Kategoriler


SON YORUMLAR
dinozorunsesi
ne yapsam bilemiyorum galiba mühendis olacağım
kelmamut
tatar ramazan karı ve iş bulamayan ezik bi orosbu çocuğusun az ötede ağla derdin zengin olmaksa mühendislk değil tıp okucaktın yanlış okumuşşun karı kızsa derdin gidip pezevenklik yapacaksin mühendislikle alakası yok senin hayatın kaymış olm benim dayım bilgisayar müh kocaeli mezunu amerikada paraları götürüyo 10k dolar maaşla sen anca ağla ezik orospu çocuğu
disko_anksiyete
dalga gectigin kamyon soforleri asgari ucretin cok ustunu aliyorlar ve is bulma sorunlari yok :D aynisini yazilim sektoru ve bilgisayar muhendisligi icin soyleyebilir misin? 4 sene okuyup lisans diplomani aldiktan sonra yurtdisindaki sirketlerde calisabilecek nitelikte olmayacaksin, yurticindekiler de asgari ucretten ya da hatta staj ucretinden baslatip amina koyacaklar, haftasonunu bile sikip atacaklar :D aptal pic seni.
Eray
Java, C ve C++ dillerindeki programlama sorularının çözümlerinde ve projelerinde hızlı ve nitelikli bir şekilde yardımcı olabilirim. Projenin başarılı bir şekilde çalışacağını garanti ederim.
Eray
AA ile geçtiğim ve sizin de yüksek notlar alacağınızı garanti ettiğim programlama dersleri için JAVA, C ve C++ programlama dillerinde özel ders verebilirim. Aynı zamanda lablarınıza, ödevlerinize hazırlanmanız için örnekler çözüp online eğitim sürecinde size destek olabilirim. Whatsapp: 05424280350
Çınar Kılınç
Ufhgry
kamyoncu bilgisayar mühendisi
@disko_anksiyete ben bu yorumdan sonra kamyon şoförlüğüne başladım arkadaşlar hakkınızı helal edin...:(
siber
hocam şu yorum sistemine bi authentication ekleyin ya da onay sürecinden geçsin bali, nokta diye mesaj atan var, 100 kere reklam veren var.
someone
Kısa ve öz bir yazı olmuş.Bunun avantajı ise az çok kafasında soru işareti bulunan birisi uzun uzadıya giden yazılarla vakit kaybetmeden hızlı bir şekilde sorularına yanıt bulabilir.Teşekkürler.
disko_anksiyete
Tatar Ramazan her açıdan haklı, sizi çıldırtan da bu sanırım. Ülkede 1 yılda bu sektörde kaç tane önlisans ve lisans mezunu çıktığını hesaplayın. Piyasadaki iş ilanlarına göz atın, 30 tane teknoloji bilen insan üstü programcı arayan gerçekçilikten uzak ilanlara bile 5.000 üzeri insan başvuruyor çaresizlikten, işsizlikten ve yeteneklerini, bilgisini değerlendirebilme ümidi ile. Ve çalıştıkları maaşlar hakkındaki bilgiyi de zaten devletin belirlediği minimum mühendis maaşına göz atarak aşağı yukarı anlayabilirsiniz, iddialı ya da hayat idame ettirecek sayılarda maaşlar kesinlikle verilmiyor. "Ben girişimci olurum, hayalimdeki uygulamayı yapacğaım ve milyonlar kazanacağım görürsünüz ulan!" fikrine de sıkı sıkıya bağlanmış olabilrsiniz ancak, görmüş olduğunuz o popüler uygulamalar ve getirileri absürt derecede nadir ihtimallere dayalı Yemeksepeti.ni, getir.i görüp gaza gelip kendi milyon dolarlık uygulamanızı yapabileceğiniz olası gelebilir ancak, peki yıllar boyu üstünde çalışılıp kimsenin kullanmadığı uygulamalar, biten kariyerler, batan start-up.lar, edilen intiharlar? Yurtdışına gitmeyi de unutun. Yurtdışındaki eğitim standartları ve mühendis standartları ülkemizdeki ile kıyaslanamaz bile. Bize 4 yılda öğretilmeyen, hatta adı bile sunulmayan teknolojileri adamlar 1 sömestırda uygulamalı öğreniyor. Yani hiçbir Avrupa firmasının, 3. dünya ülkesindeki bilmemne üniversitesinden mezun bir mühendise ihtiyacı yok, ki ihtiyaçlarını karşılayamacağınızdan da eminim. Burada gelip yazılımcı maaşını savunanlar ya tuzu kuru, torpilli orospu evlatlarıdır, hani var ya o görmüş olduğunuz kullanmış olduğunuz bozuk sikten uygulamaları ve siteleri geliştiren eğitimsiz şempanzeler ordusu, heh onlar. Ya da, daha üniversite öğrencisi olup beyni yıkanmış, hayatında bu meslekten 5 kuruş kazanmamış ama bir anda milyonlar kazanacağı ıslak rüyasını aklından bir anlığına ayırmayan embesil Türk üniversite öğrencileridir. Sektör zor, yeteri kadar ödüllendirici değil hatta iş bile bulunamıyor şu an bulunduğumuz noktada. "Kendini geliştir" diyen sakatlar için de, ileri düzey İngilizce bilen ve nesne tabanlı programlama dillerinde (Java, C#) çeşitli alanlarda çalışmış birisi olarak (game development, desktop app development) bunları yaşadım, bunları savunuyorum. Aksini savunuyorsan bırak bakalım Linkedin profilini de başarılı bilişimci görüp feyz alalım değil mi? İşkembeden herkes sallar, herkesin kafasında bir kariyer planı vardır. Önemli olan gerçekleri hayallerden ayırt edebilmek. Ne kadar para kazanmaya istekli olduğunuz inanın, hiç sikimde değil. Aldığını sanmış olduğunuz eğitim de sizi zorluyor olabilir ama kafanızı kumdan çıkartıp globalde yapılan işlere, global kalitede programcılara göz atın. Sonra da siktirin gidin.
ramazansavar
ya ramazan ne 10 programı biliyon da kim seni takmıyor, detaylı açıkla bakalım.
Tatar Ramazan
Zavallı mühendisler en zavallıları da sizsiniz. Eniştem muhasebecikilten sigortacılıktan bi ton para kazanıyor siz 8-10 bin tl.ye talim ediyorusunuz. O da canınızı çıkartıyorlar. Müdürler bağırıp çağırıyor size. Millet tatil yerlerinde bahşişlerle iyi para kazanıyor karılarla alem yapıyor. Adam ev aldı karı aldı antalyada. Siz de firmalara eşeklik yapın. Stres sıkıntı çekin. Bi bok yok bu meslekte mezun olunca görürsünüz. 12 yıl deneyimliyim. 10 teknoloji biliyorum 10 bin tl bile vermiyorlar. Lanetli bilişim sektörü. Adaletsizlik saçmalık sıkıntı had safhada. Yazacam madde madde hepsini bekleyin.
Tatar Ramazan
Zavallı mühendisler en zavallıları da sizsiniz. Eniştem muhasebecikilten sigortacılıktan bi ton para kazanıyor siz 8-10 bin tl.ye talim ediyorusunuz. O da canınızı çıkartıyorlar. Müdürler bağırıp çağırıyor size. Millet tatil yerlerinde bahşişlerle iyi para kazanıyor karılarla alem yapıyor. Adam ev aldı karı aldı antalyada. Siz de firmalara eşeklik yapın. Stres sıkıntı çekin. Bi bok yok bu meslekte mezun olunca görürsünüz. 12 yıl deneyimliyim. 10 teknoloji biliyorum 10 bin tl bile vermiyorlar. Lanetli bilişim sektörü. Adaletsizlik saçmalık sıkıntı had safhada. Yazacam madde madde hepsini bekleyin.
EsMer
Bence çok mantikli.

