Kategoriler


SON YORUMLAR
Tatar Ramazan
Bilgisayar mühendisliğinden şikayet etmeyeyim diyorum ama bütün veriler beni haklı çıkarıyor. Aşağıda yazdık okuyun: Yazılım uzmanı pozisyonu için; 1-) Kariyernette 2000-3000 TL arası maaş veren 100 ilan var. 2-) 3000-6000 arası maş veren 100 ilan 3-) 6000 ve üzeri veren sadece 5 ilan var Bu mu iyi para kazandıran meslek?! Memurluğu iyi ki bırakmamışım. Bir de adamın canını çıkarıyorlar. Her çıkan teknolojiyi öğrenmeni bekliyorlar. İstanbulda kiralar 2000.den başlıyor. 6000 TL bile yüksek maaş falan değil. 2008.de mezun oldum. O zaman da aynı paralar veriliyordu. Zaman geçtikçe aday sayısı artıp rekabet kızıştıkça maaşlar düşüyor, vasatlaşıyor. 2010 yılında 5000 TL kazanan grafikerler duyuyordum. Mesleğimiz yerlerde sürünüyor. Memur olmak ta zorlaşınca uyanık iş veren size iyi para verir mi sanıyorsunuz? Nasıl olsa kaçamazsınız Devlet.e...KPSS zor artık.

