinizde ADSL Üzerinden Web Hosting Hizmeti Nasıl Verilir
Türkiye'de Bilgisayar Mühendisliğinin Durumu? Bilg. Mühendisliğinin bugünü ve geleceği
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Oracle - Clustering Faktor(CF) nedir?
ASP.NET ve ASP Session Paylaşımı
Java Dersleri 1: İlk Bakışta JSP (Java Server Pages)
Bilgisayar Mühendisleri için CV hazırlama rehberi - 3
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisliğini yeni kazandım, neler yapmalıyım?
Bir bilgisayar mühendisinin bilmesi gereken en temel teknolojiler
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Microsoftda Çalışan Bir Türk ile Yapılmış Röportaj
İSTANBUL İSTANBUL İSTANBUL
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Hollanda, IT sektöründe ihtiyaç duyduğu en az 40 bin kişilik işgücü ihtiyacını karşılayabilmek için dünyadan iki ülke seçti.
Database programlama...

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Online Java Dersleri - Polimorfizm

 
BÖLÜM 6
 
Altuğ B. Altıntaş
© 2004
Polimorfizm
Polimorfizm, nesneye yönelik programlamanın önemli kavramlarından biridir ve sözlük anlamı olarak "bir çok şekil" anlamına gelmektedir. Polimorfizm ile kalıtım konusu iç içedir. Kalıtım konusunu geçen bölüm incelenmişti; kalıtım konusunda iki taraf bulunmaktadır, ana sınıf ve bu sınıftan türeyen alt sınıf/sınıflar. )
6.1. Detaylar
Alt sınıf, türetildiği ana sınıfa ait tüm özellikleri alır; yani, ana sınıf ne yapıyorsa türetilen alt sınıfta bu işlemlerin aynısını yapabilir ama türetilen alt sınıfların kendilerine ait bir çok yeni özelliği de olabilir. Ayrıca türetilen alt sınıfa ait nesnenin, ana sınıf tipindeki referansa bağlamanın yukarı doğru (upcasting) işlemi olduğu geçen bölüm incelenmişti. Burada anlatılanları bir örnek üzerinde açıklarsak; ()
Örnek:PolimorfizmOrnekBir.java ()
 
class Asker {
 public void selamVer() {
      System.out.println("Asker Selam verdi");
 }
} 
 
class Er extends Asker {
 public void selamVer() {
      System.out.println("Er Selam verdi");
 }
}
 
class Yuzbasi extends Asker {
 public void selamVer() {
      System.out.println("Yuzbasi Selam verdi");
 }
}
 
public class PolimorfizmOrnekBir {
 public static void hazirOl(Asker a) {
      a.selamVer(); // ! Dikkat !
 }
 
 public static void main(String args[]) {
      Asker a = new Asker();
      Er e = new Er();
      Yuzbasi y = new Yuzbasi();
      hazirOl(a); // yukarı cevirim ! yok !
      hazirOl(e); // yukarı cevirim (upcasting) 
     hazirOl(y); // yukarı cevirim (upcasting)
 }
}
 