Bilgisayar Mühendisleri
Here is the website inspired me to use 
it as a guide when I tried to define 
myself as an engineer candidate a few 
years ago. It really helped me to work
 and study feeling in confidence with 
being on the right way. I suggest this 
website to whom it may direct her/his 
to find the right career path. It 
includes many articles varies from 
real life experiences to detailed 
software engineering issues. But the 
most dignified parts for me are the 
articles in general and career titles.
Son okunan makaleler:
Oradan Buradan...
Bill Gates Emekli Oldu
Von Neumann mimarisi
Bilgisayar Mühendisleri Kaç Para Alır?
Von Neumann mimarisi
ASP.NET Web Forms
Java Dersleri 1: İlk Bakışta JSP (Java Server Pages)
Staj Yeri Nasıl Bulunur? Staja hazırlık olarak neler yapmalıyım?
Bilgisayar Mühendisi Ne İş yapar? Program Nedir? Çeşitli Sorular?
Steve Jobs ve Türkiye...
Von Neumann mimarisi
Bilgisayar Mühendisliği ÖSS Taban Puanları 2009
SAÇMA SORULARA DÜZGÜN CEVAPLAR!
VNC Nedir? (Virtual Network Computing)
VNC Nedir? (Virtual Network Computing)
ViewState’in Sunucuda Saklanması
Programcı Gözüyle iPhone OS ve Android Karşılaştırması
Microsoft Facebooka servet ödedi.
Kasperski'nin kaçırılan oğlu serbest bırakıldı
Dünya ile Rekabet Edecek Zehir Gibi Bir Bilgisayar Şirketi Kurmak