yeşekkür ederiz beğendim
Dilara
Merhaba, ben bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim yabancı dilimde var ama sitelerden okuduğum yorumlardan dolayı gelecek kaygısı yaşıyorum,nasıl bir yol izlemem gerek lütfen yorumlarınızla bana yardımcı olur musunuz?
sultan b.
makaleniz gerçekten yardımcı ve aydınlatıcı fakat örnekler verirken sürekli .abi, adam. vs özneler kullanmanız beni rahatsız etti. bilgisayar mühendisi olmak isteyen bir kadın olarak açıkçası bu durum beni biraz umutsuzluğa sürüklemedi de değil.
irfan
https://www.udemy.com/linux-and-bash-shell-scripting-from-beginner-to-intermediate/learn/v4/overview
Tatar Ramazan
İlerde düzelecek inşaallahu Teala her şey. Herkes hakkını eninde sonunda alır. Son gülen iyi güler. Başlangıçta bütün mühendisler aynı alır ama kendini geliştiren ilerleyen dönemlerde farkı açar.
tatar ramazan-a
tatar ramazan ağlamayı bırak. kendi şirketini kurma vaktin gelmiş. devletten ayrıl. işveren ol artık. herkesi eleştirmeyi bırak. eleştirilmeyecek bir şirket kur.
bir zamanlar anadoluda
zamanında iyi sürünmüş, iyi aşağılanmış ve itlerin çakalların arasında yaşamış, onlarla savaşmış itliği çakallığı halen öğrenen birisi olarak tavsiyeler: 1- kendini geliştirmek tam bir saçmalıktır (Google vb. mülakatlara falan girmek gibi durumlar hariç) 2- herşey çevrenle başlar çevrenle biter, iş bulma da karı da kız da çevrene bakar. başta suratıma bile bakmayan kızlar, popülerlğimi (milletçe akıllı, çalışkan, başarılı, zengin, cool diye nitelenmek gibi) görünce köpeğim oldu selam dahi vermiyorum yine rahat vermiyorlar. 3- nasıl populer oldum? çalışarak mı? en az çalışanlardandım. 4- algıyı yöneteceksiniz. kendinizi satmayı bileceksiniz. reklamınızı yapacaksınız. kendini satamazsanız ne kız gelir ne iş verirler. 5- o beğenmediğin 3 birimlik erkek veya işe giren eleman, potansiyeli 1 ise 3 gösterir sen 10 ken bişr gösteremezsen, ne karı gelir ne birşey. yarın karın da sygı duymaz gözünün önünde başkasıyla sikişir.
Tatar Ramazan
Site sahibine 2008 de mail atmıştım danışmıştım. O günden beri siteyi takip ederim. Ateşli yazıları kendimi geliştirmemde etkili olmuştur. İstanbul üniversitesi iyi eğitim veriyor diye yorum yazan da bendim. Çok uyanığımdır. Zekam keskindir. Keşke üniversitem de biraz yol gösterseydi. Dersler, kitaplar belli sen niye hocalardan rehberlik bekledin diyecek olursanız: Tamam da bir sürü programlama dili var. Hangisinden başlayacağım, ne bileyim? C dilini öğrenin sonra C# veya java dan devam edersiniz diyebilirlerdi. Bunu bile yapamadılar. Bölüm başkanı da değişmişti. İyi şeyler yapayım derken daha kötü batırdı. Nesne tabanlı programlama dersinde for döngüsü gördük C sharpta. En azından takip programı yaptırdı bize işte. ADO.NET, SQL Server öğrendik. Ama sınıf nesne tabanlı programlamayı bir türlü sökemedi. Çünkü C dilinde struct konusunu öğrenmeyince sınıfları da özümsemek zor oldu. Debelendik durduk. İTÜ, Yıldız Teknik, İstanbul gibi üniversitelerin farkı burda. Bu kadar basit! C, C++ dilini iyi veriyor adamlar. Yahu C dilinin konularını tahtaya yazsaydı araştırma görevlisi bana yeterdi bile. Mıy mıy mıy yapıp durdular 4 sene boyunca. Ben ilk yarıyıl tatilinde (5 haftaydı) evde İntegraldan 200 soru çözüp vize finalden 100-100 almış adamım. Görün işte ben bile geri kalıyorsam programcılıkta öğretimde sorun var demek ki. Site sahibine kalsa üniversite önemli değil. Tabi kendisi İstanbul üniversitesinde iyi eğitim aldı. Kötü öğretimi, ilgisizliği tatmadı.
Tatar Ramazan
Eve şanssızdım her açıdan bundan sonra mutlu olur muyum bilmiyorum. Biz imanlıyız umudumuzu kesmeyiz. Yazdıklarımda doğruluk payı da var ama. Meslek ve sektörde bir sürü sıkıntı var. Sektör yöneticileri ve Üniv. hocaları niye bir araya gelip sorunları çözemiyor. Bilişim sektörü daha verimli büyük olabilirdi. Yazılım çağı diyorsak bu işe bir el atmalıyız. Mesleğimden şikayet ederim ama aynı zamanda ateşli gayretli adamımdır. Üniversitede gene hasta takip programı, satranç oyunu, E-Ticaret sitesi ve irili ufaklı 30 tane program yapmıştım. Çok boş mezun olmadım. Sınıfın ineklerindendim. Marmara bölgesinde 92 den sonra kurulan bir üniversitede okudum. Hocalar ilgisiz ve bilgisizdi. Sınıfın % 70 i C dilini öğrenemeden mezun oldu. Şunu şöyle yapın demekten aciz adamları hoca diye başımıza niye koyuyorlar? Sistemde de saçmalık var. Derslerin çoğu işe yaramıyor. Lise 1 den itibaren programlama çalışsaydım şimdi çok farklı olurdu. Boş yere zaman kaybı okumak. İnsanlara da zulmetmeyin gayrı. Bilim adamı olmak isteyen üniversitede kalsın. Bana Java, .NET, Oracle lazım kardeşim. Okumayanların eşi, arabası var. Ben sürünüp duruyorum. Memur maaşıyla bi şey yapamıyorsun ki. 2 ay önce 5000 tl oldu işte. Harita mühendisine de veriyorlar o kadar zaten. Benim sadece SQL bilgim onları ezmeye yeter.
HARUN AYDIN
YAZI BENİ DE ETKİLEDİ.BENDE BİLGİSAYAR ALANINDA İLERLEMEK İSTİYORUM.İLGİM DE VAR AMA YETERLİ BİLGİM YOK.BU YAZIDA ANLADIM Kİ GEREK DE YOKMUŞ İYİ BİR OKULDAYIM İYİ BİR ÜNİVERSİTE DE KAZANMAK İÇİN ELİMDEN GELENİ YAPICAM. BU YAZI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsınız.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
Mehmet Cemil Bayhan
Çok harika bir makale yazmışsın ızgara.Ellerinize sağlık. Beni bayağı gaza getirdi gerçekten. Ben şuan lise 3 öğrencisiyim. Şimdiden bilgisayar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyordum ama sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim değişti. Artık şuan düşüneceğim tek şey YGS-LYS. SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR. ÇOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.........😆😉😊
eskidevir-yenidevir
sizin şanssızlığınız olmuş. işler yolunda gitmemiş diye anlıyorum.