Yukarıdaki örnekte üç  kavram mevcuttur, bunlardan biri yukarı çevirim (upcasting) diğeri polimorfizm ve son olarak da geç bağlama (late binding). Şimdi yukarı çevirim ve polimorfizm kavramlarını açıklayalım. Bu örneğimizde ana sınıf Asker sınıfıdır; bu sınıfdan türeyen sınıflar ise Er ve Yuzbasi sınıflarıdır. Bu ilişki "bir" ilişkisidir ; ()
·       Er bir Askerdir, veya 
·       Yüzbası bir Askerdir, diyebiliriz. 
Yani Askersınıfının yaptığı her işi Er sınıfı veya Yuzbasi sınıfı da yapabilir artı türetilen bu iki sınıf kendisine has özellikler taşıyabilir, Asker sınıfı ile Er ve Yuzbasi sınıflarının arasında kalıtımsal bir ilişki bulunmasından dolayı, Asker tipinde parametre kabul eden hazirOl()yordamına Er ve Yuzbasi tipindeki referansları paslayabildik, bu özelliğinde yukarı çevirim (upcasting) olduğunu geçen bölüm incelenmişti. ()
Polimorfizm ise hazirOl()yordamının içerisinde gizlidir. Bu yordamın (method) içerisinde Asker tipinde olan a referansı kendisine gelen 2 değişik nesneye (Er ve Yuzbasi) bağlanabildi; bunlardan biri Er diğeri ise Yuzbasi’dır. Peki bu yordamın içerisinde neler olmaktadır? Sırası ile açıklarsak; ilk önce Asker nesnesine bağlı Asker tipindeki referansı, hazirOl()yordamına parametre olarak gönderiyoruz, burada herhangi bir terslik yoktur çünkü hazirOl()yordamı zaten Asker tipinde parametre kabul etmektedir. ()
Burada dikkat edilmesi gereken husus, hazirOl() yordamının içerisinde Asker tipindeki yerel a değişkenimizin, kendi tipinden başka nesnelere de (Er ve Yuzbasi) bağlanabilmesidir; yani, Asker tipindeki yerel a değişkeni bir çok şekle girmiş bulunmaktadır. Aşağıdaki ifadelerin hepsi doğrudur: ()
·       Asker a = new Asker() ;
·       Asker a = new Er();
·       Asker a = new Yuzbasi();
Yukarıdaki ifadelere, Asker tipindeki adeğişkenin açısından bakarsak, bu değişkenin bir çok nesneye bağlanabildiğini görürüz, bu özellik polimorfizm 'dir -ki bu özelliğin temelinde kalıtım (inheritance) yatar. Şimdi sıra geç bağlama (late binding) özelliğinin açıklanmasında.... ()
6.2.Geç Bağlama (Late Binding)
Polimorfizm olmadan, geç bağlamadan bahsedilemez bile, polimorfizm ve geç bağlama (late binding) bir elmanın iki yarısı gibidir. Şimdi kaldığımız yerden devam ediyoruz, Er nesnesine bağlı  Er tipindeki referansımızı (e) hazirOl() yordamına parametre olarak gönderiyoruz. ()
Gösterim-6.1:
hazirOl(e); // yukari dogru cevirim (upcasting)
Bu size ilk başta hata olarak gelebilir, ama arada kalıtım ilişkisinden dolayı (Er bir Askerdir) nesneye yönelik programlama çerçevesinde  bu olay doğrudur. En önemli kısım geliyor; şimdi, hangi nesnesin selamVer() yordamı çağrılacaktır? Asker nesnesinin mi? Yoksa Er nesnesinin mi ? Cevap: Er nesnesinin selamVer() yordamı çağrılacaktır. Çünkü Asker tipindeki yerel değişken (a) Er nesnesine bağlanmıştır. Eğer Er nesnesinin selamVer() yordamı olmasaydı o zaman Asker nesnesine ait olan selamVer()yordamı çağrılacaktı fakat Er sınıfının içerisinde, ana sınıfa ait olan (Asker sınıfı)selamVer() yordamı iptal edildiğinden (override) dolayı, Java,  Er nesnesinin selamVer()yordamını çağırılacaktır. Peki hangi nesnesininselamVer()yordamının çağrılacağı ne zaman belli olur? Derleme anında mı  (compile-time)? Yoksa çalışma anında mı (run-time)? Cevap; çalışma anında (run-time). Bunun sebebi, derleme anında hazirOl()yordamına  hangi tür nesneye ait referansın gönderileceğinin belli olmamasıdır. ()
Son olarak,  Yuzbasi nesnesine bağlı  Yuzbasi tipindeki referansımızı hazirOl() yordamına parametre olarak gönderiyoruz. Artık bu bize şaşırtıcı gelmiyor... devam ediyoruz. Peki şimdi hangi nesneye ait selamVer() yordamı çağrılır? Asker nesnesinin mi? Yoksa Yuzbasi nesnesinin mi? Cevap Yuzbasi nesnesine ait olan selamVer() yordamının çağrılacağıdır çünkü Asker tipindeki yerel değişkenimiz heap alanındaki Yuzbasi nesnesine bağlıdır ve selamVer() yordamı Yuzbasi sınıfının içerisinde iptal edilmiştir (override). Eğer selamVer() yordamı Yuzbasi sınıfının içerisinde iptal edilmeseydi o zaman Asker sınıfına ait (ana sınıf)selamVer() yordamı çağrılacaktı. Aynı şekilde Java hangi nesnenin selamVer() yordamının çağrılacağına çalışma-anında (run-time) da karar verecektir yani geç bağlama özelliği devreye girmiş olacaktır. Eğer bir yordamın hangi nesneye ait olduğu çalışma anında belli oluyorsa bu olaya geç bağlama (late-binding) denir. Bu olayın tam tersi ise erken bağlamadır (early binding); yani, hangi nesnenin hangi yordamının çağrılacağı derleme anında bilinmesi. Bu örneğimiz çok fazla basit olduğu için, "Niye !  derleme anında hangi sınıf tipindeki referansın hazirOl()yordamına paslandığını bilemeyelim ki, çok kolay, önce Asker sınıfına ait bir referans sonra Er sınıfına ait bir referans ve en son olarak da Yuzbasi sınıfına ait bir referans bu yordama parametre olarak gönderiliyor işte..." diyebilirsiniz ama aşağıdaki örneğimiz için aynı şeyi söylemeniz bu kadar kolay olmayacaktır ()
 