Bilgisayar Mühendisleri Portalı

Oradan Buradan...

1. Önce bir teşekkür. Üniversitelerin kariyer günlerinde konuşma yapmak için çağıran tüm arkadaşlara teşekkürler. Hatta ısrarla bir kaç mail atan bir arkadaşa da mailine dönemesem de teşekkürler. Ancak malesef işlerimin yoğunluğundan bu tür organizasyonlara katılamıyorum. İşlerim gerçekten de yoğun arkadaşlar buraya yazdığım yazıların fedakarlık gerektirdiğini unutmayın.

2. İkinci teşekkür facebook sayfası ya da kişisel sayfalar açan üniversite hocalarına. Hem ödevleri hem de çeşitli teknolojik gelişmeleri aktarıyorlar... En azından komik videolar yayınlamayan tüm haocalara teşekkürler...

3. Güzel bir söz duydum onu paylaşmak istiyorum. Zaten genellikle yazılarımın ana fikrini oluşturan bir söz. Ne iş yaparsanız yapın işinizde çok iyi olun. İşinizde çok iyi olursanız para da rahatlık da kendiliğinden gelecektir. Eğer temizlikçi olursanız o kadar iyi iş çıkarın ki bir temizlik işi olduğunda doğrudan sizi arasınlar..

4. Bazı arkadaşlar görüyorum. Fen lisesini bitirmiş, Boğaziçini bitirmiş, amerikada master yapmış. Geri dönüp özerk devlet kurumlarında mühendis olarak çalışıyorlar. 2000 mühendis çalışan firmalarda sıradan mühendis olup gözden kayboluyorlar... Gördüğüm kadarıyla motivasyonlarını kaybetmişler. Onlar söyleyeceğim ilk şey şu: BU KADAR OKULU SIRADAN BİR MÜHENDİS OLMAK İÇİN Mİ OKUDUNUZ. SIRADAN MÜHENDİS OLMAK İÇİN Mİ GECELERE KADAR DERS ÇALIŞTINIZ. TÜM AMACINIZ BU MUYDU? Evet arkadaşlar iyi bir okul okuduysanız durmak yok yola devam. Çalışmaya ara vermeyin. Çalışmaktan kastım 24 saat çalışmak değil. Hedefsiz plansız programsız çalışmaktır. Kendinize yeni hedefler bulun. Hedef bulamıyorsanız çalıştığınız kurumda sıradan mühendis olmak yerine en üst yönetici olmaya çalışın. Korkmayın. Gerekirse iş değiştirin. Kariyerinizde yükselmekten korkmayın. Bu topraklara borcunuz var, bu borcunuzu daha iyi işler yaparak ödemeye çalışın. Hani hep deriz de toplum olarak değişmeliyiz dönüşmeliyiz çok çalışmalıyız diye, işte toplumu oluşturan bireyler olarak önce kendimizden başlatmalıyız dönüşümü...

5. En çok kızdığım şey birisinin yapabilme yeteneği zekası vs herşeyi varken bir işi yapmamasıdır. Yani yeteneksizsinizdir o işi yapamazsınız, kafanız az çalışırsa yapamazsınız tamam... Ama imkanlarınız varsa birşeyler yapmıyorsanız birşeyler ters gidiyordur...

6. Kızdığım diğer bir nokta tembellerin çalışkanları etkileme gücü. Tembel olan zaten tembeldir... ama bir de çalışkanları tembelliğe sevketmeye çalışırlar ve çoğunlukla başarılı olurlar. Çalışkanlar ne zaman ki tembellerden daha aktif olup ters etki etmeye başlarlar sanırım herşey yoluna girer...