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Oracle - Indexler Hakkında detaylı bilgi
Yazılım Ekibi Büyüklüğü
Oracle - SQL Trace ve TKPROF nedir, nasıl kullanılır?
PHP Geliştirme Ortamı - Zend Studio
Bilgisayar Mühendisliği Hakkındaki 10 Büyük Yalan!
Windows Workflow Foundation State Machine
Dünya Genelinde İnsanları Üç gruba Ayırıyorlar
İTURO 2008 Microsoft Robotics Studio Finalisti Üniversiteler
Sanal Bellek Nedir?
Vakıf üniversiteleri

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?

Bilgisayar Mühendislerinin Maaşı Ne kadardır?
Özellikle yeni iş hayatına atılan genç bilgisayar mühendislerinden çokça email geliyor. Kaç para almalıyız, piyasanın ortalaması nedir diye soruyorlar. 

Öncelikle söylemeliyim ki öğrenciliğiniz sırasında çalışan yeni mezunlar genelde bu sorunun cevabını bilirler. Bu yüzden öğrenci olan bilgisayar mühendisi adayları ücret konusunu düşünmeden işa arayışına girmelidirler. Yani sadece yol parası ve yemek parasına işe girmeye çalışın. Böylece işe girdiğiniz yerdeki kişilerle arkadaş olduğunuzda ücretlerin neler oldugunu yavaş yavaş öğrenirsiniz. Öğrenciyken çalışmanın birçok avantajından sadece birisidir bu söylediğim. Hatta yemek ve yol parasına iş bulamıyorsanız tamamen ücretsiz iş bulmaya çalışın. Ama çok dikkatli olun yani ücretsiz çalışıyorsunuz diye işe savsaklamayın. Ücretsiz çalışsanız bile normal çalışan bir bilgisayar mühendisinden daha çok çalışmaya gayret edin. İş yerinden son çıkan siz olun. Cumartesileri full gün işe gitmeye çalışın. Pazar günleri de evinizde yada okul yurdunda bilgisayar çalışın. Ayrıca işyerlerinde başka bilgisayar mühendisleri varsa onlarla kaynaşın çok şey öğrenirsiniz. Ayrıca Bilgisayar piyasası çok küçük olduğundan bugun yanında staj yaptığınız birisiyle yarın başka bir işte beraber çalışabilirsiniz. Ayrıca ilerde profesyonel hayatta 20 yıl yüksek maaş almak için öğrenciyken 2 yıl ücretsiz çalışmak hiç de mantıksız değildir. Bu arada iyi bir cv hazırmaya gayret edin.

Herneyse geleleim asıl meselemize. Konumuzu iki aşamalı düşünelim. 

1. Yeni Mezun Bilgisayar Mühendisi Kaç para istemelidir?
2. Tecrübeli bilgisayar mühendisi kaç para istemelidir?

Yeni Mezun Bilgisayar Mühendislerinin Maaşları
Yeni mezun bilgisayar mühendisi hiçbirşey bilmese bile minimum 1000$ maaş almalıdır.  Ancak bu ücreti artırmak sizin elinizdedir. Eğer iyi derecede java yada oracle biliyorsanız bu maaşı minimum 1400$ istemelisiniz. Eğer bu rakamların altında ücret isterseniz sizi kesinlikle işe almazlar. Yani düşük fiyat istemek işi garanti yapmaz tersine işi kaybbetmenize yol açar. Ancak çok fazla da istemeyin. Yeni mezunsanız ne kadar iyi olursanız olun kesinlikle max 2000$ isteyin.  işe girin 1-2 yıl çaqlışın sonra istediğiniz rakamı isteyin. Eğer C# bilen bilgisayar mühendisi iseniz 1250$ başlangıç maaşı isteyebilirsiniz.  Delphi ile çalışacaksanız da 1250 dolar isteyebilirsiniz. asp.net ile çalışıyorsanız 1200 dolardan yukarıya doğru yeteneklerinize göre ücret talep edin.