Örnek: PolimorfizmOrnekIki.java ()
 
class Hayvan {
 public void avYakala() {
      System.out.println("Hayvan avYakala");
 }
}
 
class Kartal extends Hayvan {
 public void avYakala() {
      System.out.println("Kartal avYakala");
 }
}
 
class Timsah extends Hayvan{
 public void avYakala() {
      System.out.println("Timsah avYakala");
 }
}
 
public class PolimorfizmOrnekIki {
  public static Hayvan rasgeleSec() {
      int sec = ( (int) (Math.random() *3) ) ;
      Hayvan h = null ;
      if (sec == 0) h = new Hayvan();
      if (sec == 1) h = new Kartal();
      if (sec == 2) h = new Timsah();
      return h;
 }
  public static void main(String args[]) {
      Hayvan[] h = new Hayvan[3];
      // diziyi doldur
      for (int i = 0 ; i < 3 ; i++) {
       h[i] = rasgeleSec(); //upcasting
      }
      // dizi elemanlarini ekrana bas
      for (int j = 0 ; j < 3 ; j++) {
       h[j].avYakala(); // !Dikkat!
      }
 } 
}
 
 Yukarıdaki örnekte bulunan kalıtım (inheritance) ilişkisini, UML diyagramında gösterirsek:
Şekil-6.1. Kalıtım, Polimorfizm ve Geç Bağlama
PolimorfizmOrnekIki.java örneğimizde rasgeleSec()yordamı, rasgele Hayvan nesneleri oluşturup geri döndürmektedir. Geri döndürülen bu Hayvan nesneleri, Hayvan tipindeki dizi içerisine atılmaktadır. Hayvan dizisine atılan Kartal ve Timsah nesnelerine Java’nın kızmamasındaki sebep kalıtımdır. Kartal bir Hayvan'dır diyebiliyoruz aynı şekilde Timsah bir Hayvandır diyebiliyoruz; olaylara bu açıdan bakarsak Hayvan tipindeki dizi içerisine eleman atarken yukarı çevirim (upcasting) olduğunu fark edilir. ()
Geç bağlama ise, Hayvan dizisinin içerisindeki elemanlara ait avYakala() yordamını çağırırken karşımıza çıkar. Buradaki ilginç nokta hangi nesnenin avYakala() yordamının çağrılacağının derleme anında (compile-time) bilinemiyor olmasıdır. Nasıl yani diyenler için konuyu biraz daha açalım. rasgeleSec() yordamını incelersek, Math.random() yordamının her seferinde 0 ile 2 arasında rasgele sayılar ürettiği görülür. Bu üretilen sayılar doğrultusunda Hayvan nesnesi Kartal nesnesi veya Timsah nesnesi döndürülebilir; bu sebepten dolayı uygulamamızı her çalıştırdığımızda Hayvan tipindeki dizinin içerisine değişik tipteki nesnelerin, değişik sırada olabilecekleri görülür. Örneğin PolimorfizmIki uygulamamızı üç kere üst üste çalıştırıp çıkan sonuçları inceleyelim; Uygulamamızı  çalıştırıyorum. ()        
 
Gösterim-6.2:
java  PolimorfizmIki 
Uygulamanın çıktısı aşağıdaki gibidir;
 
Kartal avYakala
Hayvan avYakala
Kartal avYakala
Aynı uygulamamızı tekrardan çalıştırıyorum;
Timsah avYakala
Timsah avYakala
Hayvan avYakala
Tekrar çalıştırıyorum;
Timsah avYakala
Hayvan avYakala
Kartal avYakala
 