7. En çok kızdığım kişilere çokça rastlamaya başladım. Bildiğiniz üzere iyi gaz verir ve insanların motivasyonlarının artmasını sağlarım. Aynı şeyi iş hayatında da yapıyorum ve genelde çalıştığımız firmalar inanılmaz büyümeye başlıyorlar... Herneyse bazı insanalara gaz verdiğimde bana söyledikleri ilk şey şu oluyor... BEN GAZA GELMEM. Evet ilk sözü böyle olan adamlarla tabi ki uğraşmıyor onları kendi hallerine bırakıyorum. Sanki gaza gelseler kendilerini geliştirseler kendileri zarar göreceklermiş gibi korkuyorlar gaza gelmekten. Gaza gelseler daha iyi işler ortaya koysalar maaşları artsa sanki kötü birşey olacakmış gibi davranıyorlar... Başarılı insanlarda gördüğüm en önemli 2 unsuru say deseler
A. Gaza gelmeleri
B. Çok çalışmaları
derim. Ever bir çok başarılı insan kendilerini çok iyi motive edeler. Her konudan kendilerini motive edecek bir konu bulurlar. Ama sadece motive yetmiyor. Başarılı bir çok yönetici ve iş veren normal insanlardan diğer personellerden daha çok çalışıyorlar. İşe daha erken geliyorlar. Daha verimli çalışıyorlar. Ve daha da önemlisi başarılı insanlar daha çok para kazanıyorlar. Daha iyi para kazandıkları için kafaları daha rahat oluyor ve performansları daha çok artıyor. Daha çok para kazandıkça hayatı daha iyi yaşıyorlar. Daha iyi otellerde tatil yaparak daha iyi arabalara biniyorlar. Bu işi de alın terleriyle yaptıkları için daha zevkle harcıyorlar paralar. Yani diyeceğim şudur ki, gaza gelmekten korkmayın.

şimdilik bu kadar... durmak yok çalışmaya devam...
Bu makaleyi beğendin mi? Yorumunu Yaz!







Sizden Gelen Yorumlar:

Yorum Yazın

(1.2.2012 10:24:26)
bi halt yedim ama sonucunu yazarım ilerde belki 1 sene sonra şimdi buraya not düşüyorum
%69 %15 %15
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Eray(31.1.2012 22:22:22)
Bilgisayar mühendisliği okuyorum, okula birincilikle girdim ama derslerim vaziyet durumda diyebilirim çünkü gerekli çalışmayı bir türlü yapamıyorum. İçimden istek var ama en küçük bi engelde bırakıyorum çalışmayı ve başka şeylere yöneliyorum. Bu canımı çok sıkıyor.
%27 %36 %36
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



site yazılarının sahibi kim?(13.1.2012 02:18:34)
yaa çok merak ediyorum siz kimsiniz yani bir şöyle kendinizden bahsedin ad soyad hangi okul mezunu işte nasıl okulu bitirmişsiniz falan öğrenmek istiyorum bir amacım yok sadece merak ediyorum o kadar yazıyorsunuz madem bir kimsiniz öğrenelim
%93 %0 %7
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



Serkut Yüksel(9.1.2012 19:58:33)
güzel bi yazı :D tam beni anlatıyor:D tembeller gelir aklımı çeler ama iyide gaza gelirim gaza geldigimde çok çalışırım fakat uzun süreli olmuyor sürekli çok çalışmak için ne yapmalıyım kendimi nasıl kontrol edicem ben?
%50 %25 %25
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



parttime işbulmak(29.12.2011 18:50:33)
arkadaşlar ve buraya yazan mühendis abilerim okurkende bir şeyler öğrenmek ve iş tecrübesi edinmek için part time çalışmak istiyorum ama nasıl bulurum bilmiyorum bu konular üzerinede yazarsanız çok iyi olucak sizlere çok teşekkürler
%67 %8 %25
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum



meSut Pişkin(28.12.2011 22:55:54)
Konuya uygun bir başlık seçmissiniz :) . Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
%67 %17 %17
Katılıyorum Çekimserim Katılmıyorum






Copyright© 2001-2020. Bilgisayar Mühendisleri Portalı | Bütün hakları saklıdır.