Eğer embedded işlerle uğraşacak yeni bir bilgisayar mühendisliği mezunu iseniz 1300 dolar isteyin. Özellikle C++ ile program yazacaksanız 1500 dolar minumum ucret isteyebilirsiniz.

Eğer network-sistem yönetimi gibi bir işe başvuran bir bilgisayar mühendisi iseniz 1000$ isteyin. daha fazla istemeyin.  Network-Sistem yönetimi konusunda çok eleman var ve maaşlar bu alanda biraz düşük. işi garantilemek istiyorsanız 1000$ teklif edin. Ancak yazılım yapabilen bir sistem yöneticisi olacaksanız 1500$ isteyebilirsiniz. Yani Software+SistemYönetimi minimum 1500 dolar eder. 2500 dolarak kadar isteyebilirsiniz.  

Aynı şekilde hem database yönetiminden anlıyorsanız hem yazılım yapıyorsanız min. isteyeceğiniz para artar. Normalde yeni mezunlara database adminliği zor yaptırırlar ancak eğer böyle bir sorumluluğun altına giriyorsanız ve ayrıca program yazacaksanız bunun bir bedeli var. Minimum 1750$ 'dır bu bedel.

Yeni mezunsanız bu söylediklerime göre kendiniz ve kariyer hedefleriniz doğrultusunda ücret sitemeyi unutmayın. Yani hangi bilgisayar mühendisliğini bitirseniz bitirirn 1000$'dan aşağıda çalışmayın.



Tecrübeli Bilgisayar Mühendislerinin Maaşları
Tecrübeli bilgisayar mühendilerinin maaşları çalıştığı alanlara ve yıl sayısına göre çok büyük farklılık göstermektedir.

Oracle 'da 3 yıllık database adminliği tecrübeniz varsa minimum 3000$ alabilirsiniz.. Önemli olan database adminliği konudundaki tecrübenizdir. Eğer 5 yıllık bir oracle tecrübeniz varsa 4500$ rahatlıkla alabilirsinizBu tecrübe olarak söylediğim şeyler gerçekten de oracle ile ugraştığınız yılları ifade etmektedir. yani 10 yıl önce mezun olduysanız 10 yıllık oracle tecrübesinden bahsetmek yanlış olur. Gercekten de oracle db admin tecrübe yılı önemlidir. Ayrıca Oracle konusundaki tecrübeniz demek sadece bakım yapmak yedek almak upgrade etmek demek degildir. Zaten bu yüzden türkiyede Oracle konusundaki uzman sayısı bir hayli azdır ve onlar da iyi paralar kazanmaktadırlar..

Java konusunda 3 yıllık bir tecrübeye sahipseniz 2500$ alabilirsiniz. 3 yıllık java tecrübesi içerisinde yaptığınız çalışan projeler çok önemlidir.  Eğer 5 yıllık bir java tecrübesine sahipseniz 3500 dolar rahatlıkla alabilirsiniz. Hatta yaptığız projeler güzelse, çatır çutur kod yazabiliyorsanız bir sonraki işinize geçerken 4500$ isteyebilirsiniz.

Asp.net, C Sharp, VB, Delphi, Power Builder konusunda 3 yıllık tecrübeniz varsa 2000 dolar kesinlikle alıyor olmanız gerekir. 5 yıllık bir tecrübeye sahipseniz en az  3000 dolar civarında paralar alabilirsiniz.

Network  - Sistem mühendisliği yapanlar genelde iş tecrübeleri fazla bile olsa 2600 dolar maaşı geçemezler. Bu tip bilgisayar mühendislerine tavsiyem bir an önce müdür, direktör yardımcısı vs. olmaya çalışsınlar.