Görüldüğü üzere dizi içerisindeki elemanlar her sefersinde farklı  olabilmektedir, dizi içerisindeki elemanlar ancak çalışma anında (runtime) belli oluyorlar. h[j].avYakala()derken, derleme anında (compile-time) hangi nesnenin avYakala() yordamının çağrılacağını Java tarafından bilinemez, bu olay ancak çalışma anında (run-time) bilinebilir. Geç bağlama özelliği bu noktada karşımıza çıkar. Geç bağlamanın (late-binding) diğer isimleri, dinamik bağlama (dynamic-binding) veya çalışma anında bağlamadır. (runtime-binding). ()
6.3. Final ve Geç Bağlama
5. bölümde, finalözelliğinin kullanılmasının iki sebebi olabileceğini belirtmiştik. Bunlardan bir tanesi tasarım diğeri ise verimliliktir. Verimlilik konusu geç bağlama (late binding) özelliği ile aydınlamış bulunmaktadır, şöyle ki, eğer biz bir sınıfı final yaparsak, bu sınıfa ait tüm yordamları final yapmış oluruz veya eğer istersek tek başına bir yordamı da final yapabiliriz. Bir yordamı final yaparak şunu demiş oluruz, bu yordam, türetilmiş olan alt sınıfların içerisindeki diğer yordamlar tarafından iptal edilemesin (override) Eğer bir yordam iptal edilemezse o zaman geç bağlama (late binding) özelliği de ortadan kalkar. ()
Uygulama içerisinde herhangi bir nesneye ait  normal bir yordam  (final olmayan) çağrıldığında, Java, acaba doğru nesnenin uygun yordam mu çağrılıyor diye bir kontrol yapar, daha doğrusu geç bağlamaya (late-binding) ihtiyaç var mı kontrolü yapılır. Örneğin Kedi sınıfını göz önüne alalım. Kedi sınıfı final olmadığından dolayı bu sınıftan türetilme yapabiliriz. ()
 Örnek: KediKaplan.java  ()
 
class Kedi {
      
    public void yakalaAv() {
       System.out.println("Kedi sinifi Av yakaladi");
    }
      
}
 
class Kaplan extends Kedi {
 
 public static void goster(Kedi k) {
      k.yakalaAv(); 
  }
 
 public void yakalaAv() {
       System.out.println("Kaplan sinifi Av yakaladi");
 }
 
 public static void main(String args[] ) {
       Kedi k = new Kedi() ;
       Kaplan kp = new Kaplan();
       goster(k); 
        goster(kp); // yukari dogru cevirim (upcasting)       
 } 
}
 
Kaplan sınıfına ait statik bir yordam olan goster()  yordamının içerisinde Kedi tipindeki kyerel değişkene bağlı olan nesnenin, yakalaAv() yordamı çağrılmaktadır ama hangi nesnenin yakalaAv() yordamı? Kedi nesnesine ait olan mı? Yoksa Kaplan nesne
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

gulsah(09.06.2016 16:08:05)
Ellerinize sağlık ,anlatım tekniğiniz gerçekten çok verimli okurken yoğun bilgide boğulmadan ihtiyacımız olan şeyleri öğremiyoruz.
Yazılı başka kitaplarınız yada kurslarınız var mı acaba ?
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



TULPARS(05.06.2016 02:23:40)
Finallere ilaç gibi geldi çok teşekkürler...
%0 %0 %100
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



hüso(17.05.2016 21:03:52)
tanıdık geldi makale eksik bide sanki biraz
%67 %0 %33
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ali(27.03.2015 16:14:59)
çok iyi anlatışmış. Teşekkürler
%65 %0 %35
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



yesim(01.01.2013 20:08:17)
makaleleriniz gerçekten çok güzel ve öğretici bizi düşünüp paylaştığınız için teşekkürler
%85 %0 %15
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ayşegül(18.03.2012 22:16:06)
çok güzel anlatmışsınız çok teşekkürler..
%82 %9 %9
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



alican(18.05.2011 00:18:22)
gerçekten basitten alıp öğretici yanı çok yüksek olan bir makkale ellerinize sağlık teşekürler allah razı olsun...
%78 %0 %22
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



biri(25.11.2010 16:16:56)
çok yararlı paylaşımlar ayrıca çok teşekkür ederim.
%63 %11 %26
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Abdulkadir(15.09.2010 13:32:44)
Elinize saglik
%69 %14 %17
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2 

Copyright© 2001-2017. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.