Şunu da belirtmeliyim ki söyledğim rakamlar genelde meseleğinde aktif alışan kişiler içindir. Yani müdür olduysanız kod yazmıyorsanız yada admin görevi yapmıyorsanız yukarıdaki fiyatlar geçersiz olru. Müdür, direktör vs. olduğunuzda başka kriterler devreye girecektir. Çalıştığınız firmanın büyüklüğüne göre Direktör olduğunuzda aylık 20.000$ maaş bile alabilirsiniz. Ayrıca 10 yıllık tecrübelere sahipseniz genellikle şirketler size çok yüksek maaşlar yerine hisse yada kar payı önermeye başlayacaklardır. Yada siz kendi işinizi kurmayı düşünmeye başlayacaksınız.

Ayrıca tecrübeli mühendislerin maaşlarını etkileyen şeylerden en önemsi birkaç alanda iyi olmaktan geçiyor. Yani sadece oracle uzmanı olunca iyi para kazanabilirsiniz. ancak hem java hem oracle manage edebilriseniz  kazanacağınız paralar yükselecektir. Aynı şekilde hem database admin konusunda çok iyi hem network hem güvenlik hem de yazılım konusunda çok iyi olursanız (!) en iyi parayı siz alabilirsiniz. ama tümünde çok iyi olan kimseyi görmedim şimdilik. genelde gördüklerim 2 alanda çok iyi oluyorlar... 

Son söz olarak belirmeliyim ki Türkiye yazılım konusunda sanıldığının çok ilerinde. Çok iyi bilgisayar mühendislerine sahibiz. Bilgisayar mühendislerinin en büyük sorunları rehavet ve motivasyon.

Genelde iyi paralar kazanmaya başlayan bilgisayar mühendisleri rutin bir hayata giriyorlar ve kendislerini geliştirmeyi bırakıyorlar.  akşam 6 olunca işten çıkıp evlerine gidiyorlar ve bilgisayar oyunlarına çok takılıyorlar.  Bilgisayar mühendisinin çalışma özgürlüğü mutlaka olmalı. Gözü saatte olmamalı. Ancak  işe de  her gün saat 11'de gelmemeli.  Bir oto kontrol olmalı.  Ayrıca bir işe giren kişi dışarıda neler oluyor, diğer bilgisayar mühendisleri neler biliyor, neler yapıyor pek takip edemiyor.  Ayrıca şirkette herkes bowling, gokart, vs.. aktiviteler yapınca süper kalitede bilgisayar mühendsilerimiz de kendilerini bu tür gezme tozmaya çok kaptırıyorlar. Motivasyonları düşüyor ve üretkenlik yerlerde geziyor. Motivasyonu düşüren etkenlerden en önemlisi de bilgisayar mühendislerinin başındaki müdürlerdir. Genellikle yazılımdan anlamayan kişiler iyi bilgisayar mühendislerinin motivasyonunu düşürüyorlar ve verimli çalışmamamları için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar.  İyi bir müdür iyi bir bilgisayar mühendisinin verimini 5 katına çıkarabilir.

Son söz olarak şu söylemeliyim.
iyi bilgisayar mühendisi her zaman iyi paralar alır. Çalışmaya devam.

her türli sorunuz için email adresim: 
kariyer@bilgisayarmuhendisleri.com


Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

@aydın fen(25.09.2010 22:59:39)
Evet master veya direk doktorayla eğitimine devam edebilirsin bunun için Türkiyedeki iyi bir okulu iyi bir dereceyle bitirmen yeterli olacaktır. Proje mi yapsam gibi soruların cevabını okula başladığında zaten bulacaksın çünkü sen bu yoldan geçen ne ilk nede son öğrenci olacaksın. Teferruatı uzun ve detaylı ama ortalamanı mümkün olduğunca yüksek tutman ve boş zamanlarını hocalarına projelerinde yardım ederek geçirmen büyük artı olacaktır iyi düzeyde bir ingilizce bilgisi zaten şart. Kısacası iyi bir okulda iyi bir öğrenci olman sana bunları otomatikman kazandıracak.
%67 %33 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Görkem K(25.09.2010 22:23:50)
öncelikle cevabınızdan dolayı size çok teşekkür ederim.gerçekten aydınlatıcı bir cevap oldu.emek vererek,zaman ayırarak yardımınız dokundu.ama son bir sorum kaldı.yurtdışında eğitimimi sürdürmemden kasıt,yurt dışında master ve doktore yapıp uzmanlaşmak mıdır ? ayrıca sadece isteğe mi bağlıdır bunu yapabilmek? yoksa bir proje vb. birşey sunmam mı gerekiyor yurtdışında eğitim alıcağım üniversiteye ? örneğin boğaziçini 20. bitirsem yetmez mi (daha kazanamadım bile biraz saçma oldu ama maruz görün) ?
%50 %50 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



+1(25.09.2010 17:51:01)
guzel açıklama
%50 %0 %50
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@aydın fen(25.09.2010 17:17:32)
Öncelikle oyun programlarım crackleri ortada dolanır lafından bu konu hakkında hiç bir bilgi sahibi olmadığın açık araba kullanmak başkadır motor ustası olmak başka. Oyun programlama oyununa göre 1000 lerce kişiye varan bir iştir herkes oyunun bir bölümü üzerinde çalışır bu yüzden bu işe girersen renkli grafiklerle değil genelde bol bol kodlarla yazılarla ve matemaktiksel formüllerle uğraşacaksın.

Oyunun pekçok kısmı var örneğin oyunun yapay zekası dediğimiz oyundaki hareketlerine göre karşına çıkan olaylar gibi şeyler yapay zeka lanına girer bu alanda çalışan kişi asla grafik falan görmez bu alanda çalışacaksan ileri matematikte çok iyi olmalısın ve matematiksel modellemeyi iyi becerebilmelisin. Oyunlar şimdi konsollarda malum işlemcileride pentium değil bu durumda işlemciye göre optimizasyon hafıza ve bellek ayarları gerekli bu durmda bilgisayar mimarisi üzerine uzmanlaşmalısın. Oyunda grafiklerde öenmli ama senin sandığın gibi renkler ve objeler değil bunların ekranda gösterimi gölgeler ışık ve obkelerin hareketleri vb. olaylar bilgisayar grafiği denen alan ilgilenir (photoshop ile alakası yok) buda iyi düzeyde geometri trigonometri (öss geometrisi değil) lineer cebir optimizasyon teorisi gibi alanlar içerir. Yine oyunda bir dağ ova araba veya akan su düşün bunu gerçekmiş gibi göstermek için simulasyon ve modelleme alanında bilgi sahibi olman lazım. Dalgalı bir deniz düşün simulasyoncular bu hareketi modeller grafik alanı ise gölgeler ve renkleri işlemciye uygun olarak giydirme tazeleme gibi alanlarda çalışır. Sonra oyunda hızlanma zıplama gibi hareket ve ileri düzeyde hesap içeren yerlerde fizik alanındada bilgiye ihtiyacın var. Araba yarışı oynadığını düşün iveme hızlanma vb. olayları hesaplamalısın yerine göre diferansiyel denklemleri bile kullanman gerekir. En son kısımsa grafikler yani insan çizimi ortam çizimi bunuda grafikerler yapar mühendisle alaksı yoktur. Bütün bu oyunların tasarımından sonra kullanılabilir hale gelmesi için kodlanması gerekir bunuda yazılım mühendisi yapar.

Bir oyun için gereken grafikerlik hariç herşey bilgisayar mühendisliği eğitiminde verilir ve üst düzeyde matematik bilgisi gerektirir. Ülkemizde bu tür işler mevcut değildir bunlarla ciddi olarak uğraşan firma da yoktur. Ülkemizde bilgisayar mühendisi C# Java ve database bilen yarım bir yazılım mühendisi olarak piyasaya çıkmakta ve kendisinden de bu beklenmektedir. Bu tür ileri teknolojilerle uğraşan firma yoktur. Örnek olarak sana yurt dışında kurulan bir şirketi verebilirim bu kişiler oyunlarda deniz okyanus dalga su atmosfer gibi sıvıların daha gerçekçi modellenmesini sağlayan bir sistem geliştirdiler ve bundan para kazanıyorlar bu iş için akışkanlar mekaniği ve sıvı hidroloği gibi alanlardada çalışmışlar gerekli akdemik makaleleri incelemişler. Eğer bu tarz bir yaşam ve uyduruk değil gerçek bir mühendislik yapmak istiyorsan iyi bir okulu bitirmeni ve yurt dışında eğitimini sürdürmeni öneririm.

Bu işlerle ve matematikle uğraşamam sıkılırım diyorsan tıp seçmen hayrınadır zira sıradan mühendisler fazla para kazanamazlar zaten teknoloji üretmeyip ithal eden bir ülkeyiz.
%80 %20 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Görkem K(24.09.2010 22:56:46)
merhaba.ben aydın fen lisesi son sınıf öğrencisiyim.küçüklüğümden beri hayalim oyun programcısı olmaktı.ama araştırmalarıma göre türkiye de oyun programcılığı bir hayli geride.en azından diğer alanlara göre.gerçi bi oyun programlasanz crack leri heryerde dolanır.neyse bu yüzden bilgisayar mühendisi olmak istiyorum.şimdiye kadar aldğım puanlara bakılırsa,inşaallah iyi bir derece yaparım.biyolojim ve ezberim yani sözel zekam diyelim bir hayli iyi.sizce çocukça bir hevese kapılmadan yeteneklerim de doğrultusunda tıp mı seçmeliyim ? yani hiç bulaşmayayım mı bilgisayar mühendisliğine ?
%50 %50 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



ahmet..(21.09.2010 13:30:40)
merhabalar.. ben bu sene marmara üniversitesi bilgisayar mühendisliği ingilizce kazandım..üniversite hakkında bilgisi olan varsa paylaşabilirse mutlu olurum..bakkal_38@msn.com
%0 %100 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



@cngz(20.09.2010 21:58:32)
Güzel kardeşim sen hele bir iş hayatına girde çalışkanlığa göremi yoksa başka şeylere göremi ayrışılıyor bir öğren. O hepsinden çok bildiklerin varya onlar dayıları sayesinde ışık hızıyla ilerlerken sen karınca gibi ilerlersin. Çalışıp para kazanmayan çalışanın halinden anlamaz.
%0 %100 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



büşraya(19.09.2010 23:18:42)
Türkiyede en çok parayı yazılım yapanlar kazanır..Yazılım firmasında çalışmaktayım ve 5 yıllık mühendisim iş bitiri başına ücret alıyorum bitirdğimiz yazılılmları 10-15 bin tl civarına satıozz ve bunun %20 si bize kalıo..diğer network ve donanımcılar genelde aç geziolar..burda yazanlarda genelde onlar olsa gerek çünkü bizim kafayı kaldırıpta böyle sitelerde gezinme gibi fırsatımız olmuyo:)..not:(şuan izindeyim)
%83 %0 %17
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



BÜŞRA(19.09.2010 19:34:54)
EN ÇOK PARAYI YAZILIM YAPANLARMI KAZANIYOR? BEN YAZILIMDAN ÇOK HOŞLANMIYORUM VE KORKUYORUM İŞSİZ KALACAĞIM DİYE. YARDIMCI OLUN LUTFEN
%25 %75 %0
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



cngz(19.09.2010 19:32:07)
hiç bilenle bilmeyen bir olurmu tabiki çok çalışanlar çok alacak az çalışanlar az alacak. ben 4 sınıfım sınıftakilerden çok şey biliyorum mezun olunca tabiki onlardan çok alacağım. tabiki onlarda buraya mühendislik öldü bitti yazacaklar örgütlenelim diyenler bile çıkacak ama iyi ki kapitalist sistem var çalışanla çalışmayan ayrışıyor
%83 %0 %17
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum





Yazılan yorumlar tek sayfaya sığmadı. Daha fazlasını okumak için aşağıda sayfa numarasına tıklayın:
1   > 2   > 3   > 4   > 5   > 6   > 7   > 8   > 9   > 10   > 11   > 12   > 13   > 14   > 15   > 16   > 17   > 18   > 19   > 20   > 21   > 22   > 23   > 24   > 25   > 26   > 27   > 28   > 29   > 30   > 31   > 32   > 33   > 34   > 35   > 36   > 37   > 38   > 39   > 40   > 41   > 42   > 43   > 44   > 45   > 46   > 47   > 48   > 49   > 50   > 51   > 52   > 53   > 54   > 55   > 56 

Copyright© 2001-2017. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.